fbpx

בואו לא נחזור לשגרה – מהיום שמים קונדום והולכים להבדק

הקמפיין העולמי של חברת דורקס זוכה בישראל לגרסה גאה בה קוראים כוכבי רשת להט"בים לחברי וחברות הקהילה לא לחזור לשגרה ולשמור על עצמם ועל הפרטנרים והפרטנריות שלהם מפני הדבקה במחלות מין | "מהיום שמים קונדום והולכים להבדק!"
דורקס2020

מגפת הקורונה שיבשה את השגרה של כולנו, שגרה שכנראה לעולם לא תחזור. אך יחד עם החשש ואי הודאות לגבי העתיד, ההסתגלות לשגרה חדשה מביאה איתה את ההזדמנות להפטר מהרגלים פחות בריאים ולסגל לנו הרגלים חדשים.

חברת דורקס יצאה בקמפיין עולמי, שקורא לנו “לא לחזור לשגרה”. בקמפיין מתוארת השגרה שכללה תירוצים שונים בהם השתמשנו כדי לא להשתמש בקונדום, שיימינג לנשים ששומרות קונדום בארנק שלהן, ומיליון הדבקות במחלות מין שונות ברחבי העולם בכל יום.

לגרסה הגאה של הקמפיין בישראל, שקוראת לקהילה לא לחזור לשגרה וכן לשמור על עצמם ועל הפרטנרים והפרטנריות שלהם מפני הדבקה במחלות מין, הצטרפו כוכבי רשת להט”בים שהתבקשו להעביר לחבריהם וחברותיהם בקהילה את המסר במילים שהם והן בוחרות לנכון.

אף אחד בחיים לא יחליט בשבילי

רוב המשתתפים בחרו להתייחס לפן הבריאותי של השימוש באמצעי מניעה והקפדה על ביצוע בדיקות למחלות מין.

“ההופעה תמיד נמשכת! מחלות מין לא חייבות להימשך!”, כתבה ציונה פטריוט לעוקבים שלה, “אחרי שהרמתי אני בחיים לא מורידה. מהיום רק עם קונדום”.

“בחיים לא יתפסו אותי לא מוכן”, כתב אוריאל יקותיאל, “מהיום אין יותר תירוצים. שומרים על הבריאות שלנו גם מפני מחלות מין. מהיום שמים קונדום והולכים להבדק!”.

עידן מטלון: “מחלות מין זה מיותר! אל תתנו לזה לתפוס אותנו! בואו נבנה שגרה חדשה טובה, בריאה יותר, בשביל כולנו. אין יותר תירוצים עלובים למה לא. מהיום כולם נבדקים”.

מוחמד ווארי: “אין יותר גבולות לאהבה, אבל אהבה זה גם לשמור על עצמנו מוגנים. מהיום אין תירוצים!”

“התקופה האחרונה לימדה אותנו כמה חשוב לשמור על הבריאות של כולנו”, כתבה אוריאן ספיבק, “אז בואו לא נחזור לשגרה ללא קונדום. לעולם לא אפסיק לשמור על עצמי. מהיום שומרים אחד על השני בשביל כולנו”.

רז חדד: “לעולם לא אקח את הגוף שלי כמובן מאליו. כמאמן כושר, הגוף שלי זה הנכס הכי חשוב לי. אז מהיום אני שומר עליו מפני מחלות מין. אז בואו לא נחזור לשגרה מדבקת. שימו קונדום”.

נושא נוסף שעלה הוא נושא הלחץ החברתי.

“אף פעם לא אנסה להיות מי שאני לא”, זה משפט שהולך איתי שנים ואני מזכיר אותו לעצמי”, כתב יואב מאיר, “אני תמיד משתדל להיות נאמן לעצמי ולא לתת ללחץ חברתי להשפיע עליי. אני תמיד תמיד תמיד בעד מין מוגן וזה נושא שחשוב לי לדבר עליו עם הסובבים שלי. לכן שמחתי שדורקס פנו אליי להשתתף בקמפיין הזה. אז מהיום. כולם. רק מין בטוח! אחרי הקורונה כולנו חוזרים לשגרה בריאה יותר. אני התחלתי לעשות ספורט ולאכול יותר בריא. שיניתי את אורח חיי. מה אתם משנים?”

רות אלבז בחרה להעביר את המסר במשפט “אף אחד בחיים לא יחליט בשבילי. “לפני שבועיים דורקס פנו אליי שאשתתף בקמפיין למין מוגן”, כתבה רות, “בהתחלה חשבתי “היי פרסומת לקונדומים, איזו הטרלה יפה לעשות להורים” אבל אז חשבתי על זה שהמסר מאד יפה וחשוב וצריך להיזהר באמת. אז אל תחזרו לשגרה ולהדבקות. גם של קורונה אגב”.

עוד בנושא:  המדריך המלא למחלות מין

בשנה שעברה פרסם ארגון הבריאות העולמי דו”ח המציג נתונים בדבר התפשטותן של מחלות מין מידבקות. על פי הדו”ח, מדי יום נדבקים ברחבי העולם יותר ממיליון בני אדם במחלות המועברות במגע מיני, ובכל שנה נחשפים בממוצע 376 מיליון מקרים חדשים של חולים לארבע מחלות המין הנפוצות ביותר – כלמידיה, גונוריאה (זיבה), סיפיליס (עגבת) וטריכומוניאזיס.

על פי הדו”ח, לא מדובר בקבוצת גיל מסוימת אלא בחתך גילאים רחב במיוחד, הנע בין 15 ל-49, וכולל נשים וגברים. במקביל לנתונים המלחיצים, חשוב לזכור כי מדובר במחלות שניתנות לריפוי, וכמובן גם למניעה, כאשר הדרך הטובה והיעילה ביותר למניעת הידבקות והתפשטות של מחלות מין היא שימוש קונדום בכל מגע מיני.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן