fbpx

בג”צ למדינה: הסבירו את אפליית ההורים הלהט”בים ברישום הורי הילוד

בג"צ דורש מהמדינה להסביר את האפליה בין הורים הטרוסקסואלים להורים להט"בים בכל הנוגע לרישום הורי הילוד. למדינה ניתנו 60 יום להעביר את עמדתה
בגצהורים

לאחר דיון סוער שהתקיים אתמול בבג”צ, קיבלו השופטים את עמדת העותרות, לפיה מניעת רישום שתי אימהות לתינוק כבר בבית החולים היא אפליה. למדינה ניתנו 60 יום למסור את תשובתה ולאחר מכן יתקיים דיון שני בעתירה.

אתמול בבוקר התקיים בבית המשפט העליון דיון בבקשה לדרוש ממינהל האוכלוסין במשרד הפנים לנמק את המצב הלא שוויוני ברישום הורי הילוד בבית החולים, ולדאוג להשוואת הזכויות בין הורים הטרוסקסואלים להורים להט”בים.

את העתירה הגישו אורלי ורוית וייסלברג-צור יחד עם האגודה למען הלהט”ב. אורלי, שהביאה יחד עם רוית את בנם הראשון,  לא יכולה להחשב כאימו ונאלצת להוכיח את את אמהותה. זאת בניגוד לזוגות הטרוסקסואלים, שם נדרש האב פשוט לחתום על מסמך המאשר שהוא אבי הילוד, ללא שאלות, בדיקות או הוכחות.

אל בית המשפט הגיעו חברי קהילה רבים, בהם אמהות וילדיהן, שביקשו להיות נוכחים בדיון על מנת לחזק את בנות הזוג ואת דרישתן לסיים את האפליה ברישום ההורים.

כאמור, קיבל בית המשפט את עמדת העותרות והעניק למדינה 60 יום בהם תצטרך למסור את עמדתה בנושא. בהמשך יתקיים דיון נוסף בעתירה, בו ידון בג”צ בעמדת מדינה.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן