fbpx

אתם בחרתם – הסיפורים שעשו את שנת 2017

קוראי וודג' ענו על סקר סיכום השנה שלנו ובחרו מי הכי הכעיס אתכם השנה, מי הכי הרים לכם, מי עשה פדיחה ומי הכי הפתיע? קבלו את הסיפורים שעשו והרסו לכם את השנה
2017

בסוף חודש דצמבר ביקשנו מכם הקוראים לסכם את 2017 ולבחור את הסיפורים שעשו לכם את השנה.

מעל 1800 קוראים וקוראות הצביעו ובחרו את הסיפורים שמסכמים עבורם את שנת 2017. ושישה מהם זכו בפרסים שווים.

אז איך הייתה השנה שלכם? בסך הכל הייתה לנו שנה טובה. 62% מהעונים על הסקר ציינו שב-2017 היה טוב ו-38% ענו טוב שהיה. כך שבגדול היה טוב, אבל יש עוד מקום לשיפור. מזל שיש את 2018 כדי לדאוג שהדברים יהיו טובים יותר.

ומה לגבי הסיפורים שעשו את השנה?

לתואר “הפעם הראשונה של 2017” נבחר מצעד הגאווה הראשון של באר שבע, עם 42% מהקולות. כנראה שמה שהרשים אתכם זה הניצחון שסימל המצעד, שאורגן על ידי הבית הגאה בבאר שבע ובו צעדו 4000 צועדים, אחרי שרק שנה קודם לכן נאבקה הקהילה הבאר שבעית בניסיונות של העירייה למנוע קיומו של מצעד גאווה בעיר.

18.5% מכם בחרו בטורניר הספורט הגאה, שנערך השנה בפעם הראשונה בתל אביב, ואילו 13.5% בחרו בכנס להט”ב זהב שחתם את שנת 2017, כ”פעם הראשונה” הכי שווה של השנה. אנו  בוחרים להאמין שהארועים החשובים האלו יחזרו גם בשנה הבאה ויהפכו למסורת.

ונמשיך עם ההפתעה של השנה – בתואר ההפתעה הגדולה של 2017 זכה הצבא הגאה שנלחם בדאע”ש, עם 36% מהמצביעים. שינוי מדיניות תרומות הדם על ידי מד”א (שמאז השתנתה שוב) הפתיעה 24% מכם, ואחוז כמעט זהה (23%) הופתע מביקור הנשיא ריבלין במרכז הגאה. היציאה מהארון של רועי בר נתן הפתיעה רק 6% מהקוראים, ואתם קבעתם שהארון הוא לא רק אסון, הוא גם לא מביא הצבעות.

בזירת הנושאים החברתיים שנכנסו לחיינו בשנת 2017, על פי ההצבעות שלכם, הדיבור של שנת 2017 היה ללא ספק הנראות הגאה בפריפריה, בה בחרו 44.5% מהקוראים. נושא דת ולהט”ב שעלה לראשונה כנושא במצעד הגאווה בירושלים והמשיך להעסיק אותנו לאורך כל השנה נבחר על ידי 22.6% מהקוראים לדיבור של השנה, ואילו מימון המונים לפונדקאות נבחר על ידי כ-12%. שנת 2018 רק החלה אבל כבר אפשר לראות ששלושת הנושאים ממשיכים להיות חלק מחיינו גם השנה.

עוד בנושא:  סופ"ש הגאווה של ת"א - כ-200 אלף במצעד ובמסיבת הגאווה המרכזית

ומה הכי הרגיז אותנו השנה?

47% מכם טענו שהסיפור הלהט”בפובי שהכי הרגיז אתכם השנה היה סערת האימוץ. סערה שהחלה בעקבות התנגדות המדינה לאימוץ ילדים על ידי זוגות להט”בים, בנימוק שמשפחות חד מיניות הן “חריגות” ועלולות “להעמיס מטען נוסף על הילד”. עמדת המדינה הובילה למחאה ששיאה בהפגנה הגדולה של הקהילה, ששכנעה בסופו של דבר  את המדינה לחזור בה מדבריה.

23% מכם התעצבנו מיחס המדינה כלפי אמהות לט”ביות, ו-10% מהתבטאויות הרבנים כלפי הקהילה, שני נושאים שכנראה ימשיכו להרגיז את כולנו גם בשנת 2018.

בגזרה הבינלאומית, בחרו 31% מכם את האיסור על טרנסג’נדרים להתגייס לצבא ארה”ב כסיפור המקומם של השנה. את האיסור פרסם נשיא ארה”ב דונלד טראמפ בטוויטר שלו, כשצייץ: “לא נקבל ולא נאפשר גיוס של טרנסג’נדרים לצבא. צריך להתרכז בנצחון ולא בהפרעות בשירות”.

19.5% מכם התקוממו מהתנהגות אחרת של הבית הלבן – התעלמות מחודש הגאווה, ואילו 17.5% בחרו בפיצוץ מצעד הגאווה באיסטנבול על ידי המשטרה כסיפור המקומם ביותר.

רדיפת הלהט”בים בצ’צ’ניה לא הועמדה להצבעה, מכיוון שלדעתנו אין דבר נורא יותר מאבדו חיי אדם. 100% מכם הסכימו איתנו.

וזה הזמן להרים לסיפורים שהרימו לנו בשנת 2017

הנישואים הגאים באוסטרליה, סלובניה, גרמניה, פינלנד, מלטה וטיוואן, נבחרו על ידכם כסיפור המרים של השנה עם 38% מההצבעות הקוראים. עבור 21.5% הרגע המרים ביותר השנה היה אישור הפרפ. ואילו בחירת נושא הביסקסואליות שנבחר ללוות את ארועי הגאווה 2017 והרים לנו לאורך כל הקיץ נבחר על ידי 17% מהקוראים.

הפדיחה של 2017 שייכת ללא ספק לסטודיו סי, שפרסמו את הפרסומת הטרנספובית בחודש השנה. 39% מכם בחרו בה כסיפור המפדח של השנה, ובצדק.

אליס ווידל, לסבית המתנגדת לנישואים גאים שהוצבו בראש מפלגת הימין בגרמניה, הגיעה למקום השני עם 20%, והפדיחה (המתוכננת מראש) של דרבי המסיבות הגדול שחווינו בגאווה 2017 ואילץ אותנו לבחור בין המסיבות של שירזי ועופר ניסים שהתקיימו במקביל, היה עבור 16% מכם הפדיחה של השנה.

תודה רבה לכל העונות והעונים. ויאללה, קדימה לסיפורים של 2018!

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן