fbpx

מסתמן: ארועי הגאווה בת”א יקטעו בדקת דומייה

דקת דומייה לזכר קרבנות מקרב הקהילה הגאה תקטע את אירוע הגאווה המרכזי בגן צ'ארלס קלור. "בחג הכי גדול של הקהילה, נעצור הכל לדקה אחת ונזכור שיש לנו עוד הרבה הרבה על מה לעבוד"
להתעורר

אירועי הגאווה החלו ותל אביב נראית כמו מסיבה אחת גדולה. בתוך כמות הדגלים, הארועים, המסיבות והתיירים המציפה את רחובות העיר, קשה לזכור שרק לפני מספר שבועות דיברנו על ביטול המצעד או הפיכתו למצעד מחאה.

אך יש כאלו שלא שכחו, והמשיכו לפעול על מנת שגם אם המצעד לא ישנה את אופיו, עדיין תהיה בו איזו שהיא תזכורת למה שעבר על הקהילה בשנה האחרונה, ולקשיים שחבריה מתמודדים איתם עד היום.

בעקבות יוזמה של בני נוער, בעידודה ותמיכתה של בתי עזרי, המובילה את משאית המחאה של ליין הנשים “זותי”, תתקיים דקת דומייה במהלך הארוע המרכזי בת”א, לזכרם של קרבנות הקהילה.

דקת הדומייה שתתקיים נועדה להזכיר את כלל הקרבנות מקרב הקהילה – אלו שנרצחו ואלו שהתאבדו, קרבנות פשעי השנאה וקרבנות האטימות הממסדית.

“מדובר בדקת דומיה שקוראת להתעוררות”, הסבירו היוזמים, “דקת הדומיה היא סימלית לכולם ונועדה כדי שגם בחג הכי גדול של הקהילה, שכולם שמחים ונהנים ורוקדים, נעצור הכל לדקה אחת ונזכור שיש לנו עוד הרבה הרבה על מה לעבוד”.

מעיריית ת”א נמסר כי בעקבות בקשת הנוער לקיים את דקת הדומייה, הוחלט בתיאום עם האגודה למען הלהט”ב לקיים את דקת הדומייה בארוע בגן מאיר, מיד לפני הזנקת המצעד.

זה הזמן להתעורר

ההתארגנות של בני הנוער החלה לפני מספר חודשים בעקבות המחאה שהתעוררה סביב החלוקה הלא שוויונית של תקציבים, במסגרתה הועברו תקציבי ענק לפעולות גאווה וראווה לתיירים, לעומת תקציבים זעומים לארגוני הקהילה ולצרכים האמיתיים והמיידיים של חבריה.

המחאה התפשטה והצטרפו אליה ארגונים רבים, שדרשו השוואה של התקציב ואיימו בביטול המצעד. בסופו של דבר דעכה המחאה לאחר שבפגישה עם שר האוצר משה כחלון הובטח כי תקציב הארגונים הגאים יוכפל ויכנס לתקציב המדינה.

אך חברי קבוצת הנוער סירבו לוותר על המחאה והמשיכו בגיבוש פעולות על מנת לתרום לנראות מחאתית במצעד שיתקיים מחר. אל הקבוצה חברו ארגון הנוער הגאה, שיצעד יחד עימם בגוש משותף תחת הסיסמא “זה הזמן להתעורר”.

“השנה הנוער הגאה יתאחד כולו במהלך מצעד הגאווה בת”א והמצעדים בכל הארץ שעומדים בסימן נשים וקורא לכן גם להתעורר ולמחות”, נכתב באתר האינטרנט של איגי, “ילדה בת 16 נרצחה במצעד הגאווה בירושלים בפשע שנאה נוראי ובספר האזרחות החדש משרד החינוך כתב שהיא נרצחה “על רקע דתי”. 7 הצעות חוק שנועדו לשפר משמעותית את החיים של חברות וחברי הקהילה נפלו, פחות מ24 שעות אחרי שהתקיים בכנסת “יום הזכויות לקהילה הגאה”. נערים ונערות הותקפו ועדיין מותקפים בבתי הספר ומחוצה להם, טרנסיות נזרקות לרחוב ובסופו של דבר מתאבדות בגלל שהממשלה לא מעניקה להן רווחה, ארגוני הקהילה קורסים תחת הנטל ונראה שלממשלה לא אכפת. הנוער של איגי יחד עם נוער גאה מחוץ לאיגי ותנועות נוער נוספות החליטו שהגיע הזמן להתעורר – לא עוד הבטחות, כן למעשים! הנוער ימחה גם בתל אביב וגם בשאר חלקי הארץ כי המצעד היה מאז ומתמיד המרחב של הקהילה למחאה חזקה בועטת, שלא תיתן לממשלה להיות אדישה  בכל ימות השנה, ועדיין לספר בעולם עד כמה טוב כאן”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. צפע הגב

    מדהים בעיני

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן