fbpx

ארגוני הקהילה בהודעת תמיכה במחאת העדה האתיופית: “גזענות ולהט”בפוביה חד הן”

על מודעת התמיכה, שפורסמה ביזמת האגודה למען הלהט"ב, חתומים חברי וחברות קהילה ונציגי ארגוני הקהילה השונים | "אנחנו מוחים על יחסה של המדינה וגופיה לאזרחיה, יחס שמפלה לפי צבע עור, מגדר או נטייה מינית"
מודעתתמיכה2
צילום: דוברות המשטרה

ארגוני הקהילה הגאה פרסמו הבוקר הודעת תמיכה במחאת בני ובנות העדה האתיופית.

המודעה, יוזמה של מנכ”ל האגודה למען הלהט”ב אהד חיזקי, פורסמה הבוקר בעיתון הארץ והועלתה כעצומה לרשת על מנת לאפשר הצטרפות של חותמים וחותמות נוספים.

תחת הכותרת “גזענות ולהט”בפוביה חד הן, מביעים ארגוני וחברי הקהילה החתומים על המודעה את תמיכתם במאבק של הקהילה האתיופית לשוויון חברתי ואזרחי, וקושרים

“הקהילה הגאה וארגוני הקהילה, עומדים ועומדות לצד בני ובנות העדה האתיופית, אזרחי ישראל, במאבקם הצודק לשיוויון חברתי ואזרחי”, נכתב במודעה, “50 שנה לאחר סטונוול ו40 שנה לאחר תחילת גלי העלייה מאתיופיה אנו רוצים לומר לאחינו ואחיותינו יוצאי אתיופיה ולכלל החברה הישראלית: גזענות ולהט”בפוביה חד הן.

צריך להעיז לדרוש את מה שנלקח – כבוד, בטחון, שיוויון ושייכות בחברת בני האדם כולם. אנחנו מוחים על יחסה של המדינה וגופיה לאזרחיה, יחס שמפלה לפי צבע עור, מגדר או נטייה מינית.

אנחנו משתתפים ומשתתפות בצערה של משפחת טקה ובצערן של כל משפחה שאיבדה את בנה לאלימות משטרתית. אנו לא רוצים ולא יכולים לקבל מציאות שבה הורים יושבים שבעה על ילדיהם, משום סיבה שהיא”.

מודעת התמיכה מסתיימת במילים: “חלקנו בקהילה יוצאי אתיופיה אך כולנו שותפים גאים ושותפות גאות למאבקכם”.

“המאבק לשוויון זכויות והזדמנויות אינו נחלתה הבלעדית של קהילת הלהט”ב”, אמרו הבוקר באגודה למען הלהט”ב, “אנו עומדים ועומדות בסולידריות מלאה לצד בני ובנות העדה האתיופית, לכל אזרח ואזרחית בישראל מגיע לחיות בכבוד, בשלום, בביטחון”.

ניתן להצטרף לחתימה על הודעת התמיכה בלינק

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן