fbpx

ארגוני הקהילה בדרישה למפלגות – חופש הצבעה בסוגיות להט”ב

עיגון זכויות להט"ב בהסכמים הקואליציונים, חופש הצבעה בסוגיות להט"ביות, הקמת ועדה מיוחדת לענייני להט"ב וקידום זכויות להט"ב במשרי הממשלה - אלו הדרישות שהציגו ארגוני הקהילה הגאה לראשי המפלגות העוסקות במו"מ הקואליציוני | "הגיע הזמן שהקהילה הגאה תפסיק לשלם את מחיר הסחטנות הפוליטית שכופות כמה מפלגות להט"בופוביות שאינן מייצגות את רוב הציבור בישראל"
קואליציה2020
גנץ, נתניהו ופרץ | ראובן קפוצ’ינסקי | ויקיפדיה | רווח הפקות |  CC BY-SA 3.0

על רקע הדיווחים על מו”מ מתקדם להרכבת ממשלה, ארגוני הקהילה הגאה פנו אל המפלגות בדרישה לקיים חופש הצבעה בסוגיות להט”ב בממשלה המסתמנת.

תחת הכותרת “מימוש הבטחותיכם לקהילה הגאה”, פנו הארגונים הגאים לראשי וחברי המפלגות המשתתפות במו”מ הקואליציוני – הליכוד, חוסן לישראל ומפלגת העבודה, בדרישה לעמוד על עיגון חופש הצבעה בסוגיות להט”ב בהסכמים הקואליציונים.

“אנו פונות ופונים אליכם בימים מדאיגים של חוסר וודאות”, נכתב במכתב עליו חתמו 16 הארגונים הגאים, “מחד, אנו שרויים בעיצומו של משבר בריאותי חמור אשר מוביל לשיתוק המשק וכך למשבר כלכלי קשה. אין בידינו לנבא את מועד סיומו וכיצד יראה העולם ביום שאחריו. מאידך, המערכת הפוליטית הישראלית נמצאת כבר שנה בסחרור בלתי פוסק, אחרי שלוש מערכות בחירות קשות שגבו מחיר כלכלי וחברתי כבד מהחברה הישראלית, מבלי שהביאו להכרעה ברורה.

למרות ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות, עדיין שורר חוסר ודאות סביב השאלה איזו ממשלה תקום בישראל. חוסר ודאות נוסף קיים אצל חברות וחברי הקהילה הגאה באשר לשאלה האם הפעם, עם שוך המשבר, ממשלת ישראל תשכיל לשים קץ לאפליה נגדנו ותצעד בכיוון אליו הולכות עשרות מדינות דמוקרטיות ברחבי העולם”.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

תזכורת לגנץ ופרץ

במכתבים הובאו ציטוטים של ראשי המפלגות שנועדו להזכיר לראשי המפלגות את הבטחותיהם לקהילה הגאה ערב הבחירות, ואת המחויבות שלהם להשאר נאמנים לערכים הליברליים אותם חרטו על דגלם ולפעול למען הקהילה הגאה בכל ממשלה.

במכתב שנשלח את חברי מפלגת העבודה – עמיר פרץ, מרב מיכאלי ואיציק שמולי, צוטט ח”כ פרץ שהצהיר לפני פחות מחודשיים, ב-20.2.22 ,בכנס של העבודה-מרצ-גשר –  “בדיוק כמו שהחובות שוות, אנחנו נילחם על כך שגם הזכויות, כל הזכויות, יהיו שוות. זכותו של כל אדם לאהוב, להתחתן במדינה שלו, להביא ילדים לעולם, ולהיות שווה. בשבילי כולכם שווים – לא שונים, שווים ואנחנו המפלגה היחידה שתדאג שתהיו שווים בהכל. זו תכנית העבודה שלנו”.

במכתב שנשלח אל בני גנץ וחברי סיעת חוסן, הזכירו ארגוני הקהילה לבני גנץ כיצד במהלך השנה האחרונה התחייב, פעם אחר פעם, לא להפקיר את הקהילה הגאה ולפעול למען זכויות מלאות ללהט”ב בחקיקה, במדיניות ובתקציבים, וכיצד פרסם מצע פרו-להט”בי מתקדם ואף נפגש עם ארגוני הקהילה הגאה פעמיים.

“כך למשל הצהיר בני גנץ במרץ 2019”, נכתב במכתב, “זה בלתי נתפס בעיניי שבשנת 2019 נשללות זכויות לקהילה שלמה. אני נחוש לסיים את האפליה הזו, לקדם שוויון זכויות לקהילה הגאה ולומר כן לכל דבר שאפשר וצריך לומר לו כן”.

ציפיות ממפלגת הליכוד

במכתב שנשלח לחברי הכנסת של הליכוד, ציינו הארגונים את הציפייה שלהם ממפלגת השלטון, ואת הכוח שלה לסיים את הסחטנות הפוליטית המונעת את קידום השוויון.

“הגיע הזמן שהקהילה הגאה תפסיק לשלם את מחיר הסחטנות הפוליטית שכופות כמה מפלגות להט”בופוביות שאינן מייצגות את רוב הציבור בישראל. אין לנו ספק שיש בכוחכם לשים סוף לתופעה הפסולה הזאת ולהפוך כל אבן על מנת להביא עידן חדש של זכויות מלאות לחברות וחברי הקהילה הגאה”.

במכתב דורשים הארגונים הגאים מהמפלגות לפעול למען עיגון זכויות להט”ב בהסכמים הקואליציוניים כחלק מקוי היסוד של הממשלה, שמירה על חופש הצבעה בסוגיות להט”ביות, מתוך הידיעה כי בכנסת הנוכחית יש רוב לזכויות להט”ב בהצבעה חופשית ונטולת סחטנות קואליציונית, הקמת ועדה מיוחדת לענייני להט”ב וקידום זכויות ללהט”ב במשרדי הממשלה.

“בכנסת הנוכחית יש רוב לזכויות להט”ב בהצבעה חופשית ונטולת סחטנות קואליציונית. נתקשה לעבור לסדר היום אם באצבעות שלכם תובילו לסיכול הרוב הזה”, נכתב במכתב, “אנו משוכנעים ומשוכנעות שמדינת ישראל חזקה ותמגר את וירוס הקורונה. לצד זאת, אנו מקווים ומקוות שמדינת ישראל תלמד למגר גם את הלהט”בופוביה, הבורות והשנאה. אתם מחזיקים בכוח לממש את התקווה הזאת – ולחלופין לדחוק אותה לארון”.

על המכתבים חתומים חברי קואליצית הארגונים הגאים, המונה 16 ארגונים בהם האגודה למען הלהט”ב, ארגון הנוער הגאה,  הבית הפתוח בירושלים, הבית הגאה באר שבע, בית הקהילות חיפה, המרכז הגאה, חושן, בת קול, מעברים, תהל”ה, הועד למלחמה באיידס, אבות גאים, חברותא, מועדון ספורא גאה ת”א, שב”ל ו-LGBTECH.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגב

    שמח שראיתם את ההערה ותיקנתן (:
    אבל השם הוא מרב מיכאלי, לא מירב מיכאלי

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן