fbpx

ארגונים יהודים מאחדים כוחות נגד פעילות BDS בתוך הקהילה הגאה בארה”ב

נציגי הארגונים היהודיים בארה"ב התכנסו לדון בפעילות ה-BDS בתוך הקהילה הגאה בארה"ב שגורמת לדחיקת יהודים להט"בים מארגוני הקהילה הגאה בשל יהדותם ותמיכתם בישראל. "פעילי תנועת החרם העולמית פעולים בתוך הקהילה הגאה לקידום אג'נדה אנטי-ישראלית ואנטישמית. התופעה הזו חייבת להסתיים"
wjc2
טיי גרגורי, מאט נוסנצ’ק, נדיה אל-נור, אסף וייס ומארק שטרן | צילום: שחר עזרן

ניו יורק – תנועת החרם העולמית, ה-BDS, פועלת בשנים האחרונות בתוך הקהילה הגאה בארה”ב תוך גיוס ויצירת קואליציות עם ארגוני קהילה ועם פעילים להט”בים, לקדם את האג’נדה האנטי-ישראלית, ולטענת רבים – האנטישמית, שגורמת לדחיקת יהודים להט”בים מארגוני הקהילה הגאה בשל יהדותם ותמיכתם בישראל.

כעת, ארגונים יהודים מאחדים כוחות נגד מאמציהם של פעילי הBDS. השבוע בניו יורק, בשיתוף פעולה ראשון מסוגו, הצטרפו יחדיו הקונגרס היהודי העולמי וארגון הקהילה הגאה היהודית בארה”ב A Wider Bridge לדון בסוגיה ולמציאת דרכים להתמודד איתה.

הדיון נבע בעקבות מקרה שהתרחש בקיץ האחרון ועלה לכותרות בעולם: גירושה של פעילה להט”בית ממצעד בשיקגו אך ורק משום שנשאה דגל גאווה עם מגן דוד. על פי מארגני המצעד, הסימן “מגן דוד” גרם לחלק מהצועדים להרגיש תחושת רדיפה וחוסר ביטחון. האירוע בשיקגו מצטרף למקרים דומים בהם הקהילה הגאה היהודית חווה הרחקה ממוסדות ומאירועי הקהילה הגאה בארה”ב.

את הדיון של הקונגרס היהודי העולמי, “LGBTQnZ: שיחה על גאווה, ציונות וקבלה“, פתח יועצו לשעבר של הנשיא אובמה, מאט נוסנצ’ק, הומו מוצהר ששימש כאיש הקשר של הנשיא עם הקהילות היהודיות בארה”ב.

דווקא הפעילות למען הקהילה הגאה הביאה את אובמה למנותו לתפקיד | צילום: שחר עזרן

מאט נוסנצ’ק סיפר על עבודתו בבית הלבן למען הקהילה הגאה ולמען הקהילה היהודית. מאט חלק עם הקהל את סיפור מינויו לתפקיד וסיפור שדווקא פעילותו למען הקהילה הגאה היא זו שהביאה את הנשיא אובמה למנותו לתפקיד איש הקשר עם הקהילות היהודיות. על פי מאט, זוהי דוגמה לקשר הבלתי ניתן להפרדה בין זהותו הלהט”בית לזהותו היהודית. “אני נולדתי בקנדה, גדלתי בדיטרויט, אוהד ספורט, דמוקרט, ליברל, בוגר אוניברסיטת סטנפורד, עורך דין, יהודי, ציוני, יועץ של אובמה, אבא, הומוסקסואל ועוד”,  אמר מאט, “כל אחד מאתנו יכול לתאר רשימה ארוכה שכזו על עצמו”.

זהו לא יכול להשאר דיון פנימי של הקהילה הגאה

לאחר מכן נערך פאנל בהשתתפות פעילי קהילה ציונים: נדיה אל נור – סטודנטית מוסלמית, ציונית וקווירית; אסף וייס – יועץ בכיר לשעבר של שרת הבריאות, אקטיביסט קהילתי ובוגר אוניברסיטת קולומביה; וטיי גרגורי, מנכ”ל ארגון A Wider Bridge.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

אסף וייס אמר כי “הקהילה הגאה אינה אנטי-ישראלית או אנטישמית. זה בדיוק מה שה-BDS היה רוצה שנחשוב. אנחנו ציונים ויהודים ואנחנו חלק מהקהילה הגאה באותה מידה”. אסף סיפר כי השבוע נכח בעוד אירוע של ה-BDS שפונה לקהילה הגאה. באירוע ה-BDS סירבו המארגנים לגנות הוצאה להורג של פלסטיני בעזה בשל היותו הומוסקסואל. “כשהשנאה שלך נגד ישראל ונגד יהודים מעוורת אותך כל כך עד שאתה לא מסוגל לגנות הוצאה להורג של אדם אך ורק בשל היותו הומוסקסואל – אתה פועל נגד הקהילה הגאה באשר היא וזהו דבר שהקהילה הגאה חייבת לפעול נגדו”.

צילום: שחר עזרן

טיי גרגורי אמר כי “זהו לא יכול להשאר דיון פנימי של הקהילה הגאה ולכן אנחנו שמחים ומברכים על שיתוף הפעולה עם הקונגרס היהודי העולמי”. נדיה אל-נור סיפרה על יהודים בקמפוס בו היא לומדת אשר נאלצו לבחור בין זהותם הקווירית לתמיכתם בישראל. “הסטודנטים האלו החליטו ללמוד באוניברסיטה הזו משום שידעו על הקהילה הקווירית הפעילה בקמפוס. בסופו של דבר, נשללה מהם היכולת להשתתף באירועי הקהילה אך ורק משום שלא היו מוכנים לגנות את ישראל”.

מנכ”ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט סנגר, אמר “לאחר שנים שהקהילה הגאה היהודית חיפשה את מקומה בקרב הקהילה היהודית, כיום היא מחפשת את מקומה בקרב הקהילה הגאה עצמה. פעילי תנועת החרם העולמית פעולים בתוך הקהילה הגאה לקידום אג’נדה אנטי-ישראלית ואנטישמית. התופעה הזו חייבת להסתיים – הגיעה השעה להחזיר את הביטחון לחברי הקהילה הגאה היהודים ולמנוע את הרחקתם”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן