fbpx

ארגון הנוער הגאה לשר החינוך: איפה הכסף?

ארגון הנוער הגאה יוצא במתקפה תקשורתית נגד שר החינוך נפתלי בנט, לאחר שהבטחותיו להכפלת תקציבי הארגון לא קוימו: "ניאלץ בזמן הקרוב לסגור פעילויות ולצמצם משרות בארגון". משרד החינוך בתגובה: "התקציב גדל בעשרות אחוזים"
נפתלי בנט
ביקור השר נפתלי בנט בתיכון הראלתיכון הראל מבשרת ציון | CC BY 2.0

בימים האחרונים הפיץ ארגון הנוער הגאה (איגי) מחדש סרטון בו נראה השר נפתלי בנט נואם במליאת הכנסת ומעדכן כי יזם את הכפלת תקציב ארגון הנוער הגאה. מטרת הפרסום המחודש של הסרטון היא לאלץ את שר החינוך לעמוד בהבטחתו ולהעביר את התקציב לארגון כפי שהובטח.

לאחר הרצח של שירה בנקי ז”ל במצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה, מיהר שר החינוך נפתלי בנט להודיע על הגדלת התקציב לארגון הנוער הגאה. “בתום דיון מיוחד הערב הוריתי להגדיל משמעותית את תקציב ארגון הנוער הגאה איגי”, כתב שר החינוך בנט בטוויטר, “ולהכין תכנית פעולה שתסייע לחינוך ולמניעת מעשים והסתה נגד הקהילה”, כתב שר החינוך בנט בטוויטר וזכה למחמאות מצד הקהילה הגאה”.

הצהרתו של השר בנט  זכתה למחמאות מצד הקהילה הגאה, ופגישות עבודה שהתקיימו בהמשך בין נציגי ארגון הנוער הגאה לבין נציגי משרד החינוך נראו כמו תחילתו של שיתוף פעולה פורה, והביאו את הארגון להסתמך על תוספת התקציב בתכנון פעולותיו.

כעת, עם תחילת שנת הלימודים ואיתה שנת פעילות חדשה, חזר ארגון הנוער הגאה אל ההבטחה, ופרסם כי למרות שעברה שנה מאז הבטחתו של השר, התקציבים לארגון לא הוגדלו.

“עוד בערב הרצח בירושלים לפני שנה, פרסם שר החינוך הודעה ובה התחייב להגדיל משמעותית את תקציב איגי ולגבש תוכנית חינוכית למניעת הסתה ואלימות במערכת החינוך”, מסר דובר ארגון איגי ל-WDG, “מאז אותה הבטחה עמדנו בקשר עם יועצים שונים בלשכת השר והועלו רעיונות לתקצוב שהובטח, אך דבר לא קרה בפועל. בזמן האחרון אף נענינו בלך ושוב ללא כל הועיל.
כעת, לאחר שהבטחת השר לא קוימה, הנוער הגאה עומד בפני שוקת שבורה. לנוכח המצוקה התקציבית שנקלענו אליה בשל הפרת ההבטחה, ניאלץ בזמן הקרוב לסגור פעילויות לנוער הגאה ולצמצם משרות בארגון”.

באשר לסכום שהתווסף בשנת 2015 לתקציב איגי, מסבירים בארגון כי הוא נבע מגידול טבעי בתקנת ארגוני הנוער שבאמצעותה מתקצב המשרד את כלל הארגונים, ובלאו הכי סכום זה רחוק עשרות מונים מהכפלת התקציב, כפי שהצהיר השר מעל בימת הכנסת בתחילת 2016. עוד מוסרים בארגון כי הסכום הצפוי להתקבל בשנת 2016 איננו שונה כמעט מהסכום שהתקבל בעבור השנה החולפת בשל גידול במספר ארגוני הנוער המתחרים בתקנה. כל זאת בזמן שהארגון מקבל מאות פניות מדי חודש, במיוחד לאור האירועים האחרונים.
באיגי סוברים כי על שר החינוך לשמש דוגמה לכלל תלמידי ותלמידות ישראל ולעמוד במילותיו הפומביות שנאמרו באחד הימים הטראומטיים ביותר עבור הקהילה הגאה בישראל. הנוער הגאה אינו יכול להמתין עוד, מצוקותיו רבות, במיוחד בתקופה האחרונה לאור ההתבטאויות הרבות והקשות שנשמעות בתקשורת”.

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

מנגד, טוענים גורמים בקהילה הגאה כי ארגון הנוער הגאה כשל בכך שהסתפק בהבטחות ובמתק שפתיים, והגדיל את פעחילות הארגון מבלי שקיבל את תוספת התקציב בפועל. לטענות אלו עונים בארגון כי מדובר בטענות חסרות שחר. “השר ישב איתנו והבטיח שהתקציב יוכפל, הוא עודד אותנו להמשיך ולהגדיל את הפעילות”, מסרו בארגון הנוער הגאה, “ידוע גם לכולם שכשבונים תקציב ופעילות זה נעשה עם כסף שאמור להכנס, במיוחד כשהשר הבטיח לנו בישיבות פנימיות וגם דבר על זה במליאה כמו שרואים בסרטון. אבל בפועל – הכסף לא נכנס. כל זאת בזמן שהשר מוצא לנכון לתקצב ארגונים אחרים ומוצא להם פתרונות”.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: “ארגון הנוער הגאה הוא אחד מיני ארגוני נוער וכספיו מגיעים מאותו תקציב כולל. השר בנט הגדיל את תקציב תקנת כלל ארגוני הנוער מ-19 מיליון שקל ל-35 מיליון שקל בשנת 2016. בימים אלה, מעבר להגדלה של עשרות אחוזים בתקציבם, נבחנות גם דרכים נוספות לסייע לארגון בפעילותו החשובה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

3 תגובות

  1. מתנדב הגב

    לא הבנתי… הפעילות בנוער הגאה היא התנדבותית , לא ?!

    • מערכת WDG הגב

      רובה מבוססת על התנדבות, אבל יש גם עובדים בשכר, והוצאות נוספות שדורשות תקציב, שאינן משכורות

  2. עד שהיתה לנו הזדמנות... הגב

    הכי חשוב- נהנתם במצעד התל אביבי קהילה עלובה?

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן