fbpx

אני רוצה להיות אבא

"אנחנו צריכים להוביל מאבק שיאפשר מימוש של הזכות למשפחה לכל חברי הקהילה באופן שווה - בלי קשר למצבם הכלכלי, ואנחנו צריכים לדאוג שנשים שבוחרות לקחת חלק בתהליך כזה, עושות את זה ממקום של בחירה אמיתית וחופשית"
אביבוסקילה_אלעד
צילום: אלעד מלכה

בכל ראיון אישי איתי עולה לקראת הסוף השאלה – מה עם ילדים? זו שאלה מאד ישראלית. לרוב היא מופנית לנשים, אבל מסתבר שגם פוליטיקאים גברים גאים בזוגיות לא חסינים מפני הצורך הישראלי בהקמת דור העתיד.

בנזוגי ואני רוצים ילדים, אני רוצה להיות אבא. אני לא חושב שזה ממש עניינו של מישהו, אבל כששואלים אני עונה. ומכיוון שעד עכשיו עניתי רק מהמקום האישי שלי, הרגשתי שכדאי שאדבר גם על התפיסה הכוללת שלי על הזכות למשפחה של הקהילה הגאה, ומהמקום שלי – להומואים. לזוגות הומואים בישראל אין כמעט אופציות להביא ילדים. לא ניתן לאמץ, לא ניתן לעשות פונדקאות והאופציה היחידה על השולחן בארץ היא הורות משותפת.

ואז נכנסות האופציות של פונדקאות בחו”ל. אופציות שבחלקן הגדול יקרות מאד, בחלקן נעשות בעזרתן מעוררת ההערצה של נשים שבוחרות מתוך מקום חופשי ואמיתי לעזור לזוגות הומואים להקים משפחות. בחלקן האחר, נעשות תוך ניצול מצוקתן הכלכלית של נשים שמגיעות מרקע חברתי קשה, שבצר להן פונות לאופציה הזו כדי לשפר את מצבן הכלכלי.

הלוואי וזוגות להט”בים היו יכולים להביא ילדים מתוך הזוגיות שלנו, כמו זוגות סטרייטים. הלוואי ולא היינו נדרשים להכניס למשפחה שלנו מטען נוסף שאינו חלק טבעי מהזוגיות שבחרנו לנו. אבל זה המצב, ועם המצב הזה אנחנו צריכים להתמודד בראיה רחבה ולא רק מתוך המקום האישי שלנו.

כל דרישה למימוש הזכויות ההוריות שלנו צריכה לכלול בתוכה הסתכלות כנה על הנשים שיעזרו לנו לממש את הזכות הזו, והסתכלות עלינו כקהילה עם יכולות כלכליות שונות, ולא להגיע למצב שבו אנחנו נאבקים על הזכות להורות ובסוף הופכים אותה לזכות לעשירים בלבד. עם זאת, ברור שגם תהליך פונדקאות וולנטרי לחלוטין יהיה חייב לכלול פיצוי הולם ומשמעותי לנשים.

צילום: תום מרשק

אין לי בדל טענה כלפי מי שבחרו להביא ילדים בדרך של פונדקאות. אני גם חושב שהאמירה שלי בכתבה במעריב נוסחה בצורה לא רגישה, ואני מתנצל בפני מי שנפגע. גם אני רוצה להיות אבא, ויש כאן עניין של גיל, ואף אחד לא רוצה לחכות שהמדינה תסדיר את הנושא כדי לגלות שהוא כבר מבוגר מדי בשביל להביא ילדים. במסגרת מכלול השיקולים האישיים, כל מי שרוצה לממש את השאיפה הכי אישית והכי טבעית למשפחה עושה את הבחירות שלו, ובסוף אנחנו חיים רק פעם אחת.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

ברמת המאבק שלנו כקהילה, ההסתכלות לא יכולה להיות רק מהמקום האישי. אנחנו צריכים להוביל מאבק שיאפשר מימוש של הזכות למשפחה לכל חברי הקהילה באופן שווה – בלי קשר למצבם הכלכלי, ואנחנו צריכים לדאוג שנשים שבוחרות לקחת חלק בתהליך כזה, עושות את זה ממקום של בחירה אמיתית וחופשית.

כן, זה אומר שלא כולנו נוכל להביא ילדים בארץ דרך פונדקאות. אנחנו נהיה תלויים במספר הנשים שיסכימו לקחת חלק בתהליך. ולכן אנחנו חייבים לייצר מערך חוקי שיסדיר את מכלול הסוגיות הקשורות להורות גאה – אימוץ לזוגות חד מיניים, הסדרת ההכרה החוקית בהורים לא ביולוגיים ובמודלים של משפחות עם יותר מזוג הורים ופונדקאות.

רק הסדרה כוללת תאפשר באמת לכל הזוגות הלהט”בים לממש את הזכות הנכספת הזו לילדים במאבק שנוביל יחד כקהילה מאוחדת.

אבי בוסקילה מגיע לסבן אילבן


הכותב מועמד לראשות מרצ

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

4 תגובות

  1. אירינה הגב

    אני שמחה שאתה מעלה את הסוגיות המוסריות של הפונדקאות. אני לא גבר הומו, אני אישה סטרייטית בזוגיות שלא יכולה ללדת ילדים. תמיד האופציה של פונדקאות נראתה לי בעייתית, בעיקר פונדקאות חו”ל במדינות עולם שלישי.
    זה נכון שאין להומואים אפשרות לאמץ, אני אימצתי, אבל זה לא מצדיק השתתפות בניצול של נשים קשות יום.
    צריך לפעול לשינוי חקיקה בלי לדרוס אנישם בדרך.
    צריך לזכור שבכ למקרה, להביא ילדים לעולם זו בחירה, לא זכות של אף אחד. בחיים יש מערך של בחירות שאנשים עושים ולכל אדם יש את המגבלות שלו. לי יש מגבלה פיזיולוגית להביא ילדים, לכל הגברים יש מגבלה פיזיולוגית להביא ילדים, ככה זה, לחיות בזוגיות עם גבר זו בחירה ויש לה מחירים, לבחירה לחיות בזוגיות אומללה עם אשה יש גם מחירים, ולבחירה לחיות בזוגיות עם גבר ולקיים שותפות הורית עם אישה יש גם מחירים. אין שום בחירה בחיים שאין לה מחירים וזה לא מיוחד להומואים, זה מצב קיומי כללי, לא רואה הצדקה לגלגל את המחיר על אישה זרה ומוחלשת.

  2. יואב הגב

    את הקול שלי איבדתם, תגידו הכל בשביל להבחר.

  3. בר דעת הגב

    בוזסקילה שחשב שילקק תחת של אשכנזים וגם ינעץ על ידהם..יקבל משהוא בתמורה אולי הערכה שהוא מזרחי נאור .. אבל מסתבר שאותו “נאור” בסךהכל חמור שנוצל על ידי סוטים ובעצמו סוטה שעכשיו גם רוצה להמשיך ולתת לגטימציה לגניבת תינוקות. גועל נפש שההורוים שלו לא מעכלים מה שגדל להם….

  4. שני הגב

    פונדאות זו לא זכות ,
    לא יהיה לכל הומו פונדקאית גם אם יהיה בידיו הממון פשוט אין מספיק פונדקאיות בעולם.
    זה לא קשור להיותך הומו אלא להיותך גבר.
    הקושי בהיותך גבר ולא בהיותך הומו.
    יש גם גברים סטרייטים שלא מוצאים זיווג ולכן אין להם ילדים.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן