fbpx

אמיר אוחנה בדרך לכנסת

בסוף זה קרה: אמיר אוחנה, מקום 32 ברשימת הליכוד לכנסת, נכנס לכנסת עם פרישתו של סילבן שלום, והופך לחבר הכנסת הגאה הראשון בשורות הקואליציה. בהצלחה!
amir_g
צילום: רן יחזקאל, מתוך פרויקט “גאים להיות”

הודעתו של השר סילבן שלום על פרישתו מהחיים הפוליטיים, מפנה מקום לח”כ נוסף מהליכוד בכנסת. המשמעות – כניסתו של עו”ד אמיר אוחנה, כחבר מן המניין בכנסת ה-20 וכח”כ הגאה המוצהר הראשון בקואליציה המגיע ממפלגת ימין.

אוחנה, שהגיע למקום ה-32 ברשימת הליכוד לכנסת לאחר שנבחר כנציג מחוז תל אביב, הוא עורך דין פלילי במקצועו וממקימי “גאווה בליכוד” – התא הגאה של המפלגה. לפני כארבעה חודשים הביאו אוחנה ובן זוגו לעולם זוג תאומים בהליך פונדקאות בארצות הברית, ובאותה תקופה אף סייע לזוגות גאים רבים שנתקעו בנפאל במהלך רעידת האדמה, ופעל מול שר הפנים ושר הבטחון על מנת לזרז את הבאתם וכניסתם ארצה של ההורים והתינוקות.

amir_g


עכשיו יאלץ אוחנה להתפנות מהטיפול בתאומים בני ארבעת החודשים, ולהתחיל לטפל גם בנושאי המדינה הבוערים, ובכללם גם נושאי הקהילה הגאה – החל מחוק הפרשנות שעבר התעללות בכנסת הנוכחית, דרך פונדקאות ונישואים גאים בהם אוחנה הצהיר בעבר שהוא תומך וכלה במניעת אפליה ואלימות נגד השכבות החלשות של קהילת הלהט”ב.

“אני בעד שוויון זכויות מלא בפני החוק. חד משמעית”, הבהיר אוחנה את עמדתו בנושאים להט”בים בראיון שהעניק לאתר מאקו עם היבחרו, “אנחנו צריכים להיות בקו אחד עם כולם. אני תמיד אומר שלהיות הומו זה כמו להיות ג’ינג’י. זה א. גנטי ולא ניתן לשינוי או המרה, ב. אפשר לצבוע את השיער אם רוצים, ו-ג. זה לא מעלה ולא מוריד מערכו של האדם. ככה זה צריך להיות וככה זה היה בשבילי כשיצאתי מהארון בגיל 15. לא היו לי ייסורי מצפון או רגשות אשמה, היה לי ברור שכמו שיש בנים שנמשכים לבנות, אני נמשך לבנים. וזה הכול. לא התלווה לזה איזה שהוא מטען ערכי של בושה או ייסורי מצפון, ככה אני רוצה שיהיה וככה זה צריך להיות”.


אמיר אוחנה בהפגנה של הקהילה הטרנסג’נדרית | מתוך שידורי הטלויזיה החברתית

 

עוד בנושא:  מצע לדיון - הרשימה השווה מזמינה אתכן לגבש את מצע המפלגה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן