fbpx

אירועי יום ההבנ”ה ברחבי הארץ: “שנאה מובילה למוות, אהבה מובילה לחיים”

חניכי ארגון הנוער הגאה, בשיתוף עם תנועות הנוער השונות, הובילו את ארועי יום ההבנ"ה 2017 בשלושה מוקדים ברחבי הארץ
באר שבע

מאות בנות ובני נוער הגיעו הערב (שלישי, 16.5) לקחת חלק באירועי יום ההבנ”ה בשלושה מוקדים.

השנה לראשונה התקיימו אירועי יום ההבנ”ה (היום הבינלאומי למאבק בלהט”בפוביה) בשלושה מוקדים שונים ברחבי הארץ: חיפה, באר שבע ותל אביב. לאירועים הללו הגיעו מאות בני ובנות נוער מתנועות וארגוני הנוער השונים כדי לדבר על השונה והדומה, ולהאבק יחד למען סולידריות.

יום ההבנ”ה מצויין ב-17.5, מאז 1990, היום בו נמחק המושג הומוסקסואליות מרשימת ההפרעות הנפשית של ארגון הבריאות העולמי. בשנים האחרונות איגי, ארגון הנוער הגאה, לקח על עצמו אחריות לציין את היום הזה בארץ ולאגד סביבו תנועות נוער נוספות כדי להעביר מסר של אהבה.

האירועים במקומות השונים נפתחו בתערוכה שיצרו חניכות וחניכים מאיגי עם יצירות שמדברות על קבלת השונה ושקוראות להספיק את האלימות על רקע להט”בופיה בפרט ואלימות נגד כל אדם בכלל. לאחר מכן ישבו חניכות וחניכים מכלל הארגונים למעגלי שיח ודברו ביניהם על יום ההבנ”ה ועל התחושות שלהם לגבי היום הזה. את האירוע חתמו טקסים שהנחו בני ובנות הנוער מאיגי. “לצערינו, גם עשרים ושבע שנים מאוחר יותר, המאבק בלהט”בפוביה רחוק מסיומו”, אומרו המנחים בטקסים השונים, בפתיחת האירוע. “יש לנו עוד המון חזיתות להיאבק מולן – בחוק, בחינוך, במוסדות שונים, ברחובות ובבתים”.

לאירוע בתל אביב הגיעה גם תאלין אבו חנא, משתתפת “האח הגדול” והזוכה של תחרות מיס טרנס* ישראל. במהלך ההנחיה אמרה תאלין כי “שנאה מובילה למוות, אהבה מובילה לחיים”, וזכתה למחיאות כפיים סוערות.

עוד הוסיפו הנואמנים השונים כי המציאות של להט”בים בכלל, ונוער גאה בפרט בישראל של 2017 היא מציאות לא פשוטה. “זו מציאות שבה הם לא שווים בפני החוק או בפני החברה בצורה מלאה, כמעט באף מקום בעולם. מציאות בה בני ובנות נוער בארון ומחוצה לו קמים יום יום לבית הספר ושומעים שוב ושוב את המילים “הומו” ו”קוקסינל” נזרקות כקללה במסדרונות. אנחנו חשופים לאלימות, להצקות ולבריונות ברשת על בסיס קבוע”.

עם זאת, הוסיפו הנואמנים כי יש גם דברים טובים שקורים בתוך המציאות הזו וציינו תהליכים של שינוי לטובה. “התהליך הזה מונע על ידי עבודה קשה ומאבק של מליוני אנשים ששילמו מחירים כבדים. התהליך הזה גם לא ימשיך להתרחש מעצמו – עלינו להמשיך ולצעוק, לדבר ולפעול כדי לדחוף אותו קדימה, צעד צעד”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

את האירוע סכמו הנואמנים במסר: “בחושך נלחם באור, בשנאה נלחם באהבה, בבורות נלחם בהשכלה, ביאוש נלחם בתקווה. בואו נעבוד ביחד, יום יום ושעה שעה כדי לשנות את העולם ואת החברה שסביבנו לטובים, סובלניים ומכילים יותר”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן