fbpx

אינדונזיה: 12 נשים לסביות גורשו מביתן על ידי המשטרה וראשי הכפר

המשטרה פשטה על בית בו התגוררו 12 נשים לאחר שהשכנים דיווחו על "פעילות לא מוסרית". הנשים גורשו מביתן והוכרחו לעזוב את הכפר. "כפר טוגו ג'איה חייב להיות נקי מלהט"בים, אז עשינו ניקיון"
indonesia_fpi

12 נשים נעצרו בתחילת השבוע בפשיטה בכפר טוגוג’איה, אינדונזיה, לאחר שהואשמו בהיותן לסביות.

הפשיטה נערכה על מבנה בו התגוררו 12 הנשים, כולן עובדות במפעל בגדים באזור, ששכרו את המקום יחד, לאחר שהשכנים התלוננו על פעילות “לא מוסרית” המתקיימת בבית בו התגוררו הנשים. המשטרה, יחד עם מנהיגי הקהילה ותושבים מקומיים, הסתערו על מבנה המגורים וגרשו בכוח את הנשים ששהו בו.

הדיווחים בתקשורת המקומית שתיעדו את הפשיטה, התמקדו בעיקר במראן של הנשים, ובעובדה ששש מתוכן היו בעלות תספורות קצרות ולבשו בגדי גברים. “כולן נשים”, אמר סגן מפקד הסדר הציבורי של המחוז, “אבל חלק עם שער ארוך, משחקות את תפקיד הנשים וחלקן עם שיער קצר, משחקות את תפקיד הגברים במערכת היחסים. זה נגד חוקי השריעה, וזה מגונה”.

סוגנדי סיגיט, ראש הכפר שלקח חלק בפשיטה, הסביר כי התושבים המקומיים הם אלו שדיווחו על נוכחותם האפשרית של ששה זוגות של לסביות. “אנשים חסרי מנוחה בנוכחות להט”בים”, הוא הסביר, “כפר טוגו ג’איה חייב להיות נקי מלהט”בים, אז עשינו ניקיון”.

בסיום הפשיטה אישרה המשטרה כי הנשים עזבו את הכפר וכי אף אחת מהן לא נעצרה. ראש המשטרה העירונית המחוזית אמר כי התערבות המשטרה הצילה את חייהן של הנשים, שהיו בסכנה אם האזרחים היו לוקחים את החוק לצידיים ומבצעים את הגירוש בעצמם. “מנהיגי הקהילה אסירי תודה על הפעולה, אם לא, האזרחים שלנו יכולים להיות אנרכיסטיים ואי אפשר לעצור אותם”.

85 מלקות לנאשמים בהומוסקסואליות

הומוסקסואליות אינה בלתי חוקית ברוב אידונזיה, אך הפעולות נגד להט”בים מתגברים ברחבי המדינה המוסלמית. בחודש מאי עצרה המשטרה יותר מ -140 גברים בסאונה בג’קרטה, העיר השנייה בגודלה באינדונזיה, ואילצה אותם לעבור בדיקות HIV ולאחר מכן לשחרר את התוצאות לציבור.

באותו חודש, 14 גברים הומוסקסואליים נעצרו בחדר במלון על הפרת החוק הקפדני נגד פורנוגרפיה. הם אולצו לעבור בדיקות HIV, שתוצאותיהן שוחררו לציבור.

אצ’ה, הפרובינציה הצפונית של אינדונזיה, אימצה את חוק השריעה ב -2005, והגדירה את ההומוסקסואליות כעברה שעונשה מאסר ועד 100 מלקות. בשנת 2017 לבדה נערכו באזור ארבע פשיטות ידועות על  בתים פרטיים של להט”בים. המקרה החמור ביותר היה של שני גברים שנעצרו בביתם על ידי המשמר המקומי באצ’ה. הם הואשמו במין הומוסקסואלי ונידונו ל 85 מלקות.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

דו”ח מיוחד של האו”ם משנת 2013 הדן בזכות לדיור, ציין לרעה את הפינוי הכפוי שמפעילה אינדונזיה כלפי תשובים להט”בים.
“המשטרה פושטת על מפגשים פרטיים של להט”בים ומטפחת היסטריה אנטי-להט”בית מסובכת, בזמן שהממשלה צריכה להגביר את ההגנה על המיעוט השולי הזה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן