fbpx

אין גיל לגאווה: היצור החי הזקן בעולם מנהל זוגיות גאה

בדיקה רפואית אקראית גילתה כי במשך 26 השנים האחרונות ניהל הצב ג'ונתן בן ה-186 מערכת יחסים חד מינית עם צב שנחשב בטעות לנקבה | העיסוק בגילוי כי הצב המלכותי של האי סנט הלנה הוא גיי, מתקיים במקביל למשאל עם באי בנושא שוויון בנישואים

האי סנט הלנה שבאוקיינוס האטלנטי גועש ורוגש – בדיוק בתקופה בה מתקיים באי משאל בנושא שוויון בנישואים, ג’ונתן, הצב בן 186 השנים וסמלו של האי, הוצא מהארון לאחר שהתגלה שפרדריקה, הצבה אליה שודך לפני 26 שנה, היא בעצם זכר.

ג’ונתן ופרדריקה הופגשו בשנת 1991 כאשר הקונסול הצרפתי העניק למושל סנט הלנה את פרדריקה כבת זוג עבור ג’ונתן.

במשך 26 השנים מאז נפגשו, הקפידו ג’ונתן ופרדריקה לשפשף שריון בשריון בכל עונת הזדווגות. ההזדווגות של השניים כמובן לא נשאה פרי ובמשך שנים תהו המטפלים שלהם מדוע הזוג לא מצליח להתרבות.

הסיבה התגלתה במקרה, בזמן שפרדריקה עבר סדרת בדיקות בשל נגע בשריון, במסגרתן גילתה קאתרין מאן, הוטרינרית של האי, כי  לפרדריקה איברי מין זכריים, והיא בעצם פרדריק.

הגילוי המרעיש הפתיע את המטפלים, שלאורך כל השנים היו משוכנעים שפרדריק הוא נקבה, בהסתמך על הזוגיות המופלאה שהציגו השניים. לדבריהם, השניים אוכלים בזמנים קבועים, פורשים לישון יחד בעשב הגבוה בסביבות אותה השעה, וג’ונתן אוהב לטפס על בן זוגו בכל יום ראשון בבוקר.

האי סנט הלנה שוקל אישור שוויון בנישואים

ג’ונתן הגיע לאי סנט הלנה בשנות השמונים של המאה ה- 18, כשהוא בשנות השלושים לחייו, כמתנה שהעניקה סיישל למושל האי, ובמהלך השנים צולם עם מלכים, נסיכים, מושלים ומדינאים.

הוא מתגורר על המדשאה המטופחת שמול ביתו של מושל האי, ומאחר שכבר עבר את תוחלת החיים הממוצעת של צבים מסוגו, העומדת על 150 שנה, הסיוט הגדול של כל מושל שנכנס לתפקידו הוא שג’ונתן ימות דווקא בקדנציה שלו.

 

מי שעוד מייחלים לחיים ארוכים עבור ג’ונתן ופרדריק, הם תושבי האי, שמקווים שעכשיו, לאחר פתיחת שדה התעופה הראשון באי, יגיעו התיירים ואיתם תגיע גם הפרנסה. תושבי האי מקווים שג’ונתן, שהפך מזמן לסמל של האי, ומחזיק בדף פייסבוק, ערך בויקיפדיה וגם מופיע על מטבעות מקומיים, יהיה אטרציה שתצליח למשוך תיירים אל האי, שיגיעו לראות את הזוג הגאה הותיק בעולם.

החדשות המרעישות על זוג הצבים מגיעות בדיוק בתקופה בה דנים בסנט הלנה על שוויון בנישואין, לאחר שהצעת חוק לאישור שוויון בנישואין הועלתה לדיון בשנה שעברה, וגרמה למהומה מקומית. כעת המועצה המחוקקת של האי עורכת התייעצויות נרחבות ואף ביקשה מ-4,255 תושבי האי להביע את דעתם בנושא עד ה-27 לאוקטובר, לקראת שימוע בבית המשפט העליון הצפוי להתקיים בחודש ינואר.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

האם ג’ונתן יזכה לראות נישואים גאים בסנט הלנה עוד בחייו? נראה כי הצב הותיק ושותפו לחיים פחות מתרגשים ממשאלי העם, הדיונים והעתירות. הם כבר אישרו בעצמם, לפני 26 שנה, כי זוגיות גאה לגיטימית ומתקיימת גם על אחד המקומות המרוחקים והנידחים בעולם.

סנט הלנה הוא אי געשי באוקיינוס האטלנטי, כ-2,000 ק”מ מהחוף המערבי של אפריקה, הנמצא בשליטת הממלכה המאוחדת. האי, שהתגלה על ידי הפורטוגלים, הועבר לשליטת הממלכה הבריטית ושימש כנקודת עגינה לספינות מסחר. בשנת 1815 הובא לאי על ידי השלטונות הבריטים נפוליאון בונפרטה, כאסיר, לאחר שנתפס לאחר תבוסתו בקרב ווטרלו. נפוליאון חי באי שש שנים, עד למותו.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן