fbpx

אולי עוד קיץ – מצעדי הגאווה ידחו לסוף הקיץ

בהחלטה משותפת של ארבעת הבתים הגאים בת"א, ירושלים, חיפה ובאר שבע, הוחלט על דחיית מצעדי הגאווה לסוף הקיץ. במהלך חודש יוני יתקיימו ארועים מקוונים לציון חודש הגאווה | "נשאף לקיים את המצעד לקראת סוף הקיץ בתקווה שהתנאים יאפשרו זאת"
גאווהתלאביב2016
מצעד הגאווה תל אביב 2016 | צילום גיא יחיאלי עיריית תל אביב יפו | CC BY-NC 2.0

ישראל נכנסת הבוקר לתקופה של הקלה בהגבלות שהוטלו עלינו בחודשים האחרונים, ומנסה לחזור לשגרה מבוקרת. יחד עם זאת, נראה כי המגבלות על אירועים והתקהלויות המוניות ישארו חלק מהשגרה החדשה עוד זמן רב.

בעקבות כך, אחרי שבועות ארוכים של המתנה ודיונים, החליטו במשותף ארבעת הבתים הגאים המייצגים את ארבעת המצעדים הגדולים בישראל – חיפה, ירושלים, באר שבע ותל אביב-יפו, לדחות בשלב זה את מצעדי הגאווה לסוף הקיץ, בתקוה שאז אפשר יהיה לקיימם במתכונת המוכרת.

לצד זאת, הבתים הגאים הודיעו כי הם צפויים לקיים במהלך חודש יוני מספר אירועים ארציים ופריפריאלים, רובם ככולם וירטואליים, בשיתוף ארגוני הקהילה והתארגנויות מקומיות. האירועים יציינו את המאבק הלהט”בי לשיוויון לצד הבעת סולידריות עם הקושי שחווים תושבות ותושבי ישראל והצדעה לעובדות ולעובדים מערכת הבריאות וכל הגופים המסייעים.

איתי פנקס ארד, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו ומחזיק תיק הלהט”ב: “את המאבק הלהט”בי לשיוויון אי אפשר ואסור לעצור – לא ניתן לזכויות שלנו לצעוד במקום. יחד עם זאת ברור שהמצעדים אותם אנחנו מקיימים מאז המצעד הראשון בתל אביב בשנת 1998 צמחו להיות אירועי ענק שקיומם עלול להוות סכנה למשתתפים. אנו מעמידים בראש סדר העדיפויות שלנו את השמירה על בריאות האזרחים, תמיכה באוכלוסיות המוחלשות בתוך הקהילה ושותפות בדאגות הקיום של כולנו – בכל אלה אנחנו פועלים כקהילה שהיא חלק מהחברה הישראלית. נשאף לקיים את המצעד לקראת סוף הקיץ בתקווה שהתנאים יאפשרו זאת”.

אוראל נויווירט, מ״מ מנהל המרכז הגאה של עיריית תל אביב-יפו: “מצעד הגאווה מהווה מאז שנת 1998 אירוע שיא עבור הקהילה הגאה, בו אנו ממשיכות את מאבקנו העיקש והארוך לזכויות שוות מצד אחד וחוגגות את החופש ואת הפסיפס הצבעוני שמכילה קהילתנו מהצד האחר. משבר הקורונה העולמי אינו מאפשר לנו לקיים את המצעד כפי שהתרגלנו. האנרגיות והמשאבים שלנו מושקעות כעת בסולידריות, אחריות קהילתית ותמיכה באוכלוסיות מוחלשות בקהילתנו. עוד נשוב לצאת לרחובות בחודש יוני ובמצעד הגאווה, עד אז, המצב החדש והלא מוכר הזה מאפשר לנו להיות יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסה ולייצר אלטרנטיבות משמעותיות אחרות – זו המשמעות של יצירת קהילה בתקופה זו”.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

ארנון אלוש, מנהל בית הקהילות בחיפה: “בימים אלה, בהם משבר הקורונה מקצין את הקושי של קבוצות מוחלשות, את הבטחון האישי, הכלכלי והנפשי של כל אחת ואחד מאיתנו, חשוב לנו להפנות את תשומת הלב ואת העשייה שלנו למתן מענה לחברות וחברי הקהילה בהתמודדות עם המשבר. מצעדי הגאווה והמאבק לזכויות, שוויון ובטחון של הקהילה הם חלק מההיסטוריה ומה ההרכב הגנטי של קהילת הלהט”ב החיפאית, אך השנה ביחד עם שאר הבתים הגאים: הבית הגאה בבאר שבע, המרכז הגאה בתל אביב והבית הפתוח בירושלים, קיבלנו החלטה להתמקד במתן מענה בזמן משבר זה”.

אלון שחר, מנכ”ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: “גם בשגרה ובוודאי במצב החירום הנוכחי בארץ בכלל ובירושלים בפרט, המחויבות שלנו בבית הפתוח היא בראש ובראשונה לחברות הקהילה שנמצאות בסיכון מוגבר ולצערנו הקורונה מחריפה ומעצימה את הפערים הקיימים. מי שחיות בעוני דוחק ובדידות, מי שמתמודדות עם אפליה ואתגרי ביטחון אישי, בריאות, דיור ותעסוקה ונאבקות לשרוד ולהתקיים בכבוד גם בימי שגרה – נמצאות בסיכון הגבוה ביותר נוכח המגפה. אנחנו שמחות שהבתים הגאים מתאחדים בעמדה הזו ומחליטים להתמקד בצרכיהם של מי שזקוקים לנו ביותר בתקופה הזאת”.

גיל אליאס, יו”ר משותף של הבית הגאה בבאר שבע ובדרום: “במציאות החדשה שנוצרה, מתחדדת החשיבות והעוצמה שבקהילות המקומיות בפרט ושל הקהילה הגאה בכלל. מתבהר לכולנו הצורך למקד את תשומת הלב בצרכים הפנימיים של חברות הקהילה שלנו ולתת מענה חברתי, תרבותי, ופסיכוסוציאלי. בתוך משבר בינלאומי ומגיפה מתמשכת שמציפה מחדש את המונח “שגרת חירום”, מעשה הסולידריות והיצירה המשותפת מחזקות חברות הקהילה בבאר שבע ובדרום. הבית הגאה שמחות על בחירת הבתים הגאים להתאחד להחלטה משותפת ואחראית שתאפשר בסופו של דבר לקיים את עונת המצעדים בגאווה תוך שמירה על בריאות הציבור”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן