fbpx

תערוכת און\סטייג’\אוף מלווה אמני ואמניות דראג מאחורי הקלעים ועל הבמות

במשך שנה צילמה נעמה פלוקסמן את ליין הדראג "סטריינג' פרוט", ולאחר שצברה מספיק תמונות וביטחון עצמי, הגיעה התערוכה | "אם תמיד רציתי לעשות דראג ופחדתי מהבמה, בסופו של הדבר המצלמה נתנה לי את הבמה בדרך אחרת"
zaza
ZAZA | צילום: נעמה פלוקסמן

במשך שנה הגעתי לצלם את ליין הופעות הדראג “סטריינג’ פרוט“, לאחר שצברתי מספיק תמונות וגם ביטחון עצמי, הגיעה התערוכה. אני נעמה, ואולי אני צריכה להתרגל לזה שאני יכולה בפה מלא להציג את עצמי כצלמת.

התערוכה שלי נקראת און\סטייג’\אוף והיא מלווה אמני ואמניות דראג מאחורי הקלעים ועל הבמות, ברגעי ההתלבשות וברגעי ההתפשטות. אם בהגדרתו, דראג מתייחס ללבישת בגדים של המגדר ההפוך למינו של האמן – ואף מייחסים לו מילים כמו “כיסוי” ו”התחפשות”, כשהגעתי לראשונה לצפות במופע דראג הרגשתי שעצם ההתלבשות מייצרת התפשטות וחשיפה. לבישת הבגדים ה”הפוכים”, מתירה לחלקים רבים של האמן.ית להיות חשופים ולשתף את הקהל בשאלות שלו.ה את עצמו.ה לגבי דברים שונים איתם הוא\היא מתמודד.ת.

השימוש במצלמה בתוך ההופעות עורר אצלי שאלות לגבי עצמי, לגבי הזהות המגדרית שלי, ולכן התמונות שנצברו ונאספו גרמו להעמיק ולחקור בשאלות מגדריות לגבי עצמי והאם בעצם המצלמה משמשת עבורי כמסננת לדברים איתם אני מפחדת להתמודד אילו הייתי מגיעה כצופה בלבד, בין אם מדובר בנושאים מגדריים, פולטיים או חברתיים. התערוכה מהווה עבורי מרחב חדש לביטוי, דרך הנקודות שמצאתי בהן את עצמי בנאמברים המצולמים, ומציבה אותי בשיאו של תהליך חיפוש, זהות וקבלה. אם תמיד רציתי לעשות דראג ופחדתי מהבמה, בסופו של הדבר המצלמה נתנה לי את הבמה בדרך אחרת, אם התעסקתי בשאלה “האם יום אחד אהפוך מצלמת למצולמת” התערוכה וההבנה שדרך הצילום אני מצליחה לשאול את עצמי שאלות, נתנה תוקף למה שחיפשתי בעצמי ובאומנות שלי.

FKA אנטון | צילום: נעמה פלוקסמן

הסטריינג’ פרוט הוא ליין מופעי דראג שמביא את אמנות הדראג לבמת התיאטרון ופורץ גבולות מגדר דרך מחול, אופנה, שירה ותיאטרון. אני חושבת שזה מה שחיבר אותי למופע הזה מעבר לצופה, הדרך שבה משחקות המופיעות עם הגדרות שונות איפשר לי להתחבר למופע ברובד נוסף ולהכניס את המצלמה לחוויה שלי במופע.

בתערוכה יוצגו תמונות של: אנה טא’צמנט, עסיס ד’אורנג’, FKA  אנטון, שושנה בנהחוחים, זאזא ונונה שאלנט (החברות בליין הסטריינג’ פרוט), פלואיד סנואו, מיס פלסטיקו וסירופ מייפלת’ורפ

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

כל הדבר הנפלא הזה לא היה קורה בלי התמיכה של חבורת צעירים וצעירות במזא”ה 9 שעושות הכל כדי לקדם יזמות, אומנות ותרבות צעירה בעיר. במקום מופעל פרויקט “הטרקלין”, שהוא חלל עבודה נפרד בו יושבות ויושבים יזמות צעירות עם פרויקטים שכל מטרתם היא קידום תחום הצעירים בעיר דרך תרבות. אני מקיימת שם, בשיתוף עם יעל נודלמן, את פרויקט “בוםבפריים” – ערב הקרנת סרטי סטונדטים.ות לקהל הרחב, הנערך פעם בחודש. מעבר לתערוכה, המקום פתח לי הזדמנויות רבות של יצירת קשרים עם פרויקטים אחרים ונעשים שם שיתופי פעולה שנוצרו בתוך המקום, זה מאוד מרגש אותי שיש מקום שמאפשר ונותן במה ליוצרות ויוצרים צעירים לפתח את עצמן.ם.

און/סטייג’/אוף – ערב הפתיחה | 16.9.19 בשעה 19:30 | חלל הכניסה מזא”ה 9

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן