fbpx

שר החינוך רפי פרץ חוזר בו – “טיפולי המרה הם דבר פסול וחמור”

ארבעה ימים מאז שהודה כי הוא בעד טיפולי המרה, שר החינוך חוזר בו מדבריו ומודיע: "מתנגד נחרצות לטיפולי המרה" | ארגון המורות והמורים הגאים קוראים לשר החינוך להפגש עמם לגיבוש תוכנית הפעולה עד לשלילה מוחלטת של טיפולי ההמרה בחוזר מנכ"ל
מחאתטיפוליהמרה

שר החינוך רפי פרץ הגיב היום על הסערה שעוררו דבריו והבהיר כי הוא מתנגד לטיפולי המרה.

במכתב תגובה ששלח למנהלי ומנהלות בתי הספר בתל אביב, חזר בו שר החינוך מדבריו והסביר כי הוא מתנגד לביצוע טיפולי המרה. וכי מעולם לא הפנה לטיפולים כאלו.

“אני יודע שטיפולי המרה הם דבר פסול וחמור, זוהי עמדתי והיא אינה משתמעת לשני פנים. אני מבין שמדובר בטיפול פולשני שאינו תואם את נפש האדם, מסב למטופלים בו יותר סבל מהקלה, ומגיע אף עד כדי סכנה חיים מאובדנות שניתן למנוע. מעולם לא חשבתי, ודאי שגם לא אמרתי שנכון להכניס טיפול שכזה למערכת החינוך, ומאליו מובן שאין בכוונתי לשנות מעמדתי זו”.

דבריו של השר פרץ במכתב סותרים את הדברים שאמר בראיון לדנה וייס בחדשות 12, שם הודה כי שלח תלמידים לטיפולי המרה ואף היה מעורב בהם.

“כשנשאלתי על הנושא עניתי שבשנותיי הרבות כאיש חינוך, פנו אלי לא פעם בנושא הנטייה המינית” הסביר פרץ במכתב, “תמיד הקשבתי ברוב קשב למצוקה שהועלתה בפניי ולפעמים הצעתי התייעצויות עם אנשי מקצוע. מעולם לא הפניתי כתף קרה או הצעתי לעשות טיפולי המרה, להם אני מתנגד נחרצות”.

בסיום המכתב פנה פרץ למנהלים וכתב: “במשך הזמן תיווכחו בעצמכם שאני רואים את המשימה עין בעין. יש לי אמון מלא בכם וציפייה גדולה להיות לכם לעזר בכל תחום”.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

שינוי אמיתי או תרגיל פוליטי?

קשה לדעת בוודאות האם פרץ אכן שינה את דעתו לאחר שלמד את הנושא, כפי שטוענים אנשיו, או שהחליט לכתוב את המכתב על מנת להרגיע את הסערה שנוצרה סביב דבריו. כך או כך, העובדה שהחליט לנקוט בגישה זו ולצאת נגד טיפולי ההמרה, זאת למרות הלחץ שהוטל עליו מצד הרבנים שדרשו להחריף את הטון, מהווה נצחון בפני עצמו.

הלחץ התקשורתי על פרץ, לו היו שותפים מורות ומורים, א.נשי חינוך, תלמידים והורים, גרם לו לנטוש את עמדתו לעת עתה, ובקהילה הגאה מתקבל מכתבו של פרץ בברכה אך בחשדנות.

ארגון המורות והמורים הגאים הודיע כי לא יסתפקו במכתב, ודורשים להפוך את הודעתו של שרא החינוך למעשים בשטח. “שמחנו מאוד לראות ששר החינוך חזר בו מהתמיכה בטיפולי המרה ויצא נגדם באופן ברור. כעת חשוב לעגן את ההתנגדות לטיפולי המרה גם בחוזר מנכ”ל משרד החינוך ובהנחיות לבתי הספר מכל המגזרים – כדי שאף תלמיד או תלמידה לא יפגע עוד. בהתאם להבטחותינו, נשמח לשבת עם שר החינוך לפגישה להמשך גיבוש תוכנית הפעולה עד לשלילה מוחלטת של טיפולי ההמרה בחוזר מנכ”ל. אנו נמשיך לפעול בכל כוחנו למען חברה מקבלת וסובלנית יותר, לנראות ולשוויון זכויות, עד שכל נער ונערה ירגישו גאים במי שהם, עד שאף נער או נערה לא ירגישו שהם דורשים תיקון”.

מנכ”ל האגודה למען הלהט”ב, אוהד חזקי, מסר בתגובה לפרסום המכתב: “סוף סוף שר החינוך חזר בו מאמירותיו המסוכנות והבין שאין צורך להמיר אף אדם. שר החינוך, לא נסתפק בדברי התנצלות, הגיע הזמן לעגן את אמירותיך במעשים.  אנחנו דורשים ודורשות: הוצא את חוזר המנכ”ל הכולל סוגיות הנוגעות לקהילה הגאה, חוזר שכבר כתוב ושוכב תקופה ארוכה במשרדך. אחריות גדולה עומדת על כתפיך כשר החינוך של מדינת ישראל, מיליוני תושבים ותושבות מחכים שתעשה את ההחלטה הנכונה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. שלומית הגב

    נמאס מההשתלטות של הלהט”בים .
    מותר ורצוי שמישהו יעז להגיד שאתם צריכים טיפול . תודו בבעיה שלכם כבר נמאס ממכם .
    אתם מיעוט שמשתלט על החברה .
    פעם עוד כיבדתי אתכם היום עם כל מצעדי הפורנו שלכם ברחובות –
    נמאסתם ובגדול !!
    לכו כבר ותקימו לכם מדינה משלכם .

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן