fbpx

שר החינוך על טיפולי המרה: “אני חושב שאפשר. גם עשיתי את זה”

שר החינוך התייחס לטיפולי המרה ללהט"ב בריאיון לחדשות 12 ואמר: "יש לי היכרות עמוקה בנושא החינוך וגם עשיתי את זה" | האגודה למען הלהט"ב קראה לפיטוריו | נתניהו: "דבריו אינם מקובלים עליי ואינם משקפים את עמדת הממשלה בראשותי"
רפיפרץ
צילום: צילום מסך חדשות 12

בראיון לדנה וייס בתכנית אולפן שישי בערוץ 12 אמר שר החינוך ויו”ר הבית היהודי, רפי פרץ, כי הוא מאמין שטיפולי המרה יכולים לסייע ואף רמז כי ביצע כאלה.

פרץ התייחס בראיון לקהילה הלהטב”ית ואמר: “אני מכבד כל אדם באשר הוא אדם. אני רב בישראל, ולנו התורה שלנו אומרת דברים אחרים, אבל זה לא אומר שאני מסתכל עכשיו ונותן להם ציונים”.

לשאלה האם הוא בעד טיפולי המרה והאם הוא מאמין שניתן להמיר אנשים שיש להם נטיה מינית שונה, ענה פרץ: “אני חושב שאפשר. אני יכול להגיד לך שיש לי הכרות עמוקה מאד בנושא החינוך וגם עשיתי את זה”.

וייס המשיכה ושאלה כיצד היה נוהג במצב בו מגיע אליו תלמיד ומספר לו שיש לו נטיה הומוסקסואלית.

“קודם כל חיבקתי אותו ואמרתי לו דברים מאד חמים”, ענה פרץ, “אמרתי לו בוא נחשוב ובוא נתבונן, כשהמטרה היא שקודם כל יכיר את עצמו היטב ואז הוא יחליט. אני שם בפניו את  הנתונים ואומר לו: בנקודה הזו אתה מחליט”.

שר החינוך פרץ נשאל גם על תקצוב ארגון הנוער הגאה והמשך הפעילות של נציגיה בבתי הספר וענה: “אם היא תנועת נוער לגיטימית במדינת ישראל אז למה לא. היא כבר מתוקצבת ואני לא מתכוון לנגוע בתקציב הזה. אני אצטרך לעיין במסרים שלהם ומה הם עושים ואם הם פותחים את החשיבה לשונות ולשוויונית, בהחלט צריך לחשוב על זה בצורה רצינית”.

ארגוני הקהילה הדתית הגאה, בת קול, חברותא ושב”ל, הגיבו לדבריו של פרץ ואמרו: “מאסנו ברבנים שמחבקים אותנו בחיבוק דוב תוך אמירת דברים חמים, תוך נסיון “לתקן” אותנו. לצערנו, רבים ורבות בינינו נכוו במערכות החינוך הדתיות – בישיבות, במכינות ובאולפנות מרבנים ואנשי חינוך שלקחו על עצמם תפקיד טיפולי לא להם והביעו עמדה מקצועית בתחום בו אין להם ידע. על אף שהאיגודים המקצועיים יוצאים באופן גורף נגד טיפולי המרה ועל אף עדויות אינספור על הפגיעות הנפשיות שחוו מטופלים.ות ביניהן אובדנות דכאון ושנאה עצמית, אנחנו עדים.ות לנסיון חוזר ונשנה של גורמי קצה בעולם הדתי להמשיך להתעלל ולפגוע בלהט”ב צעירים.ות תחת אמירת שווא של נסיון “לעזור”. אנחנו בקהילה הדתית הגאה מאמינים.ות כי הדרך לעזור ללהט”ב דתיים.ות היא להראות להם.ן כי ניתן לקיים חיים דתיים וגאים, ניתן לבחור להיות הם.ן עצמם.ן – וכי אינם.ן צריכים להאבק בזהותם.ן”.

באגודה למען הלהט”ב מסרו: “יש תגובה אחת הולמת לאמירות החשוכות של שר החינוך פרץ: לפטר אותו לאלתר. אסור שילדות וילדי ישראל ייחשפו לרעל הלהט”בפובי שמפיץ מי שמתיימר לעסוק בחינוך וערכים. טיפולי ההמרה שפרץ מטיף להם מסוכנים על פי משרד הבריאות הישראלי וגופי מקצוע בינלאומיים. הוכח שמדובר בטיפולים שעשויים לערער את המצב הנפשי ולגרום למחשבות אובדניות. אנחנו ממליצים לפרץ אישית לנסות בעצמו טיפולי המרה מסוג אחר: טיפולי המרה נגד שינאת האחר ובעד אהבת חינם, נגד דעות חשוכות ובעד פתיחות וקבלה”.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

גם יו”ר מרצ ניצן הורוביץ הצטרף לקריאה לפטר את פרץ מתפקיד שר החינוך: “ישראל שנת 2019. רפי פרץ, שר החינוך, תומך בטיפולי “המרה” ללהט”בים. לא רק שהוא תומך, הוא גם מצהיר בגאון שעשה את זה. רפי פרץ, במה אתה מתגאה? בכך שמחקת זהות של נערות ונערים? בכך שגרמת להם להרגיש שהנטיה המינית שלהם היא מחלה? שאין להם מקום להיות מי שהם ולאהוב את מי שהם רוצים? טיפולי ״המרה״ זה דבר מסוכן שגורם למצבים קשים אצל צעירים, עד כדי אובדנות. זה לא רק חוסר אחריות, זה דיני נפשות ממש. אתה לא שר חינוך, אתה שר החושך. אתה לא ראוי להיות מופקד על עתיד הילדים שלנו. אותך צריך להמיר משר חינוך לעמדה שבה תעשה פחות נזק. אני קורא לנתניהו לפטר את השר רפי פרץ לאלתר”.

יו”ר מפלגת העבודה, ח״כ עמיר פרץ תוקף בחריפות את שר החינוך רפי פרץ: “דברייך אינם אנושיים ואינם יהודיים. המרה צריך לעשות לשכר המורים, לכיתות הצפופות ולתשלומי ההורים המופקעים. הגיע הזמן שתפסיקו להתערב בחייהם האישיים של אזרחים. לכל אדם הזכות לאהוב, להתחתן ולהקים משפחה עם מי שהוא בוחר. בבחירות הקרובות אזרחי ישראל יעשו המרה לימין הקיצוני ממשרד החינוך”.

ח”כ איציק שמולי, כתב כי הוא “‏מאחל ל’רברפי’ רפואה שלמה, אין טיפול המרה חזק דיו שיוכל להבריא מדעות חשוכות, מסוכנות וגזעניות כל כך. כל דקה שאדם כזה אחראי על החינוך הממלכתי זו סכנה לילדי ישראל. מציע להורים לפקוח שבע עיניים על הנעשה בגן או בבית הספר”.

חבר הנהגת כחול לבן, ח”כ יאיר לפיד, תקף כי “עד שרפי פרץ לא יעבור טיפולי המרה מהדעות החשוכות והמטורפות שלו הוא לא יכול להמשיך לכהן כשר חינוך”. ח”כ יעל גרמן, שבזמן כהונתה כשרת הבריאות פרסמה אזהרה נגד טיפולים אלו הוסיפה כי היא “ממליצה לרב רפי פרץ לעבור טיפולי המרה למאה ה-21 ולמדינה דמוקרטית, כזו שמכירה בזכותו של כל אדם לאהוב את מי שהוא רוצה ולהבין שזה נורמלי”.

בעקבות הסערה שעוררו דבריו של פרץ, הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו לדברים ואמר: “דבריו של שר החינוך ביחס לקהילה הגאה אינם מקובלים עליי ואינם משקפים את עמדת הממשלה בראשותי. שוחחתי הערב עם הרב רפי פרץ שהבהיר את דבריו והדגיש כי מערכת החינוך הישראלית תמשיך לקבל את כל ילדות וילדי ישראל באשר הם, ללא שום הבדל של נטייה מינית”.

בשנת 2014 פרסם משרד הבריאות אזהרה לציבור מפני טיפולי המרה לשינוי נטייה מינית. האזהרה פורסמה לאחר שמשרד הבריאות בראשותה של השרה יעל גרמן אימץ את נייר העמדה של מועצת הפסיכולוגים והסתדרות הפסיכולוגים, שקבע כי מדובר בטיפולים שאינם ראויים אתית ומקצועית, וציין כי יש להזהיר את הציבור מפני הסכנות הצפויות לציבור מצד “מטפלים” כאלה.

בישראל אין חוק האוסר על טיפולי המרה. הניסיונות להעביר חוק שכזה לא צלחו והצעות החוק נותרו על שולחן הדיונים.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. Boo הגב

    כתבה חשובה מאוד!
    (אבל בחייאת, אתם כבר אתר רציני, קצת הגהה לפני פרסום, יש מלא טעויות כתיב לתקן)

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן