fbpx

שר הבטחון על דברי הרב לווינשטיין: נערוך בדיקה יסודית

גם שרת התרבות הגיבה ואמרה: חשיבות התא המשפחתי המסורתי לא מכשירה אמירות נגד מי שבחר לחיות אחרת, ושר החינוך קיים מסיבת עיתונאים בנושא
CC0
cc0

שר הבטחון אביגדור ליברמן התייחס היום בועדת חוץ ובטחון לדבריו של הרב יגאל לווינשטיין, שהגדיר את הקהילה הלהט”בית כ”תנועה מטורפת של אנשים שפשוט איבדו את הנורמליות של החיים, ומטריפה את המדינה”.

בהתייחסות לדברים, אמר השר ליברמן כי בכל מערכת גדולה יש תקלות ועשבים שוטים, ותעשה בדיקה יסודית לגבי הדברים.וודאי שאין מקום להשתלחות בקבוצות אוכלוסיה שלמות וצריך להיות מחויבים לסובלנות כלפי כולם, אך בכל הנוגע למכינות הצבאיות, אסור לשפוך את התינוק עם המים. ישנן 54 מכינות ו-3750 חניכים, ומדובר באנשים ראויים הנאמנים לתפיסה הציונית והיהודית, ושרבים מהם מתגייסים בכל שנה וממשיכים לקצונה.

שר החינוך נפתלי בנט התייחס לדברים במהלך מסיבת עיתונאים שערך בנושא.

“ההלכה נועדה לקבוע מה אסור ומה מותר”, אמר השר בנט, “ההלכה לא נועדה להיות כלי מפלג ולא כחלי שמסמל אנשים, זהויות או מגזרים. אי אפשר לכנות ציבור שלם בכינויי גנאי ולהסתתר מאחורי ההלכה. הדברים שנאמרו אינם מקובלים עלי ואינם דרכה של המציאות הדתית. יש איסורי תורה מפורשים, אבל לא כל מי שעובר איסורי תורה אנחנו מוציאים אל מחוץ למחנה. האם כל מי שמחל שבת מות יומת? האם באלפיים השנים האחרונות הוציאו מישהו להורג כי הוא חילל שבת?

לאהוב כל יהודי בלי קשר לנטייתו, לצבע עורו, דעתו, אמונתו, זו לא פשרנות, זו היהדות. כשר חינוך אני אומר בבירור – ילדי ישראל חייבים לדעת שהם כולם אהובים, כולם רצויים, את כולם אנחנו מכבדים ובמערכת שלנו יש מקום לכל אחד ואחת מהם”.

גם שרת התרבות מירי רגב התייחסה לסערה סביב דבריו של הרב. “אמירותיו של הרב לוינשטיין פוגעניות ולא ראויות להישמע מאיש ציבור ומחנך. ההכרה בערך ובחשיבות של התא המשפחתי המסורתי לא מכשירה אמירות נגד מי שבחר לחיות אחרת. גם כמי שרואה בחיי המשפחה המסורתית ערך עליון אני מכבדת ומחבקת את הקהילה הגאה ומצפה מכל איש ציבור לנהוג כך”.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן