fbpx

שמנת מתוקה | תומר טרבלסי

אמיר הוא רואה חשבון תושב אשדוד החולם להיות סופר. המלחמה תופסת אותו לא מוכן ונדמה כי כל חייו מתהפכים באותן שנים. דווקא כשהמצב הביטחוני בוער הוא מתאהב בצעיר ערבי המתגורר ברצועת עזה, והשניים נאבקים על הקשר ביניהם לפני המלחמה ובמהלכה
תומרטרבלסי

הדבר שאני הכי אוהב לעשות בעולם זה לכתוב. מגיל עשר בערך אני זוכר את עצמי יושב וכותב למגירה. יומנים, סיפורים, שירים ותסריטים לסרטים. הייתי כותב על המשפחה, על חיות המחמד, על חוויות מבית הספר, על האהבה הראשונה, על הדייטים הראשונים כנער הומו בעיר כמו אשדוד של סוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים, על הנשיקה הראשונה, על הפרידה הראשונה…

לפני למעלה מעשר שנים התחלתי לכתוב ספר. התחלתי אך לא סיימתי אותו. בשנתיים האחרונות, לאחר הפסקה של שנים רבות, כל ערב לאחר העבודה וכל סופ”ש – עבדתי על הבייבי שלי. החלטתי שהגיעה העת לסיים את מה שהתחלתי לפני שנים רבות, להמשיך לכתוב את הספר שלי ולהוציא אותו לאוויר העולם. להוציא ספר ראשון לאור.

כשסיימתי לכתוב את הספר והחלטתי להוציא אותו לאור, לא ידעתי שתהליך הוצאת הספר לאור יהיה כרוך בכניסה ללונה פארק, ואני עם פחד הגבהים שלי, כמעט בכל שלב רציתי לקחת את הרגליים שלי, להשאיר את הספר על הכסא בגלגל הענק ולברוח. להשאיר אותו במגירה. בשביל מה אני צריך עכשיו את החשיפה הזאת? ומה אם לא יאהבו את הספר? ורגע, זה נכון, אני אוהב לכתוב, אבל מה פתאום שעכשיו אני גם אצטרך להתעסק עם שיווק ומכירה? ואם לא יקנו אותו? זה לא בשבילי… ובכלל הספר הזה הוא לא סתם ספר. הספר הוא ספר אמיץ וחשוף מאוד הטומן בין דפיו נושאים דיי שנויים במחלוקת. ומה אם אשלם מחיר על האומץ?

דבר אחד השאיר אותי על הגלגל הענק למרות פחד הגבהים – קריאת הספר עצמו. פשוט בכל רגע שפחדתי ורציתי לנטוש ולברוח – קראתי את הספר וקיבלתי אומץ להמשיך בתהליך. הבנתי שאם הספר השפיע עליי עד כדי כך שהחלטתי לקחת סיכון ולהוציא אותו לאור – הוא חייב להגיע לכמה שיותר אנשים. הבנתי שיש כתבי יד שיכולים להישאר במגירה אבל כתב היד הזה חייב מיד לצאת מהמגירה ולהיות על המדף בכל בית במדינת ישראל. הבנתי שאני חייב להפיץ את הבשורה, שאני חייב לספר לכולם את הסיפור על “שמנת מתוקה”. הבנתי שהוצאת הספר הזה יכולה להיות התרומה הקטנה שלי לנסות להפוך איכשהו את העולם בו אנו חיים למקום טוב יותר גם ברמה האישית והפרטית של האדם וגם ברמה של קבלת השונה והזר בחברה שלנו.

שמנת מתוקה הוא רומן סוער ואפוף רגשות ואירועים בלתי פוסקים בצל סבבי מלחמה בין מדינת ישראל לחמאס ובו מוצגת אהבה כמעט בלתי אפשרית, ויש לומר אף חוצה גבולות וסטריאוטיפים. אמיר הוא רואה חשבון תושב אשדוד החולם להיות סופר. המלחמה תופסת אותו לא מוכן ונדמה כי כל חייו מתהפכים באותן שנים. דווקא כשהמצב הביטחוני בוער הוא מתאהב בצעיר ערבי המתגורר ברצועת עזה, והשניים נאבקים על הקשר ביניהם לפני המלחמה ובמהלכה. דרך סיפור האהבה ובעלילה מרתקת, מרגשת, תזזיתית וקצבית ניסיתי להעביר מסרים בנושאים הנוגעים כמעט לכל אדם במדינת ישראל: הגשמה עצמית, התמודדות עם שינויים ולקיחת סיכונים, קבלת השונה, הסכסוך הישראלי-פלסטינאי ועוד. שלושים קילומטרים – שני אנשים, שתי ערים, שני עמים, שתי דתות – סיפור אחד.

אני מזמין אתכם לרכוש את ספר הביכורים שלי עם מסריו החשובים ולתמוך ביצירה ישראלית מקורית וגאה. שלכם באהבה גדולה, תומר.

הספר יצא בהוצאת ‘ספרי ניב’ – הוהצאה הגדולה בישראל במימון המחבר, המוציאה מאות כותרים בשנה, ביניהם ספרים שהפכו לרבי מכר.

עוד בנושא:  דווקא מתוך כל המוות מסביב נולד "ניפגש יום אחד"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן