fbpx

שלושה מפגינים נעצרו בהפגנת הפנתרות הורודות בת”א

עשרות מפגינים הפגינו היום בירושלים ובת"א במחאה על היחס של הממשלה לקהילה הגאה. בת"א נעצרו שלושה מפגינים לאחר שחסמו את רחוב קפלן | "נמשיך להילחם על החיים שלנו ועל הזכות הבסיסית שלנו לחיות כמו כל אזרחי המדינה- בשוויון"
הפנתרותתא
ההפגנה בת”א | צילום: הפנתרות הורודות

חברי הקהילה הגאה קיימו היום שתי הפגנות מחאה במטרה להחיות את הנראות של מחאת השוויון ולהחזירה לרחובות.

בשעות הערב הגיעו עשרות מפגינים לככר הבימה למחות על חוסר השוויון והאפליה וחוסר המעש של חברי הכנסת. המפגינים צעדו לכיוון מגדל הממשלה ברחוב קפלן, כשהם מלווים על ידי שוטרים. במהלך הצעדה ירדו המפגינים אל הכביש והחלו לצעוד כשהם מעכבים את התנועה, זאת בניגוד להסכמות עם המשטרה, ונעצרו בגין הפרת הסדר הציבורי.

בעקבות המעצרים צעדו המוחים לעבר תחנת המשטרה ברחוב דיזינגוף בת”א, שם המתינו עד לשחרורו העצורים, ששוחררו כעבור מספר שעות.

ממשטרת ישראל נמסר כי השלושה נעצרו לאחר שהפרו את הסדר הציבורי. לדברי המשטרה, בשיחה עם מפקד כוח המשטרה הבהירו המארגנים כי נתיב הצעדה לא יחסום כבישים. על אף זאת, רחוב קפלן נחסם לכמה דקות עד שהמפגינים פונו על ידי כוחות המשטרה.

“זכותם של להט”בים למחות נגד אפליה קשה ובוטה של מדינת ישראל”, נמסר מהפנתרות הורודות, “לא נירתע מנסיונות ההשתקה וההפחדה. להפך, נצא בכל הכוח עד שנקבל את מה שאמור להיות ברור בכל דמוקרטיה- שוויון!”.

ההפגנה בת”א נערכה שעות ספורות לאחר הפגנה נוספת שאורגנה על ידי הפנתרות הורודות והאגודה למען הלהט”ב מול משכן הכנסת בירושלים. המפגינים בירושלים צעדו על כביש הגישה לכנסת כשהם קוראים להחלפת הממשלה.

ההפגנה בת”א | צילום: הפנתרות הורודות

“כמעט שלושה חודשים עברו מאז שהכנסת חוקקה את החוק האנטי להטב”י הראשון ולמרות הצהרות ריקות מתוכן, ממשלת ישראל לא פעלה ולו במקצת לצמצם את אי השוויון והאפליה”, מסרו מארגני ההפגנה, “אם ממשלת ישראל חושבת שהמחאה הלהט”בית עברה, אנו כאן להודיע לה שלא. מדינת ישראל עדיין לא מכירה בתא המשפחתי הלהט”בי, בוחרת להפלות אותנו בתקציבים, מול מוסדות המדינה. ממשלת ישראל לא ביצעה ולו צעד אחד להילחם נגד ההסתה למול הקהילה הטרנסית, אך בוחרת כל יום מחדש להסית ולפלג. קהילת הלהט”ב אהובה ברוב חלקי החברה הישראלית, אנו נמצאים בכל מקום ונמשיך להילחם על החיים שלנו ועל הזכות הבסיסית שלנו לחיות כמו כל אזרחי המדינה- בשוויון”.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן