fbpx

שירי לב שבור מבחורה לבחורה

הסינגל הראשון של להקת וויט טראש "את שברת לי את הלב", הוא שיר לב שבור, כמו עוד הרבה שירים בעולם, אבל בשונה מרבים מהם, הוא נכתב מבחורה לבחורה | "יש לנו חזון פשוט לנרמל את העובדה שבנות אוהבות בנות בלי לשים על זה איזשהו דגש מיוחד"
whitetrash

להקת הוייט טראש פועלת כבר כמעט שנה ועם הפנים קדימה. הלהקה מופיעה בברים ועל גגות בתל אביב וכעת עסוקה בהקלטות אלבום (אפילו בימי קורונה אלו). את הוויט טראש הקימו 3 חבר’ה צעירים, נעה מרמלשטיין, יותם הלפרין וירין ניסים, שמנגנים ושרים יחד. על כתיבה והלחנת השירים אחראיים נעה ויותם. על אף שהלהט”ב הוא לא עניין מרכזי, רוב השירים שנכתבים ומושרים פונים לנשים. “יש לנו חזון פשוט לנרמל את העובדה שבנות אוהבות בנות בלי לשים על זה איזשהו דגש מיוחד”.

הסינגל הראשון של הלהקה “את שברת לי את הלב”, שאותו נעה כתבה, הוא שיר לב שבור, כמו עוד הרבה שירים בעולם, אבל בשונה מרבים מהם, הוא נכתב מבחורה לבחורה.

“בגיל 18 התאהבתי פעם ראשונה במישהי”, מספרת נעה, שכתבה את השיר, “הכל היה כל כך מרגש וראשוני ומאוהב, שברגע שזה נגמר הרגשתי שהלב שלי פיזית נשבר. פעם ראשונה שזה קרה לי. הכל היה בעוצמות כל כך חזקות שהתחלתי לכתוב שירי לב שבור, מבחורה לבחורה. לא בקטע של לחולל מהפכה, פשוט מה שהרגשתי. את “את שברת לי את הלב” כתבתי תקופה ארוכה אחרי הקשר כשהבנתי שזה עדיין מלווה אותי, ואולי את כולנו. אולי תמיד קשרים שהיו לנו וצלקות שהשאירו לנו אהובינו, ישארו בלב שלנו”.

עוד בנושא:  אנל'א מבין | אופק ארזי

הסגנון של הלהקה הוא פאנק-ג’אז, וממש בימים אלו הם מקליטים אלבום ראשון.

נעה מרמלשטיין (22) מנגנת בגיטרה שרה וכותבת: “התחלתי לכתוב שירים בגיל שמונה עשרה אחרי כמה שנים שלא התעסקתי במוזיקה. כתבתי את השירים מתוך פרץ של התאהבות ורגשות ומתוך החיבור שלי למוזיקה ולמילים. העבודה עם יותם וירין בשנה האחרונה לוקחת את השירים שלי למקומות חדשים ומעניינים, אני נהנית לעבוד איתם על השירים שלי ושל יותם, אני לומדת מהם הרבה”.

בנוסף למוזיקה נעה עוסקת מזה כמה שנים בחינוך במסגרות שונות; בים, בחדרי המוזיקה ובכיתות “בעבודה עם בני הנוער בשנים האחרונות, במרכז ובפריפריה, מה שאני מוצאת לחשוב ביותר הוא שהילדים ילמדו לאהוב את עצמם, אם זה דרך מוזיקה, או גלישה, או שיחות אישיות. נושא שמאוד קרוב לליבי, בתור אישה ובתור להט”בית, הוא העלאת מודעות לסוגיות מגדריות ולזהות מינית בקרב הילדים. בשנים האחרונות נחשפתי למגוון אוכלוסיות והופתעתי לגלות כמה הנושא מושתק, וכמה נערות ונערים להט”בים סובלים מדיכוי והדרה. עד היום, בעבודה שלי בתור מדריכה בכפר נוער, זה אחד הנושאים שהכי מעניין אותי להתעסק בהם ולמרבה הפלא גם את הילדים”.

יותם הלפרין (25), מנגן בפסנתר, מלחין ושר. יותם עוסק במוזיקה מילדות, למד פסנתר, וחצוצרה, ולימד עצמו גיטרה ובס. בשנים האחרונות, ניגן בהרכבים שונים, הופיע והקליט. “אני כותב עשרה שירים בשבוע בממוצע, חלק יוצאים לי טוב”. מתוך השירים הרבים שכותב, בחדרו בתל אביב, נבחרים בפינצטה השירים האהובים על נעה. יותם גם הוא איש חינוך, מפעיל כבר כמה שנים חדר מוזיקה לנוער בשכונת “ג’סי כהן” בחולון, שם הוא מלמד ילדים את יסודות המוזיקה ואת הכלים הרבים עליהם מנגן.

ירין ניסים (23), מתופף, שר ומעבד. על פניו ירין הוא המתופף (חוץ מב’וייט טראש’ בעוד מספר הרכבים), אך למעשה, יש לו את השמיעה הכי מוזיקלית בלהקה. חוץ מחוש ריתמי מפותח מאוד, הוא בעל שמיעה אבסולוטית. “תמיד זה היה נראה לי כל כך הגיוני, כמו שאנשים רואים צבעים, מבדילים בין צהוב וסגול והמוח יודע לפרש את זה, ככה אני שומע סי במול או רה דיאז” ירין מביא ללהקה רעיונות מוזיקלים מעניינים וטובים, ממגוון הסגנונות בהם התנסה בשנים האחרונות”.

אמנם בימים אלו התבטלו כל הופעות, אבל מהוייט טראש נמסר, כי בשנייה שייפתחו הבמות, הם שם. בינתיים אתם מוזמנים להישאר מעודכנים בעמוד הפייסבוק, ביוטיוב, ובאפל מיוזיק ובספוטיפיי. כי להוציא שירים לאוויר העולם עדיין מותר.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן