fbpx

שיעור בערכים – מאות תלמידים הפגינו נגד דברי שר החינוך

כאלף תלמידים ותלמידות הפגינו בשעות הבוקר בת"א נגד דבריו של שר החינוך רפי פרץ, לאחר שבתחילת השבוע נפתחו הלימודים בעשרות רשויות מקומיות בשיח מיוחד בנושא סובלנות | "אל תהיו אדישים כשכבודו של האחר נרמס"
מחאתהתלמידיםדניאל חן2
צילום: דניאל חן

מאות תלמידים הגיעו הבוקר לככר רבין כדי להפגין נגד דבריו של שר החינוך, שהתבטא בראיון למוסף 7 ימים נגד ההורים של ילדים להט”בים, וטען שגידלו את ילדיהם בצורה לא טבעית ולא בריאה.

ההפגנה, שתוכננה על ידי תלמידי תיכון מבתי ספר שונים מרחבי גוש דן, זכתה לתמיכתם של מנהלי בתי הספר, שארגנו הסעות מסודרות שאיפשרו לכל תלמיד שרצה להשתתף בהפגנה, להגיע אליה בבטחה. החל מהשעה 10 בבוקר החלה הככר להתמלא בנערות ונערים מבתי הספר השונים, פעילי ופעילות תנועות הנוער ומשפחות עם ילדים שהגיעו לתמוך במפגינים.

יהודה פריימן, יו”ר מועצת הנוער המחוזית, שנאם בהפגנה אמר: “אני עומד כאן היום כדי להיות פה לאלפי נערות ונערים, תלמידי התיכונים, המביעים צער וכאב עמוק מביטויים מפלגים מתייגים ומעליבים, ביטויים שמקומם לא במרחב המחייה המשותף של כולנו. בעולם המתקדם שבו אנו חיים במדינה המלאה בכל כך הרבה תרבויות שונות ובעיר הצבעונית ומגוונת בה אנו חיים, אנחנו חייבים לראות את האחר, להבחין בשונה, להכיר בזולת, לכבד את המנוגד, להוקיר את הדעה שממול. עלינו לעמוד בגאווה לצד אחינו ואחיותינו ולחזק אותם אל מול כל אמירה פוגענית שתאמר מכל גורם שהוא. אני קורא לכם אל תעמדו מהצד. אל תתנו לאמירות אלו כלפי כל סוגי האוכלוסייה השונים בארץ להיות חלק מהשיח שלנו. אל תהיו אדישים כשכבודו של האחר נרמס. כי רק כשנוכל לראות באחר את שותפינו לדרך, נוכל להקים חברה טובה יותר”.

צילום: דניאל חן

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

אל ההפגנה הגיעו חברי הכנסת איתן גינזבורג ויעל גרמן ממפלגת כחול לבן, מלווים בח”כ לשעבר יוראי להב הרצנו.

“תראו את הנוער המדהים הזה. נוער איכפתי שהגיע להפגין למען שוויון וסובלנות וקבלת האחר”, אמר בעצרת המחאה ח”כ איתן גינזבורג (כחול לבן), שכיהן כראש העיר הגאה הראשון בישראל, “זה נוער שמתאחד ומציב קו אדום לאמירות להט”בופוביות של שר החינוך בישראל. כשאני הייתי בתיכון, לא היה מי שיפגין. הגעתי היום לחזק את תלמידי בתי הספר שבחרו לא ללכת ללימודים אלא להתכנס בכיכר רבין ולמחות נגד הומופוביה ובעד השוויון. נכון שניתן למנהיגי העתיד לדבר ונשים בצד את מנהיגי העבר כמו רפי פרץ”.

“אני מצדיע לתלמידים שבחרו באור על פני החושך, ואמרו בקול ברור: דברי ההסתה של שר החינוך לא מקובלים עלינו”, אמר יואב להב-הרצנו, “מרגש לראות כל כך הרבה צעירים אומרים את המובן: כולנו נבראנו בצלם, כולנו שווים”.

“ההפגנה של אלפי תלמידים הבוקר היא פשוט מרגשת”, אמרה ח”כ יעל גרמן, “אלפי תלמידים מיוזמתם, ולמרות שרשומים להם חיסורים, באו כדי לומר אנחנו שווים וכולם שווים ואנחנו לא נשתוק כאשר מישהו אומר שהקהילה הגאה אינה שווה. פשוט מרגש”.

במקביל, פרסמה מועצת התלמידים הארצית הודעה נגד דברי שר החינוך. “לעולם לא נעמוד מנגד כאשר בני נוער ירגישו שאין להם מקום בחברה או שיעשה נגדם דה-לגיטימציה”, נכתב בהודעה, “כל בן נוער במדינת ישראל הוא לגיטימי, כל אחד הוא מיוחד ועלינו לקבל כל אחד באשר הוא. אנו קוראים לבני הנוער בישראל, הנוער הטוב ביותר, להמשיך לא לעמוד מנגד כאשר נשמעות אמירות ונעשים מעשים פוגעניים לכל קבוצה בחברה שלנו, להפיץ טוב ולחזק את האחדות בנינו בעזרת הייחודיות שלנו”.‎

צילום: דניאל לרנר

שבוע הלימודים נפתח בשעת חינוך בנושא סובלנות

בתחילת השבוע ראשי ערים, מנהלי בתי ספר, הורים ומורים הודיעו במהלך סוף שבוע על פעילויות נגד בתגובה לדבריו של רפי פרץ נגד הורים לילדים להט”בים.

יום הלימוד במערכת החינוך בבתי הספר בתל אביב-יפו נפתח ב-15 דקות של פעילות חינוכית בנושא סובלנות, חיים משותפים והגיוון הקיים בתל אביב-יפו בתחום המושג “משפחה”. מורי בתי הספר בתל אביב קיבלו במהלך סוף השבוע קובץ מערך למורים שהוכן על ידי עיריית תל אביב-יפו בשיתוף “המרכז הגאה”, ארגון חוש”ן ומגמ”ה (מורים ומורות גאים במערכת החינוך), שעוסק במשפחות גאות.

“אי אפשר לעמוד מנגד מול דברי הבלע של שר החינוך של ילדי ישראל, החושב שיש לו הכשר מדאורייתא לגבי מה טבעי ומה נורמטיבי”, אמר ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, “אין ברירה אלא לנהל מאבק על הערכים והעקרונות שלנו כחברה דמוקרטית, בה האדם הוא הריבון ללמוד, לדעת ולהחליט מה נורמטיבי ומה טבעי”.

הנהגת הורי עירוני א’ בת”א,  בחרה להצטרף לגל המחאה הארצי וקראה תלמידים להגיע לבית הספר עם חולצה שחורה כאות מחאה על הדברים.

ראש עיירית גבעתיים, רן קוניק הנחה את ראש מינהל החינוך בעיר, הגב׳ אירית אהרונסון, להורות לכל מנהלי בתי הספר בעיר לפתוח את יום הלימודים בשיח על הנושא. “לא ניתן לאף אחד, לרבות הרב פרץ, לפגוע בדמוקרטיה, בקידמה ובחופש ההחלטה של כל אדם לחיות בכבוד את חייו אך ורק לפי בחירתו האישית” כתב קוניק.

גם בעיר הסמוכה רמת גן הצטרפו לקולות נגד שר החינוך. ראש העיר ר”ג, כרמל שאמה הכהן, פרסם כי הוא בעצמו מתכוון לעבור בין בתי הספר בעיר ולשוחח עם התלמידים. “במהלך החודש אעבור בעצמי בכל התיכונים בעיר ואקיים שיח עם התלמידים על זכויות אדם ואהבת אדם באשר הוא אדם ללא הבדל של גזע, מין, דת, גיל, רמת אמונה ונטיה מינית” כתב שאמה הכהן, “במקביל אבקש מאגף החינוך לגבש מסרים ערכיים נטולי אלמנטים פוליטיים, שיועברו במערכת החינוך בעיר על מנת לנטרל ולאזן את הנזק, שגורמות אמירות חשוכות ונפסדות כאלה בכלל ובפרט שהן נוטפות מפיו של שר החינוך בכבודו ובעצמו”.

בכפר סבא הוחלט להקדיש את השבוע כולו לשיח בנושא סובלנות. “אין מקום לחשכת ימי הבינים”, כתב ראש העיר כפר סבא, רפי סער, “כפר סבא מחבקת ומחזקת את הקהילה הלהט”בית. בעיריית כפר סבא התקבלה החלטה לפיה שבוע הלימודים הקרוב בכל מוסדות החינוך בעיר, יחל בשיח שיוקדש לנושא ערכי כבוד האדם, חירותו וחשיבות השוויון, הסובלנות והכבוד הדדי בין בני אדם. העיר כפר סבא מחבקת ומחזקת את חברי הקהילה ועומדת לצדם”.

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ התייחס גם הוא לדבריו של פרץ ואמר: “מערכת החינוך בבאר שבע תמשיך לנהוג ולפעול בהתאם לערכים בהם אנחנו דוגלים ומאמינים: שיוויון מלא בין כל התלמידות והתלמידים, פלורליזם וקבלה של בני האדם, מבלי קשר לדיעותיהם ואורח חייהם. תפקידם של מערכת החינוך ושר החינוך, לחבר בין הבריות ולא לזרוע פילוג ביניהם!”.

אל היוזמה הצטרפו הערים גבעתיים, רמת גן, כפר סבא, הוד השרון, הרצליה, רמת-השרון, ראשון לציון, מודיעין מכבים רעות, פתח תקוה, ראש העין, קריית ביאליק, יהוד-מונוסון, כפר יונה, וכן המועצות קרית טבעון, עמק חפר, שער הנגב, כפר ורדים, זכרון יעקב, מועצה אזורית הגליל העליון, מועצה מקומית מזכרת בתיה והתנועה הקיבוצית.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן