fbpx

שוטרים אינדונזים גזזו את שערן של טרנסג’נדריות: “להפוך אותם לאנשים טובים יותר”

נשים טרנסג'ינדריות שנעצרו במסגרת פשיטה של משטרת מחוז אצ'ה באינדונזיה, יעברו תכנית אימונים כדי להפוך ל"גבריות" יותר | "מספרם גדל כאן וזה לא משהו שאנחנו רוצים שיקרה"
asdasdfg

בתחילת השבוע פשטה משטרת מחוז אצ’ה באינדונזיה על כמה מכוני יופי במחוז השמרני ועצרה תריסר עובדות טרנסג’נדריות בטענה שהקניטו קבוצה של גברים. המשטרה האשימה את העובדות בהפרת חוקי הדת של המחוז.

“קיבלנו דיווחים מאמהות על כך שהטרנסג’נדריות מנסות לשדל את בניהן”, הסביר מפקד המשטרה המקומית, אחמד אונטונג סוריאנטה, “מספרם גדל כאן וזה לא משהו שאנחנו רוצים שיקרה”.

העצורות הובלו לתחנת המשטרה, כאשר השוטרים בולמים את עשרות המקומיים שניסו לתקוף את קבוצת העצורות. עם הגעתם לתחנת המשטרה חתכו השוטרים חלק משיערן הארוך של העצורות במספריים ואילצו אותן ללבוש בגדים “זכריים” ולדבר בקולות “גבריים”.

מפקד המשטרה המקומית הסביר לתקשורת שהעצורות יוחזקו במעצר במשך שלושה ימים, ולאחר מכן יעברו תכנית אימונים בת חמישה ימים שכוללת ניסיונות לגרום להן ללכת ולדבר בצורה “גברית” יותר, וכן שיעורי מוסר מפי אנשי דת מקומיים, על מנת “לשנות את המנטליות שלהם כדי שיוכלו להיות אנשים טובים יותר”, לדבריו.

“מה שמכונה על ידי המשטרה כ”חינוך מחדש” של אנשים טרנסג’נדרים אינו רק משפיל ולא אנושי, אלא גם לא חוקי ומהווה הפרה ברורה של זכויות האדם שלהם”, אמר  אוסמן חמיד, מנהל אמנסטי אינטרנשיונל באינדונזיה, “יש לחקור את האירועים הללו באופן מיידי”.

מחוז אצ’ה באי סומטרה נשלט על ידי החוק האיסלאמי מאז שנת 2001 בה קיבל אוטונומיה מיוחדת כחלק מניסיון של הממשלה המרכזית להרגיע מרד מתמשך מצד בדלנים. מאז הפך המחוז לדתי הרבה יותר – יחסים הומוסקסואליים אינם חוקיים באצ’ה, (למרות שאין חוק האוסר על כך באינדונזיה עצמה), ובשנה שעברה התבצעה הלקאה פומבית של זוג גברים שהואשם בהומוסקסואליות.

המחוז גם ידוע בחוסר הסבלנות של תושביו כלפי טרנסים, והמשטרה המקומית עושה שימוש נרחב בחקיקה הנוקשה נגד פורנוגרפיה במדינה כדי להפליל את חברי קהילת הלהט”ב.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן