fbpx

שבוע קולנוע נשי בסינמטק תל אביב – טרום בכורות לסרטי פסטיבל הקולנוע הגאה 2020

בתחילת חודש מרץ (4-10.3.2020) יתקיים בסינמטק ת"א שבוע הקולנוע הנשי. במהלך השבוע יוצגו ארבע הקרנות טרום בכורה לסרטי פסטיבל הקולנוע הגאה שיתקיים ביוני, שהגיעו מפסטיבלי הקולנוע המובילים והחשובים בעולם
סרטינשים

כבר בשנת 2014 הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה התחיל להקרין במשך שבוע סרטים שעוסקים בנשים להט”בקיות לציון יום האישה וכחלק מסולידריות בין מאבקים ושימת דגש על יצירה קולנועית העוסקת בחברות בקהילה הגאה.

אנחנו תמיד רואים את עצמנו מחויבים לקחת חלק בשבוע כזה ולהציג סרטים המייצגים מגוון רחב של גוונים בתוך הסקאלה הקווירית הנשית.

השנה הסרטים יוצגו במסגרת שבוע קולנוע נשי בסינמטק תל אביב בין התאריכים 4-10 למרץ, 2020, בתקווה והיצירות הקולנועיות יחשפו לקהל נוסף מחוץ לקהילה הגאה. הפסטיבל יקיים ארבע הקרנות טרום בכורה לסרטים שיוקרנו בהמשך בפסטיבל הבינלאומי ה-15 לקולנוע גאה שיתקיים ב-4 ביוני עד ה-13 ביוני. כל הסרטים הגיעו מפסטיבלי הקולנוע המובילים והחשובים בעולם:

אמה EMA

סרטו החדש של הבמאי, פאבלו לארין (“ג’קי”, “נרודה”, “לא”) בכיכובם של מריאנה די גירולמו, גאל גרסייה בארנל. השתתף בתחרות הרשמית בפסטיבל ונציה 2019 שבו זכה בפרס UNIMED הוא הוקרן גם בפסטיבלי הקולנוע החשובים בטורונטו, סאנדנס ורוטרדם.

לאחר אירוע מזעזע המערער את חיי משפחתה ונישואיה לכוריאוגרף של להקת המחול המודרנית שבה היא מככבת, אמה יוצאת לאודיסאה של שחרור אישי.

דרמה סוחפת ואנרגטית על אמנות, תשוקה והמשפחה המודרנית בסרט שחוקר ביסקסואליות ופאנסקסואליות כפי שעוד לא נראה קודם לכן על גבי המסך הגדול.


שפה משותפת Lingua Franca

סרטה של הבמאית/תסריטאית/מפיקה ושחקנית, איזבל סנדובל. דרמה ריאליסטית עצמאית רבת עוצמה שגם עשתה היסטוריה לאחר שנבחרה להתחרות בפסטיבל ונציה 2019 במסגרת Venice Days היוקרתי.

לא לעתים קרובות סרט של אשת קולנוע טרנסג’נדרית שגם ביימה, כתבה ואף מככבת בסרט בתפקיד הראשי נבחר לאחד מפסטיבלי הקולנוע הגדולים בעולם.

אוליביה (איזבל סנדובל) היא אשה טרנסג’נדרית פיליפינית ללא גרין קארד, שעובדת כמטפלת באולגה (לין כהן), אישה רוסיה מבוגרת, בברייטון ביץ’, ברוקלין. כשהאפשרויות להשגת מעמד חוקי בארצות הברית אוזלות, דווקא אז אוליביה מסתבכת במערכת יחסים רומנטית עם אלכס (אמון פארן), נכדה של אולגה.


שתינו Two of Us

סרטו של פיליפו מנגטי הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל טורונטו 2019 ובהשתתפותה של כוכבת הקולנוע הגרמניה ברברה סוקובה (חנה ארנדט).

עוד בנושא:  סופ"ש הגאווה של ת"א - כ-200 אלף במצעד ובמסיבת הגאווה המרכזית

נינה ומדלן, שתי נשים בגמלאות, מאוהבות בסתר במשך עשרות שנים. מבחינת כולם, כולל המשפחה של מדלן, הן פשוט שכנות המתגוררות בקומה העליונה של הבניין, דלת מול דלת. הן באות ועוברות בין שתי הדירות שלהן, חולקות יחד את התענוגות הרכים של חיי היומיום, עד ליום שבו אירוע בלתי צפוי משבש את שגרת חייהן, דבר שגורם לבתה של מדלן לחשוף לאט,לאט את האמת אודותיהן.


המוות יבוא ויקח את עיניך Death will Come and shall have your Eyes

סרטו של חוסה לואיס טורס לייבה הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל סאן סבסטיאן 2019.

כאשר מריה מקבלת אבחנה מהרופא שהיא גוססת ממחלה קטלנית וימיה ספורים, היא ובת זוגה אנה עוברות להתגורר בבית קטן ביער, שם הן מגלות את האהבה מחדש שאבדה לשגרה. מחוץ לקירות הבקתה המוות מחכה.

יצירה פיוטית, מפתיעה ומרגשת, על השלמה עם הגורל שלנו שיכול להיות מפחיד וכואב אבל גם מלא נחמה ותקווה.


פוקסי מרקינס The Foxy Merkins

סרטה של מדלן אולנק הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל סאנדנס 2013 ויוקרן לראשונה בישראל באופן חד פעמי. קומדיה חתרנית ונועזת של היוצרת העצמאית בעלת הקול הכול כך ייחודי שסרטיה “לילות פרועים עם אמילי” ו”לסבית תלותית מהחלל החיצון מעוניינת בדומָה” הוקרנו בעבר בפסטיבל.

מרגרט היא “זונה-בראשית דרכה” ולסבית נטולת מזל בכל הנוגע לרומנטיקה וסקס. ג’ו היפה והבטוחה בעצמה היא זונה מקצוענית שיודעת איך לסובב נשים אך מחשיבה את עצמה להטרוסקסואלית. הצמד מסתובב ברחובות ניו יורק ונתקל בשלל טיפוסים צבעוניים: עקרות בית חרמניות, נשים שמרניות שבסתר מתנסות עם נשים, מוכר אביזרי מין ארוטיים ועוד.

התסריטאית-במאית מדלן אולנק בעלת חוש ההומור הייחודי יוצרת סרט Buddies מהסוג שלא נראה כמותו, שהוא גם מחווה פרודית לסרטי גייז ארוטיים זולים מסוף שנות ה-60, ה-70 וה-80 על זנות ממין זכר.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן