fbpx

רמת גן: צלב קרס צויר על חלון ראווה של בית עסק שתומך בתו הגאה

צלב קרס צויר על מדבקת התו הגאה של מכון העתקות 'גרמושקה' במרכז העיר רמת גן, התומך בקהילה הגאה | ראש העיר כרמל שאמה הכהן התייחס למקרה והורה לאגפי העירייה לקבל הצעות מבית העסק לביצוע עבודות עבור העירייה
תוגאהמושחתרמתגן

בשעות הבוקר הגיע אלעד צביאלי אל בית העסק שלו, גרמושקה העתקות, הממוקם ברחוב ארלוזרוב 9 ברמת גן, וגילה כי על מדבקת התו הגאה המוצמדת לשמשת העסק צויר  צלב קרס.

“עצוב, שנת 2020 וזה הבוקר טוב שלנו בכניסה לעבודה במרכז רמת גן”, כתב צביאלי, “עסק שמקבל את כולם ובאופן קבוע תומך בקהילת הלהט”ב, מקנה לו הנחות ונותן להם להרגיש שווים בני שווים, אז לגיבור שדאג להרוס את ה”תו הגאה” נשמח להזכיר לו שמי שהשתמש בסמל הזה סביר להניח שדאג לחסל גם חלק ממשפחתו הקרובה או הרחוקה יותר. ורק בשביל הסובלנות וקבלת האחר קחו דוגמא ממשלת ישראל שבבוקר זה הציעה עזרה הומניטרית ורפואית לממשלת לבנון למרות שמדינה זו והנהגתה נחשבת למדינת אויב”.

בית העסק של צביאלי תומך קבוע בקהילה הגאה – בשנת 2018 תרם בית הדפוס שלו את כל השלטים להפגנה של הקהילה הטרנסית. בעקבות המקרה פרסם צביאלי פוסט בו הוא מציע לבעלי עסקים וחנויות להדפיס להם ללא עלות פלקט של דגל הגאווה אותו יוכלו להציב על חלון הראווה כסמל לסולדריות וקבלה.

“גרמושקה העתקות בע”מ מרגישים יותר מגאים לתת יחס שווה לכלל המגדרים”, מסר צביאלי לאתר WDG, “אותנו אף אחד לא ינצח במעשים שפלים, קטנים, וטיפשיים! אנחנו גאים בעצמינו ונמשיך לתת שירות שווה לכלל האוכלוסיה ללא הבדל במגדר, דת, גזע , או מין”.

“התחושה של בעל עסק שמצויר לו צלב קרס על החלון בשנת 2020 במדינת ישראל היא תחושה נוראית שאסור שתתקיים”, אמר ישראל זרי, מחזיק תיק הגאווה מטעם סיעת רמת גני, “חלק מהדרך למנוע מצבים כאלה היא להפוך את התו הזה, הדגל הזה, המסר הזה לנחלת הכלל. בעקבות המקרה עיריית רמת גן תצא בשיתוף פעולה עם האגודה למען הלהט”ב לעידוד עסקים לקחת חלק בתו הגאה ולתלות אותו על חלון העסק. כבר היום בעלי עסקים רבים ברמת גן לוקחים חלק בפעילות התו, ואנו מקווים שבעקבות מקרים מזעזעים כאלה נוכל לצעוד קדימה ולא אחורה”.

גם ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן התייחס למקרה ואמר: “בית העסק הרמת גני ‘גרמושקה העתקות’ גילה הבוקר, שצלב קרס צויר על שלט ‘התו הגאה’ שמוצב בחזית שלו. מי שהשתמש בסמל המפלצת הנאצית שכח, שבתקופת השואה היהודים והלהט”בים חלקו גורל מר והיו מטרות לרדיפה והשמדה”.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

ראש העיר קרא לתושבים לתמוך בבית העסק והבטיח כי גם העירייה תעשה זאת: “כרגיל, על כל חושך נשיב באור זו דרכנו ובה אנחנו מאמינים ונתמיד. אנחנו קוראים לתמוך בעסק המותקף על רקע גזעני ואנחנו כעירייה נהיה הראשונים לעשות כך. ביקשתי מהאגפים הרלוונטיים לבקש מהעסק המדובר הצעות מחיר להתקשרות וביצוע עבודות עבור העירייה”.

בשבוע שעבר ארע מקרה להט”בפובי נוסף בעיר, כאשר יניר וגלעד, זוג גברים המתגוררים ברמת גן, קיבלו פתק המבקש מהם בלשון מאיימת להסיר את דגל הגאווה שתלו בחלון ביתם בבניין מגורים ברחוב יוחנן בעיר. בתגובה, הורה ראש העיר על תליית דגלי גאווה באזור בו מתגורר הזוג. “דגלי הגאווה נתלו בעקבות המסר המאיים שקבלו הזוג להסיר את הדגלים”, מסר ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, “כך יהיה בכל פעם שהלהט”בפוביה תרים ראש בעיר”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן