fbpx

קול וכוח לקהילות שבדרך כלל לא נשמעות ואף מושתקות

מצעד הגאווה החיפאי מבקש להעניק במה לקולן של הקהילה הערבית וקהילות יוצאי אתיופיה וחבר העמים. "בואו ביחד להפגין סולידריות ולהשתתף בחגיגה קהילתית גדולה"
haifa_kehilot

מצעד הגאווה שיתקיים ביום שישי ה-30.6, מביא אתו שיח של רב תרבותיות ומבקש להעניק במה לקולן של קהילות שלא נשמעות ביום יום – הקהילה הערבית וקהילות יוצאי אתיופיה וחבר העמים.

“השנה, רב התרבותיות של העיר היא זו שנרצה להשמיע”, מסביר ארנון אלוש, מנהל בית הקהילות לגאווה וסובלנות, “חגיגת השונות של ריבוי הקהילות, התרבויות והשפות המרכיבות את קשת קהילות הגאווה החיפאיות, לצד העלאת מודעות, נתינת קול כוח וסולידריות לאותן קהילות שבדרך כלל לא נשמעות ואף מושתקות”.

לדברי המארגנים, חשיבות השיח הרב תרבותי הגיעה מתוך הקהילה, דרך חברות וחברים שמתמודדים עם הנושא ומבקשים לעשות שינוי.

חלק מהפעילות והפעילים בקהילה, המגיעים מהקהילות שהונות, אף התכונן לעמוד על הבמה, לברך בשפת האם שלו.ה ולהעצים את חברי.ות הקהילה שלו.ה. אבל המציאות והמחיר שהם.ן יצטרכו לשלם לא אפשרה לרובם.ן לקחת חלק פומבי באירועים.

למרות המציאות הזאת, ומתוך מקום של כבוד, החליטו הפעילות והפעילים החיפאיים לא להחליף נושא ולקיים את המצעד עם נושא הרב תרבותיות גם אם לא יהיו נציגים שידברו על הבמה. ולהתייחס לנושא בתכנים המפורסמים במדיות השונות ועל הבמה, זאת מתוך תקווה להעצים ולחזק את הקהילה הלהט”בית הערבית, וקהילות הלהט”ב יוצאי אתיופיה וחבר העמים. ותקווה שבקרוב הם.ן אלו שיובילו את המאבק שלהם.ן על החופש להיות.

אחד התכנים המציגים את נושא הרב תרבותיות הוא הסרטון המקדם את המצעד החיפאי, המציג אקטיביסטים, צעירים בשנת שירות, מרצים מהאקדמיה, פוליטיקאים, זוגות, וחברי.ות קהילה צעירים.ות ומבוגרים.ות, א.נשים אמתיים גאות וגאים.

“חיפה מזמינה את כולם.ן לבוא ולצעוד איתה ביחד, לחגוג את השונות של ריבוי הקהילות, התרבויות והשפות המרכיבות את קשת קהילות הגאווה החיפאיות. בואו להניף עם הקהילה בחיפה את הדגל שלכן.ם, בואו לתמוך בחברות וחברים שלכם/ן מהקהילה, בואו ביחד להפגין סולידריות ולהשתתף בחגיגה קהילתית גדולה”.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן