fbpx

צפו: קשישים להט”בים מגיעים לראשונה בחייהם למצעד הגאווה

חברת התחבורה האירית הסיעה באוטובוס גאווה מיוחד ארבעה להט"בים קשישים אל מצעד הגאווה לראשונה בחייהם | "לא צריך להסתכל על החיים כעל מסע, צריך להסתכל עליהם כעל ריקוד"
אוטובוסגאווהדבלין

בסוף השבוע שעבר נערך מצעד הגאווה בדאבלין, אירלנד, וכמו בכל שנה, גם השנה ניתן היה לראות את אוטובוס הגאווה נוסע לצד הצועדים.

אוטובוס הגאווה הוא פרויקט של חברת התחבורה הציבורית Dublin Bus. בכל שנה מוציאה החברה אוטובוס מיוחד המקושט ומעוצב בצבעי הגאווה, במטרה להביא עוד ועוד קהלים למצעד הגאווה.

השנה החליטה החברה להזמין לנסיעה נוסעים מיוחדים ומרגשים – להט”בים בני גיל הזהב החיים בדאבלין, אך מעולם לא היו במצעד הגאווה. ארבעה צעירים הגיעו אל בתיהם והזמינו אותם לעלות על האוטובס ולקחת חלק, לראשונה בחייהם, במצעד הגאווה.

בסרטון שהוכן על ידי החברה, נראים ארבעה קשישים להט”בים, שני גברים ושתי נשים, המספרות כמה קשה היה להיות להט”ב בתקופה של לפני 50 ו-60 שנה.

“כשאני הייתי צעיר לא ידעתי שאני הומו כי לא הייתה מילה כזו. מעולם לא שמעתי את המילה הזו”, סיפר אחד מהם. נוסע אחר דיבר על תחושת הפספוס שקיימת ואמר: “לרקוד ברחובות זה ליפים ולצעירים וזה צריך להשאר כך”.

אך כפי שמראה הסרטון המרגש, ההגעה למצעד הפיחה בהם חיים חדשים, והעניקה להם חוויה עוצמתית ומשמעותית שהם מעולם לא חוו.

“לא צריך להסתכל על החיים כעל מסע, צריך להסתכל עליהם כעל ריקוד. אבל הם חייבים להיות מסע, עד שאתה משיל מעליך את המטען הכבד שאתה נושא על כתפיך, ואז אתה יכול לרקוד”.

חברת האוטובוסים של דאבלין משתתפת בכל שנה במצעד הגאווה. בשנה שעברה הסיע האוטובוס הגאה של דאבלין הורים לילדים שיצאו מהארון, שהגיעו להביע תמיכה בילדיהם ולצעוד איתם במצעד הגאווה.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן