fbpx

צפו: קליפ של סיה לזכר קרבנות הטבח באורלנדו

sia-1

קליפ מיוחד ומצמרר לשיר the greatest של סיה, מציג 49 רקדנים לזכר 49 הנרצחים בטבח במועדון הפולס באורלנדו


sia-1


חלק מהייחודיות באמנות של סיה היא העובדה שבצפיה ראשונה בקליפ של סיה, כל קליפ, אף פעם אי אפשר להבין למה היא בדיוק מתכוונת.

הקליפ החדש של היוצרת – The greatest, שונה בכך שהוא מלא בויז’ואלים שלא מותירים מקום לספק שהקליפ הוא מעין מחווה אומנותית לקרבנות הטבח במועדון הלילה באורלנדו – החל מהדמעות בצבעי הגאווה הנמרחות על פניה של הרקדנית מדי זיגלר בתחילת הקליפ, ועד ל-49 הרקדנים (המייצגים את 49 הנרצחים) שרוקדים בתוך מה שנדמה כמועדון לילה, עד שהם צונחים לארץ וקיר מחורר מיריות מתגלה מאחוריהם.

i’m free to be the greatest i’m alive
i’m free to be the greatest here tonight

סיה שרה בקליפ על כושר העמידות של אותם אנשים גדולים מהחיים, שממשיכים למרות כל המכשולים ולא נכנעים בשום שלב, מילים שבקונטקסט של הרצח באורלנדו נדמה כי הן מתארות היטב את חברי קהילת הלהט”ב ואת מאבקם.

לא סיה ולא אף אחד מטעמה אישר כי הקליפ אכן מדבר על הרצח, אך רקדנים שהשתתפו בקליפ ושיתפו אותו ברשתות החברתיות הקדישו אותו ל”49 הנשמות שאבדו”.

כתיבת שיר פופ על טרגדיה נוראה כל כך היא עניין בעייתי. רוב שירי הפופ שנכתבים על קרבנות של טרגדיה מתייחסים בדרך כלל לעולם שהם השאירו אחריהם ועל הדרך בה אנו צריכים לזכור אותם כשאנו ממשיכים הלאה. השיר של סיה הוא סוג של יצירת אמנות המוקדשת לקרבנות. ייתכן שמילות השיר נכתבו לפני הרצח, אבל המשקל שהן מקבלות ברגע שהן מוצמדות למקרה הזה, יחד עם הקליפ עצמו, הופכות אותן לנוקבות.

צפו בקליפ המלא:

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן