fbpx

צפו: כיצד הגיבו הישראלים לפוסטר נשא HIV?

חמש מאות פוסטרים עליהם טיפת דם של נשא HIV נתלו בערים הגדולות כדי לבדוק את תגובת העוברים והשבים. "הפוסטר מאפשר לכולנו לבחור האם להמשיך להתנהל בחיים מתוך סטיגמות או להיות פתוח לרכוש ידע חדש ולהיות חלק משינוי"
צילום: הועד למלחמה באיידס
צילום: הועד למלחמה באיידס

קמפיין חדש של הועד למלחמה באיידס ביקש לבחון כיצד מגיבים אנשים כאשר הם נתקלים ברחוב בפוסטר עם הכיתוב: “אני פוסטר נשא HIV” שבמרכזו טיפת דם של אדם החי עם HIV.

במסגרת הקמפיין נתלו חמש מאות פוסטרים ברחובות תל אביב וירושלים עליהם טיפת דם של נשא HIV. העוברים והשבים שנתקלו בפוסטר קיבלו את המסר כי הפוסטר הוא נשא HIV ויכלו להחליט האם לגעת בו או להתרחק.

תגובות העוברים והשבים תועדו על מנת ליצור מהן סרטון שמטרתו יצירת שיח סביב הסטיגמות הרווחות על HIV.

“את קמפיין “מותר לכם לגעת” יצרנו כדי לגעת בכם, כדי שתגעו בחזרה”, אומרים בוועד למלחמה באידס, “חמש מאות הפוסטרים הנושאים טיפות דם אנושי הן מראה לכולנו, שתגרום לנו לעצור ולבחון האם אנחנו מגיבים באופן אוטומטי בהתבסס על סטיגמות או שאנחנו בוחרים בחירה חופשית המבוססת על עובדות מדעיות ועל אהבת אדם. כשתיגעו בפוסטרים שתלויים ברחבי העיר תיגעו בחיים של אלפי גברים ונשים שחיים בישראל ומפחדים שתדחו אותם או תירתעו מהם. הפוסטר מאפשר לכולנו לקחת חלק פעיל בשיח ולבחור: האם אני בוחר להמשיך להתנהל בחיים מתוך סטיגמות או להיות פתוח לרכוש ידע חדש ולהיות חלק משינוי?”

בועד למחמה באיידס מקווים שהקמפיין ימשיך גם ברשתות החברתיות, וקוראים לכולם להצטלם כשהם נוגעים בפוסטר ולהעלות את התמונות לרשת החברתית עם ההאשטאג #מותר לגעת.

עוד בנושא:  הייצוג הלהט"בי בבחירות ללשכת עורכי הדין

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן