fbpx

צפו: דנה אינטרנשיונל מבקרת בכנסת לאחר זכייתה באירוויזיון

1998 - ישראל זוכה באירוויזיון ודנה אינטרנשיונל מוזמנת לביקור בכנסת. הח"כים החרדים מזדעזעים, הבדיחות הלהט"בפוביות רצות, אך דנה, כהרגלה, מתנהגת כמלכה אמיתית
דנהבכנסת

ההכנות לאירוויזיון / בחירות 2019 נמצאות בעיצומן, הדיווחים על מועמדים וזמרות, זמרים ומועמדות, משתלטים על חיינו, ונדמה כי הבחירה מי יהיה הנציג שלנו באירוויזיון נעשית בצורה אחראית יותר מאשר הבחירה מי יהיו נציגינו בכנסת.

תקופה שמשלבת בחירות ואירוויזיון נדירה כמעט כמו נציג להט”בי במפלגה חרדית, (וגם לזה עוד נגיע). דאבל שכזה התרחש בשנת 1999, כאשר בתאריך 17.5 התקיימו הבחירות לכנסת ה-15, ושבועיים לאחר מכן, ב-29.5, התקיים האירוויזיון בירושלים.

עוד קודם לכן, מיד לאחר זכייתה של דנה בתחרות בשנת 1998, שאלת קיומה בישראל של תחרות השירה הבינלאומית שמייצגת חופש, גיוון והכלה (מושג שעדיין לא היה קיים בזמנו), העסיקה את המערכת הפוליטית והפכה לנושא מדובר בכנסת.

השיא הגיע עם הזמנתה של דנה אינטרנשיונל לדיון מיוחד של ועדת החינוך של הכנסת, בעקבות זכייתה. הח”כים החרדים הזדעזעו וברחו, הבדיחות הלהט”בפוביות חגגו, אך דנה, כהרגלה, הייתה מלכה אמיתית.

“יש ישראל חופשיה ודמוקרטית, שמאמינה ומכבדת את זכויות הפרט, את חופש היצירה ואת הדמוקרטיה ואת מה שהיא מסמלת. אני פשוט רוצה לחזק את ידיכם שתלחמו הכי חזק שאתם יכולים, לא לתת לאיזה שהן קבוצות קיצוניות, דתיות או כאלה ואחרות, לעצור את חופש הביטוי והדמוקרטיה בארץ. כי אם אין דמוקרטיה, אין ישראל, ואין יותר מה לומר”.

צפו בסיקור של הביקור ההיסטורי, כפי ששודר בתכנית ערב חדש של הטלוויזיה החינוכית:

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן