fbpx

צובעים את הכנסת בירוק

עשרות אנשים הגיעו להשתתף בהפגנה שהתקיימה בגן הוורדים המשקיף לכנסת בקריאה לשוויון זכויות לקהילה ולמניעת אובדנות בקרב הקהילה הטרנסית, אשר שיעור ניסיונות ההתאבדות בה עומד על 41%. המפגינים קראו לחופש מגדרי, חינוך לסובלנות מגדרית, הגנה מאלימות טרנסופובית, שילוב בשוק העבודה ולסיוע במניעת אובדנות
גרמן ואוחנה עם המפגינים | צילום: איתי שיקמן
גרמן ואוחנה עם המפגינים | צילום: איתי שיקמן

בעקבות הפלתו של התיקון לחוק הפרשנות, ולאחר שאיבדו שניים מחבריהם – מאי פלג וברק קשת ז”ל בהפרש של שבועות ספורים, עלו הבוקר חברי הקהילה הטרנסית אל הכנסת, יחד עם תומכים נוספים מקהילת הלהט”ב, על מנת לנסות להשפיע ולקדם שינוי עבור הקהילה הטרנסית. את ההפגנה ארגנו האחווה הסטודנטיאלית הגאה’– איגוד הגג של התאים הגאים בארץ, וארגון ‘מעברים’ הפועל למען הקהילה הטרנסית.

חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד) אשר יצאה לפגוש את המפגינים, התייחסה לדרישותיהם ואמרה: “הקהילה זכאית שקולה ישמע בכלל, ובפרט כאן, בבית המחוקקים, כי בלי שאנחנו נקבל את ההד שלכם ונשמע אתכם ואת הדרישה שלכם לחקיקה אני חושבת שפה ימשיכו לישון ולא יחוקקו את כל החוקים שצריך לחוקק. ההפגנה היום היא עוד צעד בכיוון של העלאת המודעות לקהילה הטרנסית. קיימת אפליה והדרה במקומות עבודה, בתחום התעסוקה, בחינוך, בבריאות וכל זה מוביל ליחס משפיל שמביא פעמים רבות להתאבדויות. לא כולנו נולדנו שווים אבל אנחנו מחויבים לשוויון הזדמנויות ולשוויון זכויות לכל”.

ח”כ שרן השכל (ליכוד) נשאה אף היא דברים בפני המפגינים ואמרה: “הקהילה הטרנסג’נדרית זקוקה לעזרה שלנו, אם זה בשוק העבודה, אם זה בשיוויון זכויות – הגיעו אליי כל כך הרבה מקרים שהם כל כך מצערים – זה נושא שאנחנו חייבים להעלות למקום גבוה בסדר העדיפויות שלנו ולפעול במהרה”.

במקביל להפגנה שנערכה מחוץ למשכן, נכנסו מספר נציגים מהקהילה הטרנסית אל תוך מסדרונות הכנסת בכדי להציג עצמם בפני חברי הכנסת ולקדם הצעות חוק הנוגעות למניעת אפליה ואלימות כנגד טרנסג’נדרים. הנציגים נפגשו עם מספר חברי כנסת אך לאחר זמן קצר התבקשו על ידי סדרני הכנסת לעזוב את המקום בטענה כי עצם פעילותם אינה עומדת בנהלי המקום.

“יצאנו להפגין תמיכה וסולידריות בקהילה הטרנסית – מדובר בקהילה מודרת ומופלת” אמר מוטקה פורת, מארגן ההפגנה מטעם האחווה הסטודנטיאלית הגאה, “כולי תקווה כי מדובר בצעד ראשון מבין רבים שיביא לשיתוף פעולה בין ארגוני הקהילה הגאה וחברי בית המחוקקים – למען סיום האפליה והאלימות כנגד הקהילה הטרנסית בישראל”.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן