fbpx

צה”ל: נתיר רשמית לחיילים להשתתף במצעד הגאווה

tekes_2

צה”ל הודיע כי תותר השתתפותם של חיילים במצעד הגאווה בלבוש אזרחי. קבוצת צועדים המורכבת מכוחות הבטחון מתכננת לאתגר את הפקודה ולצעוד בירושלים במדים מלאים. במקביל פרסם הרב הצבאי הראשי מכתב בו הוא מתייחס לחיילים להט”בים


tekes_2


דובר צה”ל הגיב אמש לפרסומים בנוגע לאיסור השתתפותם של חיילים במצעדי הגאווה, והבהיר כי חיילים יהיו רשאים להשתתף במצעד הגאווה, ובלבד שאינם בתפקיד, אינם במדים ולא יתבטאו באופן ציבורי בנושאים מפלגתיים או מדינתיים.

הודעתו של דובר צה”ל אינה מציגה מציאות חדשה. למרות פקודה קיימת האוסרת על חיילים להשתתף בתהלוכות שאינן מאורגנות יעל ידי הצבא, במשך השנים חיילים לקחו חלק במצעדי הגאווה, מבלי שצה”ל יאכוף את האיסור וימנע זאת מהם.

הודעתו של דובר צה”ל מאשרת את הסטטוס קוו הקיים, לפיו הפקודה אינה נאכפת כל עוד החיילים אינם במדים ואינם מתבטאים בנושאים מפלגתיים או מדינתיים באופן ציבורי.

עוד הודיע צה”ל כי הפקודה עוברת תהליך של שינוי שיושלם בקרוב, לאחר שכבר בחודש שעבר  פורסם כי לאחר מחשבה להגמיש את הפקודה הצבאית ולאפשר במקרים מסוימים לחיילים להפגין, הצבא בוחן אותה מחדש.

למרות ההבהרה כי ההשתתפות תותר רק ללא מדים, מתכוון גוש הצועדים של כוחות הבטחון לצעוד לבוש מדים. גוש הצועדים “כוחות הבטחון למען שוויון” המאורגן על ידי עומר נחמני, ממובילי מחאת המילואימניקים, כולל בתוכו חיילים, שוטרים ואניש בטחון והצלה, שיגיעו לצעוד במצעד בירושלים כגוש אחד.

“החלטנו שלאור ההיענות המדהימה של הציבור ושל משרתי כוחות הביטחון הגאים בפרט, צריך לצעוד בירושלים כגוש של משרתים גאים ולהראות לחברה הישראלית שישנם קצינים, חיילים, שוטרים, מכבי אש ואנשי ביטחון והצלה רבים מתוך הקהילה הגאה. אני מזמין את כלל משרתי כוחות הביטחון וההצלה להצטרף אלי ולעוד קצינים ומפקדים, בסדיר ומילואים, ולעזור לצה”ל לשנות את הפקודה המופרכת ולצעוד על מדים מלאים, לראשונה אי פעם במצעד בישראל, בשבוע הבא במצעד הגאווה בירושלים”.

הרבצ”ר הנכנס מגיב להתבטאויותיו כלפי הומואים בצבא

הרב הראשי לצה”ל, אל”מ אייל קרים, פרסם מכתב לחיילי ומפקדי צה”ל בו הוא מבהיר את יחסו לחיילים להט”בים.

מכתבו של הרב קרים פורסם לאחר שבחירתו לתפקיד הרב הראשי של צה”ל, הציפה התבטאויות עבר שלו בהן טען שיש  להתייחס להומואים כאל “חולים בעלי מום”, בנוסף להתבטאויות נוספות כגון הצורך להרוג מחבלים מתאבדים שנפצעו, מניעת עדות נישם בבית משפט כי שאופיין “הסנטימנטלי” אינו מאפשר זאת, והיתר לאנוס בזמן מלחמה על מנת לספק את היצר הרע.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

“הרבנות הצבאית הראשית היא רבנות של כלל חיילי צה”ל ומפקדיו. אני מכיר בשונות ובמגוון הקיים בין חיילי צה”ל ובתרומה החשובה של כל חייל וחיילת המשרתים בצה”ל, ללא קשר לנטייתו המינית, או לעדה והלאום אליו הוא משתייך. צה”ל קולט לתוכו את החברה הישראלית על כל גווניה, ככל קצין, אני תומך בשירות משמעותי לכל חייל וחיילת, ורואה את עצמי מחוייב לתת מענה הולם לכולם”.

מכתב רבצר

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן