fbpx

צאו נגד הרבנים. חבקו את התושבים

ראש מועצת טבעון סירב לגנות את רבה של טבעון שחתום על מכתב התמיכה ברב לוינשטיין, או לתמוך בפומבי בקהילת הלהט"ב, בטענה כי הרב הוא סמכות אוטונומית שאינה כפופה למועצה המקומית ולכן, אינו יכול לעשות דבר. אמילי גרינצוויג, ילידת טבעון, מסבירה לו שלא רק שהוא יכול - הוא גם חייב
אמליגרינצוויג

“אני פונה אליכם כבת היישוב, שגדלה והתחנכה בו, שחבריה ומשפחתה הם תושביו בעבר ובהווה ושאוהבת וגאה להיות חלק ממנו. אני פונה אליכם כשאני כאובה, מאוכזבת וכועסת.

חלפה יותר מיממה ועדיין לא עשיתם שום פעולה משמעותית בתגובה לתמיכה הפומבית של הרב הראשי של קרית טבעון ברב לוינשטיין שתקף את הקהילה הגאה. לא הודעה פומבית של המועצה והעומד בראשה באתר המועצה, לא פוסט בפייסבוק של היישוב, לא דגל גאווה על בניין המועצה, לא גינוי של הרב היישובי וזימונו לשיחת הבהרה, אף לא עשייה פומבית אחת. היתה רק תגובה קטנה, בפייסבוק אישי של תושב, שממנה הבנתי כי לטענתכם הרב הינו אוטונומי ולמועצה אין סמכות עליו – וכן – הכותבת גם חיבקה את הקהילה הגאה.

מצטערת, אבל זה לא מספיק.

יש ילד שבעבורו הרב הזה הוא סמכות. הוא יושב בחדרו מבויש, מכודרר לתוך עצמו וחושב שהוא סוטה, בלתי אנושי ובלתי מוסרי.

הוא חושב כך כי הוא שומע את הרב שלו מפרסם את זה בציבור. הוא חושב כך כי הרב שלו אומר ומחנך בהתאם לתפיסה הזאת בבתי הספר ומוסדות החינוך בהם הוא סמכות. הוא חושב על זה ושומע רק את זה – ומבקש נפשו למות.

יש גם סיכוי מאוד גבוה שהוא ינסה לממש את משאלת המוות: אחוזי ההתאבדות בקרב בני נוער להט”בים גבוהים פי 112 (!) מאשר בקרב בני נוער הטרוסקסואלים – ואף יותר מזה בקרב בני נוער להט”ביים דתיים!

הילד הזה לא שומע או רואה הודעות תגובה בפייסבוק אישי, כי אתם לא חברים. הוא לא יודע שרוב תושבי טבעון חושבים שהוא מהמם כמו שהוא, ושהוא יכול להיות מי ומה שהוא. הוא לא יודע שנבחרי הציבור ומועצת טבעון עומדים מאחוריו ואיתו, כאדם, כמו כל אדם – כי הדבר היחיד שאתם אומרים זה שאתם לא יכולים לעשות כלום.

האם אתם באמת לא יכולים? שטויות.

תצאו בהצהרה משותפת של ראש המועצה וחבריה שאומרת שטבעון מחבקת, תומכת ואוהבת את כל תושביה על זהותם, אמונתם, דתם, צבע עורם או מגדרם. תבהירו שהאמירה הזו של הרב איננה מייצגת את טבעון ותושביה ועומדת בניגוד לערכי טבעון וערכי השוויון, הדמוקרטיה והסובלנות ותדגישו כי בטבעון יש אפס סובלנות לאלימות, פגיעה ושנאת האחר.

עוד בנושא:  הפולמוס

תפנו למשרד הדתות – תדרשו ממנו להבהיר לרב הזה שהוא אינו מייצג אותנו וכי אמירות כאלה מונעות ממנו להיות הסמכות הרוחנית של היישוב

תתלו דגל גאווה מבניין המועצה, תנו לילד הזה להרגיש ולראות שמישהו תומך בו, גאה בו ואוהב אותו. שלא כולם אותו רב, שאף אחד כאן לא חושב שהוא סוטה ונורא.

תפקחו על מוסדות החינוך הנמצאים בקריה ותכניסו את הארגונים חוש”ן ו/או שב”ל (ארגון הפועל בבתי ספר דתיים כדי לקדם סובלנות בחברה הדתית) לבתי הספר ולהרצאה יישובית.

תראו שאתם מגלים אפס-ממש אפס – סבלנות לאמירות של שנאה, בוז ואלימות ושאתם מחבקים, אוהבים ותומכים – באמת, לא רק באמירות ריקות מתוכן בהתכתבויות צדדיות ובהסתר, בכל התושבים שלכם – תקחו אחריות ותפעלו.

זה מה שאתם אמורים לעשות, מה שאתם – נבחרי ונציגי ציבור – חייבים לעשות”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן