fbpx

פרסי פסטיבל הקולנוע הגאה ה-11 – כל הזוכים

פרסים3

פסטיבל הקולנוע הגאה העניק אתמול בערב פרסים ליוצרים מהארץ ומחו”ל לעידוד היצירה הגאה. מחר יתקיים ערב הנעילה של הפסטיבל


פרסים3
דניאל דרייפוס | צילום: סטפני אברמוביץ

אתמול, יום ראשון ה-5 ביוני, הוענקו הפרסים בפסטיבל הקולנוע הגאה שמתקיים זו השנה ה-11. בצוות השופטים בקטגוריות השונות השתתפו אנשי ונשות קולנוע בכירים בישראל לצד שחקנים, מנהלי פסטיבלים, ואנשי קולנוע מרחבי העולם.

התחרות הבינלאומית

בקטגוריית הסרט הבינלאומי הקצר זכתה בציון לשבח הבמאית המכסיקנית, סנדרה ריונוסו על סרטה “קארינה” על ילדה בת 8 המתאהבת במורה החדשה אותה היא ראתה במגזין ארוטי של אביה.

בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר זכה הבמאי/שחקן השבדי ביורן אלגרד, על סרט “היינו יכולים להיות הורים” שבו הוא מנסה להסביר לבן זוגו מדוע הפך לזונה ממין זכר.

בתחרות שפטו העורכת, המפיקה והבמאית יעל פרלוב, השחקן הצרפתי ג’ופרי קוט כוכב הסרט “תיאו והוגו”, האמן וכוכב הפורנו קולבי קלר.

בקטגוריית הסרט התיעודי הבינלאומי באורך מלא זכה בציון לשבח סרטה של הבמאית ההולנדית סופי לובר על סרטה “בתוככי הארון הסיני”, המתאר תופעה חברתית מפתיעה בסין של הומואים שמתחתנים עם לסביות ומביאים איתן ילדים כדי למנוע בושה מהמשפחה.

בפרס הסרט הטוב ביותר זכה “לפני שהמסך האחרון יורד”, הפקה גרמנית/בלגית/קנדית של הבמאי תומאס ואלנר. הסרט צולל לתוך הסיפורים של טרנסג’נדרס ומלכות דראג בגילאי ה-60 וה-70. עכשיו שנים אחרי שפרשו הן אוזרות אומץ לחזור להופעה אחת אחרונה שהופכת באופן מפתיע לסיבוב הופעות בינלאומי שנמשך שנתיים. בתחרות שפטו הקולנוען הטרנסג’נדר פורץ הדרך באק אנג’ל, הבמאית שירלי ברקוביץ (שקרים בארון, בדרך למעלה), מיגל ריביירו מנהל תוכן בפסטיבל DocLisboa

 

בקטגוריית הסרט העלילתי הבינלאומי זכה בציון לשבח הסרט האוסטרי “טומקאט” בבימויו של קלאוס הנדל המציג זוגיות גברית עמוסת רבדים המתארת כיצד אירוע אלים ולא צפוי משבש את חייהם. הסרט שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר הוא “לעולם לא תהיה לבד” מצ’ילה של הבמאי אלכס אנוואדטר, המתאר אלמן המתעמת לראשונה עם המציאות הקשה שבנו היחיד צריך להתמודד איתה מידי יום. בתחרות שפטו מבקרי הקולנוע יהודה סתיו מידיעות אחרונות, מבקרת הקולנוע מרלין וניג מאתר “סלונה” והאמן האיטלקי פדאג’י.

הזוכים הישראלים

בקטגוריית הסרט הישראלי הקצר זכתה בציון לשבח הבמאית אחינועם זיגל על סרטה “איך אני קוראת לך” המתאר מערכת יחסים קשה בין בת לאם. בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר הוענק פרס של 5000 ש”ח מטעם קרן הקולנוע הישראלי וכרטיס טיסה לניו-יורק מטעם חברת דלתא איירליינס הזוכה הוא הבמאי ארז איזנשטיין עם סרטו “איך להיות לבד” על התמודדותה של בחורה לסבית עם בדידות.

בתחרות הנוער זכה בציון לשבח הסרט “לא מתאים” של הבמאית רותם פליטמן על ילדה בת 10 המסרבת ללבוש שמלה לבית הספר, ובפרס הסרט הטוב ביותר “זכר ונקבה ברא אותם” של קייטי מרי ביטון שנושאו טרנסג’נדרס צעירים.
בתחרות שפטו בארד ידן, מנהל פסטיבל הקולנוע הלהט”בי באוסלו, ויקטור מורקה מנהל פסטיבל הקולנוע הלהט”בי בווארשה, ואנדריי לוקה מנהל תוכן בפסטיבל הקולנוע הקווירי-פמיניסטי בבוקרשט

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?
פרסים1
קייטי מרי ביטון | צילום: סטפני אברמוביץ

בתחרות הפיצ’ינג התיעודי זכו בפרס בסך 15 אלף ש”ח מטעם קרן רבינוביץ’ הבמאים ינון מילס והילו גלזר על הפרויקט “הנותרים”., המספר את סיפורם של קבוצת התמיכה הסודית של נשאי האיידס, שאחרי כמעט עשור שבו קברו מדי שבוע את חבריהם והתכוננו אל מותם שלהם, הגיע קוקטייל התרופות ועימו הבשורה המרעישה: אפשר לחיות עם הנגיף. אבל התקווה הגדולה התחלפה מיד בזעם כשהמדינה סירבה לממן את התרופה. זה היה הרגע שבו יצאו גיבורי הסרט למאבק היסטורי ומכונן על חייהם.
שפטו בתחרות: אסנת טרלבסי, יריב מוזר וג’ולי שלז.

בתחרות הפיצ’ינג העלילתי זכה בפרס בסך 25 אלף ש”ח מטעם קרן רבינוביץ’ הבמאי אלעד זכאי על הפרויקט “המנחם”.
שפטו בתחרות: הבמאית מישל אלן (S&M Sally), המפיק דניאל מרק דרייפוס (לא), ופיני שץ – מנהל התוכנייה של סינמטק תל אביב.

זוכה תחרות התסריט הקצר על שם דן לחמן, זכה הבמאי עומר טובי, בפרס בשווי 150 אלף ש”ח מטעם קרן גשר, על הפרויקט Con te partirò – מסע תודעתי, אקראי, קצר ומסוייט של שני גברים בסאונה לגברים בלבד במרכז תל אביב.
בתחרות שפטו: נדב לפיד (השוטר, הגננת), אביגיל שפרבר (תקופת מבחן), ניצן גלעדי (חתונה מנייר).

היום יום שני יתקיימו הקרנות ומפגשים עם הבמאי לורנצו ויגאס שיציג את סרטו “מרחוק” הזוכה בפרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה האחרון, הבמאים אוליבייה דוקאסטל וז’ק מרטינו יגיעו עם כוכבי סרטם ג’ופרה קוט ופרנסואה נמבוט להציג את סרטם “תיאו והוגו” ויהיו עוד שלל הקרנות במהלך היומיים הקרובים.

הפסטיבל יימשך עד ה-7 ביוני, סרט הנעילה הוא “נשיקה אחת”, בנוכחות הבמאי איוון קונטרונאו והשחקן רימאו גרילו ריטצברגר.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן