fbpx

פסטיבל הקולנוע הגאה תחת ה-BDS: במאי הסרט הפותח את הפסטיבל הודיע כי יחרים את הטקס

פסטיבל הקולנוע הגאה שייפתח השבוע בסינמטק ת"א קיבל מספר הודעות ביטול בעקבות קריאתם של ארגוני ה-BDS להחרים את הפסטיבל ואת ארועי הגאווה בישראל. "מודעים ללחצים הרבים המופעלים על יוצרים שלא להגיע לישראל, ושמחים שהמפורסמים והחשובים באמת לא נכנעו לאלימות ויגיעו לפסטיבל"
הפצע

ארגון Pinkwatching Israel, שהוקם על ידי אקטיביסטים ערבים בשנת 2010, ומתנגד למדיניות ישראל בשטחים, פרסם בשבוע האחרון פוסטים רבים הקוראים להחרים את פסטיבל הקולנוע הגאה TLVfest ואת שבוע הגאווה בישראל, מכיוון שהם מהווים תחפושת כיסוי לנאורות של ישראל.

הפרסומים של הארגון התומך ב-BDS הביאו לכמה ביטולים של אורחי הפסטיבל, ביניהם הבמאי הדרום אפריקני ג’ון טרנגובה, שסרטו “הפצע” יוקרן בערב הפתיחה של הפסטיבל ביום חמישי הקרוב.

טרנגובה, המבקר בישראל לאחר שהוזמן על ידי הנהלת הפסטיבל, שאף רכשה עבורו את כרטיסי הטיסה, הודיע כי לא יגיע לטקס הפתיחה בו יוקרן סרטו.

“בימים האחרונים פנו אלי ארגונים אקטיביסטיים ואנשי קולנוע בדרום אפריקה ודחקו בי לכבד את החרם התרבותי על ישראל ובמיוחד על TLVfest”, כתב טרגנוב, “כציבור שהמאבק נגד האפרטהייד עדיין טרי בתודעה הקולקטיבית שלו, אפשר להבין שמדובר בנושא שעדיין רגיש במיוחד להרבה דרום אפריקאים”, כתב בהודעה שמסר למנהלי הפסטיבל, “בעוד שאני מעריך שלמארגני הפסטיבל יש כוונות טהורות של קדמה, זה בלתי אפשרי עבורי לא לראות שקיום הפסטיבל, והשתתפותי בפרט, יכולה להוות הסחה להפרות זכויות האדם שמתבצעות בחסות ממשלת ישראל”.

טרנגובה אף ביקש למשוך את סרטו מהפסטיבל בהזדהות עם החרם התרבותי על ישראל, אך נענה על ידי הנהלת הפסטיבל, שרכשה את זכויות ההקרנה של הסרט, כי לא יוכלו לבטל את הקרנת סרטו, בגלל המועד המאוחר שבו העביר את בקשתו.

“לא ניכנע לשום אדם ולשום ארגון שפועל באלימות נגד פסטיבל קולנוע שנאבק על חייו רק בגלל שהוא פסטיבל להט”בי”, אמר מנהל TLVfest, יאיר הוכנר, “אם טרגנוב היה מגיע לערב הפתיחה ומציג את דעותיו הייתי מעריך אותו הרבה יותר. אנחנו מודעים ללחצים הרבים המופעלים על יוצרים שלא להגיע לישראל, ואני שמח שהמפורסמים והחשובים באמת לא נכנעו לאלימות ויגיעו לפסטיבל.

מאז ההחלטה של ה- BDS לפגוע בפסטיבל הקולנוע הגאה, אנו חווים טלטלה קשה המאיימת על קיומנו. מיום היווסדו, היווה הפסטיבל במה לקולנוע ולתרבות הקהילה הלהט”בית, ותכניו עסקו הן בהוויה הישראלית והן הפלשתינית. אנחנו נמשיך להביא תכנים להט”בים מרחבי העולם, נמשיך לקדם סובלנות ופלורליזם בישראל דרך תרבות”.

עוד בנושא:  הייצוג הלהט"בי בבחירות ללשכת עורכי הדין

מי שמתנגדים להחלטה שלא לבטל את הקרנת סרטו של טרגנוב הם חברי “גאווה בליכוד”, שפנו במכתב רשמי לשרת התרבות מירי רגב, בבקשה להתנות את תמיכת משרד התרבות בהסרת סרטיהם של תומכי תנועת החרם מפסטיבל הסרטים.

“בהחלטה מבזה, החליטו מארגני הפסטיבל כי הם עדיין רואים לנכון להקרין את סרטיהם של המחרימים במקום להסירם לאלתר, כמתבקש, מסדר יומו של הפסטיבל”, נכתב בדף הפייסבוק של ‘גאווה בליכוד’, “אנו יוצאים נגד החלטה זו וקוראים לעצור לאלתר את מימון הפסטיבל, עד אשר יוסרו הסרטים המדוברים. לא ייתכן כי אירוע זה, הזוכה למימון ציבורי, ינוצל כדי לקדם יוצרים בעלי אג’נדה אנטי-ישראלית ברורה המחרימים בפועל את המדינה, אזרחיה ותוצריה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן