fbpx

פורצת דרך: אביגיל שפרבר בדרך למועצה הדתית של תל אביב יפו

אביגיל שפרבר, לסבית דתייה ומקימת הארגון "בת קול", צפויה להתמנות כחברת המועצה הדתית של תל אביב יפו | "אני בטוחה שבמועצה הדתית יודעים ומבינים שלהט"בים אינם 'אנטי לדת', אלא בדיוק להפך, ואת הגישה הזאת אני אייצג"
אביגיל שפרבר
צילום: באדיבות המצולמים

ביום שני הקרוב צפויה להתמנות אביגיל שפרבר לחברת המועצה הדתית של עיריית תל אביב יפו. זו תהיה הפעם הראשונה שאישה לסבית תכהן בתפקיד במועצה הדתית, שאחראית מטעם העירייה על מתן שירותי דת, ביניהם נישואין, כשרות, מקוואות, שבת ועירוב, בתי כנסת ואירועי תרבות יהודית. המינוי יובא להצבעה בישיבת מועצת העירייה.

אביגיל שפרבר, במאית וצלמת קולנוע וטלוויזיה ואם לשניים, היא פעילה חברתית. בשנת 2005 ייסדה את ארגון “בת-קול” לנשים דתיות לט”ביות במטרה לאפשר לנשים לסביות לשמור על זהותן הדתית, ובהמשך את ארגון שב”ל לתמיכה וחינוך לסובלנות בציבור הדתי.

שפרבר היא מועמדת רשמית מטעם עיריית תל אביב, לאחר שחבר מועצת העירייה ומחזיק תיק הלהט”ב איתי פנקס ארד, חבר סיעת מרצ, יצר עמה קשר וקידם את מועמדותה.

שפרבר מגיעה ממשפחה של רבנים מוכרים: היא בתו של הרב פרופ’ דניאל שפרבר, חתן פרס ישראל לחקר התלמוד ודמות מוכרת בציונות הדתית. לאחרונה, הצהיר פרופ’ שפרבר על התנגדותו לטיפולי המרה, שלגביהם קבע כי הם אינם יעילים ואף גורמים סבל רב ומזיקים. סביו של הפרופ’ שפרבר, הרב דוד שפרבר, היה חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ברומניה ובארץ ישראל.

“אשמח מאוד להיות חברת המועצה הדתית של העירייה”מסרה אביגיל שפרבר, “במסגרת תפקידי אני שואפת לחבר בין הזהות הלהט”בית לזהות הדתית. חשוב להדגיש שגם ללהט”בים לא-דתיים יש צרכים דתיים, כמו למשל גיור ילדים שנולדו בפונדקאות או באימוץ בחוץ לארץ. אני בטוחה שבמועצה הדתית יודעים ומבינים שלהט”בים אינם ‘אנטי לדת’, אלא בדיוק להפך, ואת הגישה הזאת אני אייצג”.

“הקהילה הלהט”בית היא חלקי בלתי נפרד מהציבור הדתי בישראל”, מסר איתי פנקס ארד, שקידם את מועמדותה של שפרבר לתפקיד, “יש אלפי דתיים שהם גם להט”בים, ושירותי הדת נועדו גם בשבילם, וגם בשביל מי שאינם בהכרח דתיים. הצטרפותה של אביגיל למועצה מאוד מרגשת אותנו. אני בטוח שהיא תשפיע לטובה על שירותי הדת בתל אביב גם ללא קשר לנושא הלהט”בי. אנו בסיעת מרצ תמיד הקפדנו להציע מועמדים נשים למועצה הדתית (שרוב חבריה המוחלט גברים), ורואים בכך חשיבות. אני בטוח שאביגיל תהיה מהנציגות המוערכות ביותר גם בקרב הוותיקים במועצה, ושמח שהסכימה להתמנות לתפקיד”.

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן