fbpx

פוטין נגד הישבנים הבריטיים: תעמולה הומוסקסואלית אסורה

רשויות המכס של רוסיה אסרו על הפצתו של לוח השנה של נבחרת החותרים הבריטית, שנועד לאיסוף כספים למלחמה בהומופוביה בספורט | מפיק הלוח: "אם הם לא יכולים להתמודד עם כמה ישבנים חשופים אז זה די עצוב"
פוטיןבליחולצה

כמו בכל שנה, גם השנה הוציא מועדון החתירה הבריטי Warwick rowers את לוח השנה המסורתי שלו, הכולל תמונות עירום חלקי של חברי קבוצת החותרים ונועד בין השאר לגייס כסף עבור כסף עבור המלחמה בהומופוביה בספורט.

רשויות המכס של רוסיה, אשר ראו בו תעמולה הומוסקסואלית, הורו על החזרת כל ששת המהדורות של לוח השנה ואסרו על ייבואן לרוסיה, בטענה כי פרסום והפצת הלוח נוגדים את החוק הרוסי.

“הלב שלי יוצא אל המעריצים הרוסים של החותרים, אשר נתונים יותר ויותר למעשים של שנאה ואפליה שאין לסבול אותם בשום חברה בכל מקום בעולם”, אמר אנגוס מלקולם, מפיק לוח השנה ויו”ר ארגון Sport Allies, “העובדה שהמכס הרוסי אסר את לוח השנה שלנו היא שום דבר לעומת הסבל שלהט”בים מתמודדים עימו בכל יום, אבל היא מסמלת את הבעיה הרחבה”.

מלקולם הסביר כי בנוסף לאיסור הפצת הלוח ברוסיה, גם אתר האינטרנט של הארגון בו ניתן לרכוש את לוחות השנה, הותקף והופל על ידי האקרים, שמאוחר יותר התברר כי פעלו משטח רוסיה, מה שמחזק את התחושה שמדובר בפעילות יזומה נגד הארגון.

“אם הם לא יכולים להתמודד עם כמה ישבנים חשופים אז זה די עצוב. עם עליית מותג הפופוליזם של פוטין ברחבי העולם, מעולם לא היינו זקוקים לבעלי הברית ההטרוסקסואלים דוגמת החותרים של רווריק, כפי שאנחנו זקוקים להם עכשיו”.

בעלי הברית שלנו בבריטניה | צילום: Warwick rowers

במשך השנים האחרונות אסרה רוסיה על מוצרים רבים בטענה שהם מעודדים הומוסקסואליות. בין השאר אסרה רוסיה על רכישתו של משחק המחשב פיפ”א 17 לאחר הוספת הפונקציה המאפשרת לשחקנים להלביש את קבוצת הכדורגל שלהם במדים בצבעי הקשת, כחלק מקמפיין למיגור ההומופוביה בכדורגל.

הצנזורים של רוסיה גם ניסו לאסור את שיווק מוצרי אפל לאחר שהציגו את האמוג’י הגאה. אך ההחלטה בוטלה במהירות על ידי בית משפט במוסקבה.


הנבחרת הבריטית הוציאה לראשונה את לוח השנה בשנת 2009 במטרה לגייס כסף עבור מועדון החתירה שנקלע לקשיים כלכליים. כשהם גילו שחלק גדול מהקהל שלהם הם גברים להט”בים, החליט הצוות לכוון את המסר החברתי כלפי קהילת הלהט”ב והקים את Sport Allies, ארגון ששם לעצמו למטרה למגר את ההומופוביה בספורט, והתחייבו לתרום לפחות 10 אחוזים מכל קנייה לפעילות הארגון.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

מאז הפך לוח השנה של הנבחרת למסורת – ובכל שנה חיכו אלפים ברחבי העולם למהדורה החדשה של הלוח, שהצליחה ליצור עניין רב בציבור ולאסוף סכומי כסף לא מבוטלים עבור הארגון הנלחם למגר את ההומופוביה בספורט.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן