fbpx

עיריית תל אביב-יפו והמרכז הגאה מציעים תמיכה שנתית של 10,000 ש”ח ליזמים חברתיים להט”ב

תכנית חדשנית לעידוד יזמות חברתית הט"ב של עיריית תל אביב יפו והמרכז הגאה תעניק ליזמים להט"ב תמיכה שנתית בגובה 10,000 ₪ וליווי מקצועי ואסטרטגי צמוד עם "מנטורים" נבחרים | "בתל אביב יפו יש מוחות מבריקים ומקוריים, התוכנית תוכל לתת להם בדיוק את הדחיפה הנחוצה"
רעיון
pexels | cc0

בשנים האחרונות הקהילה הגאה מתפתחת בקצב מהיר וצרכיה המתרבים לא מצליחים לקבל ביטוי מספיק בכמות ומגוון היוזמות הקיימות בשטח. משבר הקורונה הוסיף וחידד את הצורך במענים חברתיים ובפתרונות יצירתיים למצוקות הקיימות. יוזמות שצברו תאוצה בעשור האחרון – כגון “הורה בקפה” של תהל”ה, “תוכנית ניר” של איגי, מרכז הדיווח של האגודה למען הלהט”ב, חוש”ן, מועדון ספורט גאה ת”א, LGBTech, מרכז התעסוקה לטרנס במרכז הגאה, פרויקט לולה להעצמה טרנסית נשית של המרכז הגאה, קבוצות תיאטרון, ארגוני סיוע והעצמה לטרנסג’נדרים, מיזמי שיח והקשבה – אמנם ממשיכות לפעול והותירו חותמן על הקהילה – אולם כעת, מורגש צורך בעליית מדרגה נוספת בהתפתחות החדשנית והחברתית של הקהילה הגאה מול מחסור במענים לאוכלוסיות מוחלשות ואוכלוסיות שוליים כגון נשים בקהילה, הגיל השלישי, הקהילה הטרנסית ועוד – אנשים שלרוב אין להם גישה למשאבים, אפשרות לדבר על בעיות ולהציג פתרונות.

התוכנית לעידוד יזמות חברתית להט”ב של עיריית ת”א-יפו תפעל באופן שנתי על מנת לאפשר ל-5 יוזמות להט”ב חדשניות לצאת לפועל בעזרת סיוע עירוני למימושן. הסיוע יכלול תמיכה שנתית בגובה 10,000 ₪ לכל מיזם, ובנוסף המיזמים יזכו לליווי מקצועי ואסטרטגי מטעם המרכז הגאה ועיריית תל אביב יפו, הכולל עבודה עם “מנטור”. כל מיזם יפעל לפי תוכנית שנתית מותאמת שתאפשר פיתוח של הרעיון הראשוני, הרחבתו לכדי פרויקט בר קיימא, והוצאתו לפועל.

מה מחפשים? מיזמים חברתיים שמטרתם לשפר את איכות חייהם של להט”בים, להפחית שנאה ואלימות כלפיהם בחברה הישראלית, לאפשר חיים בביטחון לקבוצות השונות בקהילה, ולמצוא פתרונות קהילתיים ויצירתיים לאתגרים עמם מתמודדת הקהילה הגאה. יוזמות עם השפעה חברתית, שיסייעו בהתמודדות עם קשיים בתחומים שונים כמו – אלימות, הדרה, אפליה, תעסוקה, דיור ועוד.

אם יש לכם.ן רעיונות למיזמים להט”בים חברתיים שיכולים לעזור להגביר את האור ולקדם סובלנות ופתיחות בחברה הישראלית לצד הפחתת שנאה ואלימות כלפי להט”בים, לאפשר חיים בביטחון לקבוצות השונות בקהילה ולסייע במציאת פתרונות קהילתיים ויצירתיים לבעיות עמן מתמודדת הקהילה הגאה – זו ההזדמנות שלכם.

להגשת מיזמים לחצו כאן

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

בטרם הבחירה הסופית במיזמים, יתקיים אירוע יזמות (מפגש חשיפה) במרכז הגאה שיכלול הצגה של היוזמות השונות ויאפשר חיבור בין יוזמות שונות ויזמים/ות מהקהילה. ועדת בחירה מיוחדת תבחר 5 מיזמים. חברי הוועדה יהיו איתי פנקס ארד, הילה פאר – יו”ר האגודה למען הלהט”ב, איילה כץ ואלון ליבנה – נציגות מטעם הקהילה ומשפחות חברי הקהילה, חאדר אבו סייף – מתאם תקשורת המגזר הערבי (דוברות העירייה), גילי בסון – רכזת פרויקט לולה לנשים טרנסיות במרכז הגאה, רונית פרבר – מנהלת מינהל קהילה תרבות וספורט בעירייה, רעות נגר – מנהלת אסטרטגיה לקהילה הגאה וליאור שוט – נציג הנהלת המרכז העירוני הגאה. במסגרת הבחירה, תינתן עדיפות לאוכלוסיות מוחלשות בקהילה הגאה וקהילות הסובלות מתת ייצוג: הקהילה הטרנסג’נדרית, נשים והגיל השלישי.

חמשת המיזמים הנבחרים ייחשפו ב-23.12.2020, באירוע שבו יוכרזו המנטורים, ותינתן מחצית מהסכום המושקע בכל מיזם. טקס זה יחבר את רוח המיזמים החברתיים עם זיכרון הברנוער, מתוך הוקרת ההתנדבות והנתינה של הנרצחים ניר כץ, ליז טרובישי וחן לנגר ז”ל, וכן הפצועים בפשע השנאה ומשפחותיהם. פעילות הברנוער בעצמה החלה כפעילות חדשנית המיועדת לצרכים של בני ובנות נוער גאים, כמקום מפגש בטוח ומכיל. לפיכך, התוכנית שמה לעצמה למטרה לשקף את הרוח היזמית והחברתית שלו, בפיתוח מענים חדשים לצרכים הקהילתיים, לצד זיכרון פשע השנאה.

לאחר עבודה מואצת של היזמים והמנטורים במשך כמה חודשים, המיזמים יוצגו שנית בפני ועדת הבחירה, וייבחן המשך פעולה מתאים לכל אחד מהפרויקטים, בהתאם להתקדמותו והצרכים הייחודיים שיעלו. במעמד זה, תינתן גם המחצית השנייה של הסכום המושקע בכל מיזם.

ב-1 באוגוסט 2021, ייערך טקס לציון יום השנה לרצח בברנוער, שבו תשולב הצגה של המיזמים והתקדמותם בפני הציבור, ותוכרז הוצאתו לדרך של קול קורא למחזור שני של התוכנית.

איתי פנקס ארד, חבר מועצת עיריית תל אביב יפו, מחזיק תיק הלהט”ב ויוזם התוכנית: “הייחודיות בפרויקט היא שהעירייה משקיעה עשרות אלפי שקלים בפיתוח יזמות חברתית בקהילה הגאה, ואני מצפה לראות לכך היענות גדולה. אין לי ספק שבתל אביב יפו יש מוחות מבריקים ומקוריים, עם חלומות ורעיונות חברתיים חדשניים. התוכנית תוכל לתת להם בדיוק את הדחיפה הנוספת שהכי נחוצה לפעמים – הפידבק, המימון, והליווי המקצועי. בואו ונעשה את זה יחד”.

אוראל נויבירט, מ”מ מנהל המרכז הגאה וצוות המרכז הגאה: “השנה, יותר מבכל שנה בעבר, מורגש ביתר שאת הצורך בקהילה גאה, חזקה, מאוחדת וסולידרית. ההיסטוריה הוכיחה שבכל מה שקשור לקהילה הגאה (וגם במאבקים אחרים) – הקהילה היא זאת שחייבת לקום, להוביל ולפלס בכוחות עצמה את הדרך לשוויון. אני מקווה לראות כמה שיותר רעיונות שונים זה מזה בתחומים ובתכנים שלהם, עם מכנה משותף אחד – שיובילו למהלכים עם השפעה ממשית על חיי להט”ב”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן