fbpx

סערת האימוץ: ח”כ שמולי דורש דיון מיוחד. הראל סקעת קורא לנוער הגאה לא להתגייס

הקהילה הגאה זועמת על התנגדות המדינה לאימוץ ילדים ע"י משפחות גאות וחבריה קוראים להפסיק למלא את החובות האזרחיות. ח"כ שמולי דרש דיון מיוחד בנושא, והאגודה למען הלהט"ב מקיימת הפגנה. "החלטה חשוכה ומפלה שמחזירה אותנו עשרות שנים אחורה"
הראל סקעת
הראל סקעת | Aktiv I Oslo.no | CC BY-SA 2.0

תגובת המדינה לבג”צ בנושא אימוץ, בו הבהירה כי לא תאפשר אימוץ ילדים על ידי משפחות להט”ביות “חריגות” המהוות מעמסה על הילד, עוררה את כעסם של חברי וחברות הקהילה.

חה”כ איציק שמולי ממפלגת העבודה קרא לזמן דיון מיוחד במליאת הכנסת על רקע ההחלטה הבזויה של משרד הרווחה: “זו החלטה חשוכה ומפלה שמחזירה אותנו עשרות שנים אחורה”, כתב שמולי, “הזכות להיות הורה חייבת להיות זכות שווה והעובדה שמתוך הממשלה יוצא מסמך רשמי שהוא מעוות כל כך ומתבסס על בורות ודעות קדומות במקום על עובדות היא עלובה ומוכיחה עד כמה הזכות לשוויון עדיין רחוקה ויש להיאבק עליה בכל תחום. הורים יכולים להיות נפלאים ויכולים גם להיות גרועים ולזהות המינית שלהם אין שום קשר לכך”.

יו”ריות השדולה הגאה בכנסת, ח”כ מיכל רוזין (מרצ), ח”כ יעל גרמן (יש עתיד), ח”כ מרב מיכאלי (מחנ”צ) וח”כ מירב בן-ארי (כולנו), הגיבו אף הן לפרסום: ‏”החלטה נואלת ומפלה שמלווה בלהט”ביפוביה חסרת תקדים. ממשלת ישראל שוב זונחת את הקהילה הגאה וזו הוכחה לשימוש הציני של הממשלה בקהילה: באנגלית מתפארים בה ובעברית מתעללים בה על ידי שלילת זכויות בסיסיות. נכון לעכשיו, ללהט”בים במדינת ישראל אינה עומדת אפשרות ראויה לממש את זכותם היסודית להורות באמצעות אימוץ. זאת למרות שבשנת 2008 השופט מזוז, דאז היועץ המשפטי לממשלה, קבע כי בני-זוג חד-מיניים רשאים לאמץ ילדים כמו כלל הזוגות בישראל, והנחה את משרד הרווחה לפעול בהתאם. זו פשיטת רגל ערכית ומוסרית והממשלה מסרבת לספק תשובות. כלל המשרדים המעורבים בחרו להיעדר, למרות הזמנות חוזרות ונישנות, מדיון מיוחד שערכנו בנושא משפחות גאות, לפני כחודש, בכנסת מטעם השדולה הגאה”.

גם אבי גבאי, יו”ר מפלגת העבודה הנבחר, צייץ וכתב: “לא צריך צוות מקצועי כדי לקבוע שמשפחות חד מגדריות שוות בזכויותיהן. נקודה. החריג היחיד בסיפור הוא עמדת משרד העבודה והרווחה”.

פשוט תשימו זין

התגובות מצד חברי הקהילה חמורות וקשות יותר, ואף קוראות למעשים אופרטיביים כמו מרד מיסים ושירות בצה”ל. רבים פרסמו כי ביטלו את התנדבותם למילואים ואף הודיעו כי יפסיקו לשלם מיסים, כל עוד המדינה אינה מעניקה להם את הזכויות המגיעות לכל אזרח.

הזמר הראל סקעת העלה פוסט בעקבות ביקורו בסניף איגי בבאר שבע, בו התייחס גם לנושא וקרא לבני הנוער הלהט”בים לשים זין על החובות הנדרשות מהם ולהמנע מלמלא אותן: “יום יבוא עוד כמה שנים ותצטרכו להתגייס לצבא ולתרום את חלקיכם”, כתב סקעת, “בתור ישראלי ששרוף על המדינה שלו וגאה להיות יהודי ומדבר על זה מעל כל במה בעולם, שירת בגאווה בצבא, זה שבן זוגו רב סרן בצה”ל ומשרת קרוב לחודש בשנה עד היום, אני קורא לכם לא להתגייס לצבא! ויודעים מה, גם לא לשלם מסים על הכסף שתרוויחו בקרוב. בכלל, כל חובה שהמדינה מבקשת מכם למלא פשוט תשימו זין. כי זה מה שהיא שמה עליכם בכל הקשור לזכויות השוות שמגיעות לכם. לכו ותפזרו את כל הטוב הרב שיש לכם לתת מכל הבחינות במקומות שמקבלים אתכם ולא היכן שלא”.

עוד בנושא:  סופ"ש הגאווה של ת"א - כ-200 אלף במצעד ובמסיבת הגאווה המרכזית

האגודה למען הלהט”ב הודיעה על קיום מפגש של הפורום למדיניות ציבורית, שיתקיים ביום רביעי 19.7 בשעה 19:30, בו ידונו הדרכים להשפעה על קבלת ההחלטות, והזמינה את חברי וחברות הקהילה להגיע ולהשמיע. “כשמשרדי ממשלה אומרים שמשפחה גאה היא חריגה, זה הזמן של החריגים והחריגות להתחיל לפעול. בסופו של דבר, גם משרדי המשפטים והרווחה יצטרכו לשתף פעולה עם המציאות, בה מעגל המשפחות הגאות הולך ומתרחב ויותר זוגות להט”בים מגדלים ילדים באהבה ובמסירות. ואנחנו נמשיך להילחם עד לשוויון בהורות”.

תגובת המדינה תידון ביום חמישי הקרוב בבג”צ, במסגרת עתירה שהגישו Vמרכז הרפורמי לדת ומדינה ועמותת אבות גאים נגד משרד הרווחה והשירותים החברתיים והיועץ המשפטי לממשלה, בגין אפליה של זוגות ידועים בציבור ושל זוגות בני אותו המין בהליך אימוץ.


עדכון:

שר הרווחה חיים כץ התנצל על נוסח התגובה שפורסמה.

“לצערנו הניסוח שהוגש לבג”צ היה ניסוח כושל שראוי היה שלא יאמר”, נכתב בתגובת השר, “לשר אין כל כוונה למנוע או לשלול את היכולת לאמץ מקבוצה כזו או אחרת, לרבות להט”בים. נבהיר, כי מדיניות השר לגבי אימוץ כפי שנתקבלה על ידי משרד המשפטים ומשרד הרווחה היא שיש לערוך רפורמה מקיפה בשירותי האימוץ ובמקביל להשקיע יותר בטיפול בקהילה. הרפורמה חיונית וזאת משום שמשך הזמן הממוצע עד לאימוץ ילד בישראל (כולל אימוץ מחו”ל) עומד על יותר מ-7 שנים, ובכל שנה נמסרים לאימוץ 100 ילדים בלבד”.

למרות פרסום ההתנצלות, עדיין לא עודכן כי עמדת המדינה שהוגשה לבג”צ שונתה.

במקביל, הודיעה האגודה למען הלהט”ב על קיום הפגנה מול משרדי הממשלה בתל אביב ביום חמישי הקרוב בשעה 18:00:

“לאחר שנחשפנו לעוד צעד חשוך ונמוך מצד הממשלה, אנחנו בוחרים לא לשתוק! ביום חמישי הקרוב, בשעה 18:00 מול קרית הממשלה בתל אביב, נגיע במפגן כח גדול כדי להבהיר שאנחנו לא אזרחים סוג ב’ במדינת ישראל, המדינה שלנו. לשפוט יכולת של אדם או זוג לכישורי ההורות שלו רק על בסיס נטייתו המינית זו החלטה מעליבה, מזלזלת וחשוכה שדורשת קריאת התעוררות רצינית. האגודה למען הלהט”ב וארגוני הקהילה הנוספים פועלים מאתמול בהילוך גבוה ובדרכים שונות כדי להבהיר שלא נעבור על כך בשתיקה. בעקבות תגובת השר חיים כץ אנו סבורים כי פגישה דחופה עם ארגוני הקהילה היא הכרחית כל עוד תגובת המדינה עדיין נמצאת בבג”צ. החלטות שכאלה הן שגורמות לנו להבין את חשיבות המאבק היום יומי של קהילת הלהט”ב במדינת ישראל. הצטרפו אלינו למאבק נגד ממשלה אוכלת אזרחיה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. קול הגב

    מתי הדיון?

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן