fbpx

סדנת חוש”ן בביה”ח וולפסון: “לחולים טרנסג’נדרים יש צרכים ייחודיים גם בתחום הבריאות”

בית החולים וולפסון ערך סדנא מיוחדת לחברי וחברות הצוות הרפואי, שעסקה באתגרים שחווים הטרנסג'נדרים במפגש עם מערכת הבריאות | "אחד ההסברים האפשריים לקיומן של עמדות שליליות כלפי אוכלוסיית הטרנסג'נדרים נעוץ בחוסר ההכשרה נכונה על ידי אנשי מקצוע בתחום הבריאות"
סדנאביחוולפסון
צילום: יח”צ בי”ח וולפסון

ביום חמישי האחרון התקיימה סדנה של מרכז חושן בביה”ח וולפסון בנושא: “אתגרי המפגש של טרנסג’נדר עם מערכת הבריאות”. בסדנה השתתפו 25 עובדות סוציאליות, אחיות ורופאים מהצוות המקצועי של וולפסון ושמעו עדות אישית מפי נינה הלוי, שסיפרה על הרתיעה של רבים מבני הקהילה שמעדיפים שלא להגיע לטיפול רפואי מתוך חשש כי הן ייתקלו בטיפול לא הולם ולא מכבד.

ענת כהן אבואב ואסתר שלום, אחיות אחראיות מהמרכז הרפואי וולפסון, ערכו מחקר על בדיקת עמודות ידע ומודעות של אחיות בטיפול נגיש ומכבד לאוכלוסיית הטרנסגנ’דרים.

“מחקרים שנעשו בעולם מצביעים על כך שאנשים השייכים לקהילת הלהט”ב חווים אפליה בתחום הבריאות מצד ספקי הבריאות, כולל אחיות”, מסבירה ענת כהן, “אפליה המשפיעה על חייהם ביום יום ומובילה בין היתר לשכיחות גבוהה של דיכאון ביחס לשאר האוכלוסייה. אבל בעוד היחס להומואים ולסביות נמצא במגמת שיפור בשנים האחרונות, הקהילה הטרנסית עדיין נשארה מוחלשת משמעותית ביחס לקהילות האחרות. לחולים טרנסג’נדרים יש גם צרכים ייחודיים בתחום הבריאות בשל סיבות שונות כמו טיפולים הורמונליים.

אחד ההסברים האפשריים לקיומן של עמדות שליליות כלפי אוכלוסיית הטרנסג’נדרים נעוץ בחוסר ההכשרה נכונה על ידי אנשי מקצוע בתחום הבריאות. הסדנה שהעברנו היום עסקה בין היתר בחשיבות השימוש בכינויים המועדפים של המטופל, השם בו בחר, לפי הזהות המגדרית תוך התייחסות כמובן לאנטומיה העכשווית ועוד”.

“אני רואה בסדנה הזו צעד חשוב ומבורך בקידום החברה שלנו לקבלת קהילת הטרנסג’נדרים באופן שוויוני ומכבד”, אמרה ד”ר ענת אנגל, מנכ”לית וולפסון, “כפי שראוי וחובה להיות בכל מערכי הבריאות בישראל ובעולם”.

צילום: יח”צ בי”ח וולפסון

הסדנא התקיימה במסגרת פרוייקט שיזמה מרפאת לוינסקי להכשרת צוותי בריאות במתן טיפול שוויוני, מקצועי ומכבד לאנשים שונים מגדרית. הפרוייקט מופעל בשיתוף בשיתוף פעולה בין חוש”ן, ארגון החינוך וההסברה של הקהילה הגאה, לבין פרוייקט גילה להעצמה טרנסית, שעוסק בקידום מענים ושוויון עבור הקהילה הטרנסית.

במסגרת הפרוייקט מתקיימות בכל שנה מעל 100 סדנאות הכשרה לצוותים רפואיים, במהלכן נחשף הצוות הרפואי למאפייני הקהילה הטרנסית, מכיר את המחסומים והכשלים במערכת הרפואית מונעים מאנשים שונים מגדרית לקבל טיפול רפואי מקצועי והולם ומקבלים כלים פרקטיים לשיפור המרחב הבטוח והמקצועיות בעבודה עם מטופלות.ים טרנסים.ות. ההכשרות מועברות במימון מלא של משרד הבריאות.

עוד בנושא:  #מישהו פעם תקף אותי ככה - קמפיין הגאווה הבועט של טיקטוק

בנוסף, בדצמבר ייערך יום עיון בנושא ל200 רופאי ורופאות במרכז הרפואי שיבא, ויופקו חומרי הסברה כתובים הכוללים סרטוני הדרכה בנושא.

לפרטים נוספים ותיאום סדנאות ניתן לפנות – יעל 050-6888031 prof@hoshen.org

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן