fbpx

נתניהו לארגונים היהודיים הגאים: “מדינת ישראל מקיימת באופן עקבי שוויון אזרחי וזכויות אזרח של כל אזרחיה, ללא הבדל גזע, דת, מגדר או נטיה מינית”

ראש הממשלה הגיב למכתב שנשלח על ידי ארגונים גאים בינלאומיים בו הביעו חשש מהחקיקה המפלה להט"בים בישראל וכתב: "גאה להיות ראש הממשלה של אחת הדמוקרטיות הליברליות והחופשיות בעולם"
נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להתעלם מהמחאה הגאה וממסמך הדרישות שהציגה הקהילה הגאה, ואף מגילויי ההסתה נגד חברי הקהילה, אך מוצא את הזמן להגיב לגורמים בינלאומיים בנושא, ולהציג את ישראל כאחת המדינות המתקדמות בכל הנוגע לזכויות האזרח.

לאחר שקיבל מכתב עליו חתמו נציגי עשרות ארגונים גאים יהודים מרחבי העולם, שהביעו את חששם נוכח החקיקה המפלה להט”בים בישראל, שלח ראש הממשלה מכתב תגובה אל הגברת גולדי גולדברג, סגנית נשיא הקונגרס היהודי הגאה, בו הוא מסביר כי זכויות האזרח בישראל שוות לכל אזרחי ישראל, ללא הבדל דת, גזע, מגדר או נטיה מינית, וכי חוק הפונדקאות נועד לתמוך באמהות יחידניות.

“תודה על מכתבך המביע תמיכה בקהילת הלהט”ב בישראל.
אני גאה להיות ראש הממשלה של אחת הדמוקרטיות הליברליות והחופשיות בעולם. מדינת ישראל מקיימת באופן עקבי שוויון אזרחי וזכויות אזרח של כל אזרחיה, ללא הבדל גזע, דת, מגדר או נטיה מינית. הבעתי את תמיכתי בזכויות למשפחות הגאות פעמים רבות, והחוק לו הצבעתי לאחרונה הוא צעד חשוב לתמיכה באמהות יחידות. אני מודה לך על שהקדשת מזמנך כדי להביע את חששותיך ומבקש ממך לשתף את תגובתי עם שאר החתומים על המכתב”.

המכתב המלא:

מכתב הארגונים נשלח לראש הממשלה לפני מספר שבועות לקראת שביתת המחאה. במכתב, עליו חתמו נציגי עשרות ארגונים גאים מרחבי העולם, קראו החותמים לסיים את האפליה ולקדם שוויון זכויות אמיתי של הקהילה הגאה בישראל.

“אנו מייצגים יותר מ-20 קהילות גאות-יהודיות ברחבי העולם וכותבים לך כדי להביע את תמיכתנו החזקה במאבק הקהילה הגאה בישראל. הזכות להורות היא זכות יסוד אוניברסלית שאסור שתישלל מאף אדם ללא קשר לזהותו המינית והמגדרית. זהו לא רק עקרון ליברלי אלא ציווי יהודי של ‘פרו ורבו’. הליך החקיקה האחרון בישראל שלא כלל זוגות מאותו מין, מגיע לאחר סדרה של אפליות שחווים חברי הקהילה הגאה. אנו עומדים בסולידריות עם הקהילה הגאה בישראל ומביעים את חששנו מהמגמה המדאיגה שאנו רואים לנגד עינינו”.

אסף וייס, מזכיר הקונגרס הגאה-היהודי העולמי ויוזם המכתב לנתניהו אמר: “התקופה שבה הסתפקנו במילים יפות הסתיימה ולא נסתפק בפחות משוויון מלא בפני החוק. בניגוד למה שכתוב באנגלית במכתבו של נתניהו, ישראל לא מקדמת שוויון זכויות מלא לקהילה הגאה, להיפך! הממשלה הנוכחית היא מהגרועות ביותר שעברו על הקהילה הגאה וההצבעה המפלה על חוק הפונדקאות היא רק קצה הקרחון. בכל יום טרנסג’נדרים, הומואים, לסביות ובי חווים אפליה בזכויות והגיעה השעה שהממשלה תציג פעולות אמיתיות לסיום האפליה ולא תגיד לנו להסתפק בפירורים באנגלית. המכתב שארגנו מ13 ארגונים ברחבי העולם מעיד על תמיכה עולמית עצומה בדרישה הזו לשוויון זכויות מלא”.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. פנחס גולדמן הגב

    אין לחפלות בין אמהות לאבות בנושא פונדקאות במיוחד במדינה דמוקרטית כישראל

  2. Ccyclist הגב

    האירגונים יודעים שהזכויות הקיימות במדינותיהם: חוקי שיוויון והגנה מאפלייה על רקע נטייה מינית וזהות מגדר, נישואין חד מיניים, הגנה מהסתה ופשעי שנאה, והזכות להורות כולל גישה שווה לשירותי האימוץ והפונדקאות במידה והיא קיימת במדינה – כולם אינם קיימים במדינת ישראל.

    ביבי אינו יכול לשקר לאנשים הנהנים מכל הזכויות שמניתי בארצותיהם שהמצב בישראל “נהדר”.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן