fbpx

נשיאת ביהמ”ש העליון אסתר חיות על האפלייה בפונדקאות – “נעשה מאמץ לתת פסק דין בהקדם”

אחרי עשור של דיונים ועיכובים, פנו העותרים בבג"צ הפונדקאות לבית המשפט העליון בבקשה להשמיע את קולו נגד האפליה ולתת פסק דין. בעקבות הבקשה התחייבה נשיאת ביה"ש העליון - "נעשַה, וייעשה, כל מאמץ ליתן פסק דין בהקדם"
אסתר חיות
צילום: הרשות השופטת של ישראל | CC BY-SA 4.0

“נעשַה, וייעשה, כל מאמץ ליתן פסק דין בהקדם”, אמרה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בתגובה לבקשה שהגישו העותרים בבג”צ 15/781 בגין אפלייתם בחוק הסכמים לנשיאת עוברים, בה דרשו מבית המשפט העליון לסיים את הדיון שנמשך עשור ולהעניק פסק דין.

הבקשה הוגשה ביום שני השבוע, בו מלאו עשור לעתירה שהגישו בני הזוג פנקס ארד, עמותת “אבות גאים”, סוכנות “תמוז” ועותרים נוספים, ושנה לאחר שהודיעה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות כי הסתיימו הדיונים בתיק. העותרים דרשו בבקשה מבג”צ לתת פסק דין סופי בעתירתם לתיקון האפליה בפונדקאות.

במהלך השנים שבהן מתנהל התיק, מתחו שופטי בג”ץ ביקורת באופן עקבי על נוסחו של החוק, המפלה זוגות הומואים ואבות יחידנים. בפסק דין חלקי שניתן באוגוסט 2017, קבע המשנה לנשיאת בית המשפט העליון דאז סלים ג’ובראן כי “ההסדר הנוכחי מהווה אפליה בלתי מוצדקת”, אך למרות זאת לא נעשה שום תיקון חוקתי.

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

“עשר שנים מדינת ישראל מבטיחה לנו שוויון ובפועל אנחנו הולכים כיום אחורה בכל הקשור לזכויות שלנו”, אמרו הזוג ארד-פנקס, “כשהגשנו את הבג”ץ ידענו שזה ייקח זמן, אבל לא דמיינו שאחרי עשור עדיין נהיה באותו מקום וללא פתרון. רק לפני כשנה וחצי התחייבו חברי כנסת, שרים ואפילו ראש הממשלה שיתקנו את העוול בחוק הפונדקאות, אבל שום דבר לא קרה בפועל. עכשיו תורו של בג”ץ להתערב ולקבל סוף סוף החלטה בעניין”.

“מדינת ישראל מייבשת את הקהילה הגאה כבר עשור, ונדמה שמצבנו אף הולך ומחריף כאשר לא עובר יום בלי אמירות הומופוביות וקיצוניות כלפי הקהילה הגאה”, הוסיף יו”ר עמותת אבות גאים, עוז פרבין,  קיים פער עצום בין התמיכה הציבורית וההבטחות שנותנים לנו פוליטיקאים חדשות לבקרים, לבין המציאות שבה בפועל לא קורה עמן כלום. ברחוב אנחנו מקבלים תמיכה עצומה כי אנשים מבינים ששבענו מהבטחות ואנו נאבקים על זכויות בסיסיות המגיעות לכל אדם. לא בכדי, ראינו בשורה של סקרים כי אפילו בקרב מצביעי חלק מהמפלגות הדתיות, יש רוב התומך בתיקון חוק הפונדקאות. הגיע הזמן להפסיק את האפליה המתמשכת בכל הקשור לאבות גאים ויחידניים, והקהילה הגאה בכלל. על בית המשפט לשמש כמגן זכויות האדם בישראל – לקבל החלטה – ולאפשר לנו להקים משפחה”.

במסגרת הבקשה שהגישו באמצעות עו”ד חגי קלעי (קלעי, רוזן ושות’) הדגישו העותרים: “ראש הממשלה הצהיר קבל עם ועדה כי יש לתקן את החוק, חברי קואליציה ואופוזיציה מסכימים על כך, ובית המשפט הנכבד אף הוא גילה דעתו כי אפלייתם של העותרים מעוררת קושי חוקתי. (…) אלא שבעשור האחרון – בכל פרק הזמן הזה – לא הרימו המחוקקים את הכפפה (…)”. עוד הם מסבירים – “אפילו שישנה הסכמה ציבורית חוצת מגזרים בדבר זכותם של להט”בים לשוויון, המחויבות של הממשלה לקידום השוויון נסוגה מפני אינטרסים קואליציוניים”.

יו”ר עמותת “אבות גאים” עוז פרבין, ואיתי פנקס ארד, חבר מועצת העיר תל אביב ומחזיק תיק הלהט”ב שעתרו לבג”ץ, הגיבו להחלטת הנשיאה: “אנו מודים לנשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, על ההתחייבות לתת פסק דין בהקדם בעתירתנו, שמזכירה לנו כי יש שופטים בירושלים והם אינם כפופים לשיקולים קואליציוניים מופרכים. הנשיאה וחבריה שופטי בית המשפט העליון כבר השמיעו את קולם באופן ברור נגד האפליה הבוטה שממנה סובלים האבות הגאים והיחידניים בחוק הפונדקאות, וכל רצוננו הוא לראות שתי מילים: “עתירתכם התקבלה”, ויפה שעה אחת קודם”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן