fbpx

ניצן הורוביץ נבחר ליו”ר מפלגת מרצ

55% מחברי וחברות ועידת מרצ בחרו בהורוביץ ליושב הראש הבא של המפלגה לקראת הבחירות בספטמבר 2019 | "אני נרגש לומר שהערב נבחרתי להיות הראשון מהקהילה הגאה - שעומד בראש מפלגה בישראל"
נ יצן הורוביץ

בבחירות לתפקיד יו”ר מרצ שנערכו הערב, בחרו חברי ועידת המפלגה את ניצן הורוביץ ליו”ר החדש. הורוביץ גבר על היו”ר הנוכחית, תמר זנדברג, ברוב של 458 קולות מול 388.

הורוביץ הוא עיתונאי, פרשן לעניינים בינלאומיים ויוצר דוקומנטרי. בעבר כיהן פעמיים כח”כ מטעם מרצ, ובאוקטובר 2013 התמודד בבחירות לראשות עיריית תל אביב אך הוא הפסיד לרון חולדאי. בחירתו של הורוביץ הופכת אותו ללהט”ב הראשון העומד בראשות מפלגה בישראל.

“הערב נפל דבר ונבחרתי להיות הראשון מהקהילה הגאה שעומד בראש מפלגה בישראל”, אמר הורביץ בנאום הניצחון שלו, “זה לא מפתיע שזה קורה דווקא במרצ שהיא הבית של הקהילה הגאה. אני משוכנע שבעוד כמה שנים זה כבר יהפוך להיות דבר ששיגרה ולא ירגש אותנו יותר, אבל בינתיים, זה מאוד מאוד מרגש. מרצ היא הבית של הקהילה הגאה. היא הוכיחה את זה לאורך עשרות שנים, והיא תגביר את המאמץ. במרצ לא מתייחסים ללהט״בים כעלה תאנה, כקישוט נחמד בלי שום מהות ותוכן. מרצ תילחם על החופש שלנו, החופש של בני ובנות הקהילה הגאה, לחיות כאנשים חופשיים ושווי זכויות באופן מלא בארץ הזו”.

“לאן אנחנו הולכים מכאן? ראשית לחזק את מעמדנו ואת אחיזתנו בציבור, ולהדגיש את ערכינו – חברה שבמרכזה שיוויון ערך האדם” הוסיף הורוביץ, “כל אדם באשר הוא אדם: יהודי וערבי, אישה וגבר – כל אדם הוא עולם ומלואו וכל אדם הוא בעל זכויות שוות. כן – זקנים, צעירים, עובדים, להט״בים. לכל אחת ואחד מאתנו הזכות לחיות בארץ הזו כאנשים חופשיים. בכבוד, בלי פחד, בלי כפייה, בלי מצוקה.

אנחנו אומרים את הדברים הללו מול שלטון שעושה בדיוק את ההיפך – גזענות ושחיתות, הסתה, הדתה וכפייה, וקיפאון מדיני. ומעל כל אלו – ראש הממשלה, שמנהל את המדינה מעמדה של חשוד בפלילים וכדי למלט עצמו מהכלא, עושה עסקאות של שוחד פוליטי ומפקיר את עתידנו”.

בנאומו תקף הורוביץ את אביגדור ליברמן, שמבסס את מעמדו בבחירות הנוכחיות כתקווה החילונית, ואמר: “מימין קם לו אביר החילונים החדש אביגדור ליברמן. פתאום הוא גילה את הכפייה הדתית – האיש שלא החמיץ שום הזדמנות להתנגד לנישואים אזרחיים ולתחבורה ציבורית בשבת ולזכויות הלהט״ב, מי שקידם את חוקי הנאמנות נגד הערבים ונגד השמאלנים – הוא ישמור עלינו עכשיו? רק מרצ הוכיחה שהיא מתייצבת באמת למאבק הזה על דמותה של המדינה כמדינה חופשית. רק מרצ נאבקת באמת בכפייה הדתית, וחותרת לפלורליזם ולחופש לכולם. אני קורא לכל שוחרי החופש, כל מי שרוצים לחיות כאן ללא כפייה – בואו הביתה, בואו למרצ”.

עוד בנושא:  #מישהו פעם תקף אותי ככה - קמפיין הגאווה הבועט של טיקטוק

הורוביץ רמז בנאום הניצחון שלו על רצונו לאיחוד במחנה השמאל לקראת הבחירות הקרובות ואמר: “אני קורא מכאן לכל המפלגות והגורמים בשמאל ואומר להם – מרצ נכונה להידברות ולשיתופי פעולה על בסיס ערכינו, ערכי השמאל, שהם המפתח לעתידה של מדינת ישראל”.

חברת הכנסת זנדברג כתבה בטוויטר לאחר ההפסד: “תודה ענקית וכבוד לכל התומכות והתומכים שלי. ברכות והצלחה לניצן הורוביץ. מרצ היא השמאל של ישראל ואני כאן כדי להילחם על העתיד של המדינה שלנו. נמשיך להוביל ולפרוץ דרך, בדרך יש הפסדים וניצחונות וזה אחד הלילות האלה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן