fbpx

משפחתה של גולדשטין: לא ביקשנו לקבור אותה תחת שם אחר

בני משפחתה של גילה גולדשטיין דוחים את הפרסומים לפיהם ביקשו לקבור אותה תחת שם אחר: 'לא רק שלא ביקשנו, גם ניסינו למנוע', ומבטיחים כי השם גילה גולדשטיין יופיע על המצבה
16427797_10154673648732949_6910463749146860939_n
הדרכון של גילה גולדשטיין | צילום: יאיר קידר

אמש, שעות ספורות לאחר הלווייתה של גילה גולדשטיין, שנקברה בבית העלמין ירקון בפתח תקווה, התפרסמו ברשתות החברתיות תמונות של תכריכי גופתה של גילה עליהם מופיעה המילה “זכר” והשם “אילן רונן”.

לצד התמונות נכתב כי גילה נקברה כזכר, ואתר החדשות YNET אף הקדיש לנושא כתבה שלמה בה הסביר כיצד הקבורה נעשתה לבקשת המשפחה, שביקשה מחברת קדישא לקבור את גילה תחת השם אילן רונן.

אך משפחתה של גילה מכחישה בתוקף את הטענות. נעם גולשטיין, הנכד של אחיה של גילה, הסביר כיצד לא רק שהמשפחה לא ביקשה לקבור את גילה תחת השם אילן רונן, הם אפילו לא הכירו את השם הזה עד שהחלו בסידורי הלוויה.

“כשסבא עשה אתמול את כל סידורי הלוויה והקבורה, כולנו הופתענו לגלות שבכל הרשומות החוקיות של גילה במשרד הפנים ובתעודת הזהות שלה, היה כתוב אילן רונן”, הוא מסביר, “מעולם לא שמענו את השם הזה קודם”.

בשיחה עם WDG הוסיף נעם, כי לא רק שסבו לא ביקש לקבור את גילה תחת השם הזה, אלא הוא אף ביקש לשנות את הכיתוב לאחר שהבחין בו לפני טקס הלוויה. “סבא ראה את הכיתוב בפעם הראשונה בזמן זיהוי הגופה וביקש במפורש שישנו. מישהו מחברא קדישא רשם לעצמו איפשהו ולא עשה כלום בנידון”.

צילום הדרכון של גילה גולדשטיין | צילום: יאיר קידר

בני משפחת גולדשטיין מבקשים להבהיר כי הם מכבדים את גילה ואת החיים שבחרה לחיות, ובמצבה שתוקם על הקבר יופיע שמה של גילה גולדשטיין.

“זה כואב אבל אנחנו צריכים לא לעשות את זה ככה”, מסכם נעם, “יכול להיות שככה גילה בחרה לצחוק על המערכת. או שבעצמה לא הצליחה לנצח את המדינה ואת משרד הפנים… אין לי מושג. אבל כולנו יודעים, וגילה בעיקר, שזה לא שום דבר חוץ משטות בירוקרטית אווילית לגמרי. שום תיעוד במשרד הפנים לא ישנה את מה שהיא הייתה – אישה, בכל עצם בגוף, מיום הולדתה עד יום מותה”.

חברים ותיקים מספרים כי גילה המציאה את השם לאחר שהתבקשה לתת את שמה לפקיד משרד הפנים. לדבריהם, היא עשתה זאת מכיוון שלא ייחסה חשיבות לרישומים מסוג זה, שהיו עבורה קשקוש פורמלי חסר ערך, ומכיון שלא ייחסה חשיבות למערכות שלא הכירו בה.

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. Gila Goldstein - Grognards הגב

    […] "Gila Goldstein family: we didn't ask to bury her under another name". wdg​.co​.il. 2017-​​02-​​07. Retrieved 2017-​​02-​​07. […]

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן