fbpx

“משפחה נורמלית של אבא-אמא-ילדים ולא כל מיני סטיות”

הרב אבינר מהזרם החרד"לי מצטער על פרישתה של מפלגת נעם, שלדבריו עסקה בנושאים של פיקוח נפש: "מפלגת נעם - נשמת כל המפלגות"
שלמה אבינר
הרב שלמה אבינר | צילום: אריה מינקוב | CC BY-SA 4.0

למרות ההצהרה כי לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-23, נראה כי במפלגת “נעם” כבר החלו בקמפיין תקשורתי לצבירת מומנטום. יריית הפתיחה נורתה שלשום על ידי הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת ירושלים בירושלים ורב היישוב בית אל לשעבר, בפוסט  המגדף ומתסיס אוכלוסיות שונות בישראל.

“מדינה יהודית ולא מדינת כל אזרחיה או מדינת כל ערכיה, משפחה נורמלית של אבא-אמא-ילדים ולא כל מיני סטיות. שבת במרחב הציבורי ולא הפקרות של חורבן רוחני, חינוך טוב וישר ולא רלטיביזם מוסרי. חינוך צה”לי לאומי ולא כל מיני דעות רקובות הפוגעות בחוסנו. עם שמנהיג מדינתנו ולא שתלטנות משפטית בזויה”.


כזכור, מפלגת נעם הוקמה ביולי 2019 לקראת הבחירות לכנסת העשרים ושתיים, ולא התמודדה בסופו של דבר- המפלגה פרשה מעט לפני הבחירות. המפלגה “קוראת לחיזוק הקשר של עם ישראל ומדינת ישראל למסורת היהודית ולתורה” (מתוך המצע). קמפיין המפלגה ממוקד בטענה שהמרחב הציבורי, כולל משרד החינוך וצה”ל, עבר “השתלטות” של ארגוני זכויות להט”ב והיהדות הרפורמית וברצונה של המפלגה להיאבק בכך. כותרת דף העקרונות במצע המפלגה הוא: “לא מפחדים, מפסיקים לשתוק, משנים את השיח – חוזרים להיות עם נורמלי בארצנו.” המפלגה תומכת ב”חיזוק השבת במרחב הציבורי, בחיזוק מעמדה של הרבנות הראשית ובהשארת תחום הגיור בסמכותה, וכן בעצמאותו של צה”ל מול ארגונים פמיניסטיים ופרו-להט”בים”. בנוסף, סירבה המפלגה לרוץ ברשימה אחת עם מפלגת הימין הקיצוני “עוצמה יהודית” של איתמר בן גביר, משום שזו התעקשה לשלב נשים ברשימה כמועמדות. בסרטונים שפרסמה המפלגה היא יוצאת בין היתר כנגד הקרן החדשה לישראל וארגוניה. השימוש בקרן החדשה ככלי לניגוח אומץ מעט מאוחר יותר בקמפיינים של המפלגה, ככל הנראה כנסיון לגייס תמיכה גדולה יותר מהציבור הימני. בסרטונים אלו, השוו ב”נעם” את הקהילה הלהט”בית למפלגה הנאצית, כאשר האחרונה ניסתה להשמיד את עם ישראל פעם והראשונה היום, כך בסרטון.

נראה כי השנאה באה דווקא מכיוונם של אנשי נעם, שמלבד הסרטון מלא ההשמצות הנ”ל גם דואגים לייצר חוברות שונות ובהם גידופים ושקרים על המשפחה הלהט”בית, נתונים מופרכים על אומללות שאינם מגובים בכל מקום אחר ודימויים לתפוח רקוב שיש להיפטר ממנו.

“נעם” הנה המשך ישיר ל”תנועת חזון”, “מרכז ליב”ה”, ושורה של שמות נוספים שנראה שמהווים כיסוי לאותו הדבר- תנועת המלחמה שכנגד בקהילה הלהט”בית. נראה שבזרם החרדי לאומי מבית מדרשו של הרב צבי טאו, ראש ישיבת הר המור, מצאו בקהילת הלהט”ב מטרה נוחה להפניית החיצים, ועיקר מרצן של תנועות אלה נועד לפגיעה בקהילה. המינוח של “נורמליות” נלקח כנראה ממיזמים דומים בארה”ב, שכן אין למושג אחיזה ביהדות. יעקב אבינו, מאבות האומה, התחתן עם 2 אחיות ו-2 שפחותיהן, כך ש”אבא, אמא וילדים” כסיסמת נגד היתה פוגעת גם בו.

עוד בנושא:  סופ"ש הגאווה של ת"א - כ-200 אלף במצעד ובמסיבת הגאווה המרכזית

בתחקירים שפורסמו בעיתון “דה מרקר” אשתקד נמצא כי תנועות אלה זוכות למימון נרחב מאנשי עסקים ואוליגארכים רוסים מתחום ההימורים, שגם שולטים במספר אמצעי תקשורת ישראליים. מימון זה מאפשר להם להוציא פרסומים רבים ולקנות שטחי פרסום נרחבים, בין היתר בנתיבי איילון, על מלון בכניסה לירושלים ובנתיב מצעד הגאווה הירושלמי.

בבחירות לכנסת ה-22 כונסו מאמצים אלה לכדי מפלגת נע”ם, שלא ברור האם נועדה להתמודד באמת בבחירות או להשיג שטחי פרסום וזמן מסך מתוקף חוק מימון מפלגות ותעמולת הבחירות. המפלגה פרשה כאמור מהתמודדות מעט לפני יום הבחירות לכנסת ה-22, והצהירה כי לא תשתתף בבחירות לכנסת ה-23, אך עדיין מפנה מאמצים למלחמה בקהילת הלהט”ב ובמשפחות הקהילה.

בהתארגנויות אלה נמצאים פעילים מרכזיים אנטי להט”ביים, בעלי היסטוריה של פעילות להט”בופובית והתבטאויות כנגד הקהילה. ביניהם, גם הרב שלמה אבינר, שמקפיד לצאת כנגד הקהילה באמצעים שונים בתקשורת (בין שאר התבטאויות שלו כנגד אוכלוסיות שונות בישראל) כמעט מדי שבוע. לרב אבינר זיקה רבה לארגון ההמרה “עצת נפש”, ארגון ההמרה הראשון בישראל. עדויות ממי שעברו סדנאות בארגון היוו בסיס לאזהרה שפרסם משרד הבריאות הנושא ב-2015 מפני טיפולי המרה, בהיותם מזיקים, לא יעילים ומשתמשים בפרקטיקות שאינן אתיות. בנוסף, אשתקד הורשע אחד מראשי הארגון במספר אישומים של מעשים מגונים, חלקם בקטינים. מעשים אלה בוצעו במסגרת אותם “טיפולים”.

מדוברות חברותא- הומואים דתיים נמסר: ,דווקא בעשרה בטבת, הצום על תחילת החורבן ופריצת החומות, בחר הרב אבינר לפרוץ גדר ולהרבות שנאה ופילוג בקהילה הדתית ובעם ישראל. בית שני נחרב כזכור על שנאת חינם. שנאה כזו מתעוררת היום נגד הקהילה שלנו והמשפחות שלנו, בגלל האהבה שלנו. אין זמן מתאים מכך להדגיש את ההבדל בין חושך השנאה וחוסר הנועם של מפלגת נעם והרב אבינר, לבין אור האהבה והקבלה של הקהילה הדתית הגאה. חברותא תמשיך בעזר ה’ יתברך לקרב בין הזהויות ולהילחם בשקר ההמרה”.

עוד בנושא

תגובות

תגובה אחת

  1. מצטערים הרב אבינר, לא אתה תקבע מה "נורמלי" – be הגב

    […] פורסם לראשונה באתר WDG – הפנים של הקהילה הגאה […]

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הלהט"ב הפאן-פולי

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן