fbpx

משנת הלימודים הקרובה: פעילות הסברה בנושאי להט”ב גם בבתי ספר יסודיים וגני ילדים

ארגון חוש"ן מציע תכנית הכשרה לצוותים חינוכיים כבר מגיל הגן. עיריית ת"א כבר הודיעה כי תתמוך תקציבית בפעילות. "התייחסות חיובית למבנים משפחתיים מגוונים הוא מסר חיוני להתפתחותם התקינה והבטוחה של ילדים"
גן ילדים
גן ילדיםMichal Shanny | CC BY-NC-ND 2.0

אחרי שנים של עבודה משותפת בבתי הספר העל יסודיים בתל אביב, תורחב התמיכה בפעילות חוש״ן גם לצוותי בתי הספר היסודיים וגני הילדים.

בפגישה שנערכה אתמול  בין ומנכ”לית חוש”ן, יהלי בן עמי ויטנברג, לבין חבר מועצת העיר ת”א מיקי גיצין והנהלת מנהל החינוך של עיריית תל-אביב-יפו, הודיעו הגורמים העירוניים לארגון חוש”ן כי החל משנת הלימודים הקרובה (תשע”ז), כל בית ספר או גן ילדים בעיר ת”א שיבחר יוכל לקבל תמיכה עירונית לפעילות הזו.

עד היום התקיימו פעילויות ההסברה של חוש”ן ברחבי הארץ בעיקר בבתי ספר תיכוניים, שיכלו להזמין את הפעילות ולקבל עבורה מימון מהרשות המקומית.

עיריית תל אביב היא הראשונה שמרחיבה את מימון הפעילות של חו”שן גם עבור בתי הספר היסודיים וגני הילדים, וכך מאפשרת להם להזמין את הפעילות עבור הצוותים החינוכיים. יחד עם זאת, מדגישים בארגון כי הפעילות לצוותי חינוך ביסודי ובגן פתוחה להזמנה בכל רחבי הארץ.

הפעילויות החדשות לצוותי החינוך כוללות הרצאה עיונית בנושאי מגדר ומשפחות הקשת וסדנה ובה דיון במקרי בוחן וסיפור אישי של הורה להט”ב המשתף בחוויותיו כהורה לילד במערכת החינוך. בסיום היום הצוות מקבל ערכה ובה כלים יישומיים ליצירת סביבה חינוכית סובלנית ורגישת מגדר. בערכה ניתן למצוא ספרות לילדים המציעה מודלים אלטרנטיביים של הורות (חד הוריים, אבא ואבא, אמא ואמא, משפחות מאמצות), ספרי ילדים בנושא מגדר ותפקידים מגדריים דינמיים (אני רק רוצה להיות אני, כשאלה תהיה גדולה), המלצה לטפסי הרשמה לגן וכלים שימושיים נוספים.

“כבר מהגיל הרך מוסללים ילדות וילדים לסגל התנהגות התואמת את מינם הביולוגי”, מסבירים בחוש”ן (חינוך ושינוי), מרכז החינוך וההסברה של קהילת הלהט”ב, “החל משנת הלימודים הקרובה נציע פעילויות המיועדות לצוותי החינוך בגיל הרך – גננים וגננות, ולצוותים חינוכיים בבתי הספר היסודיים – מורים ומורות, מחנכים ומחנכות, רכזים חברתיים ויועצות. בתי הספר והגנים הם המסגרת המרכזית השנייה בחשיבותה (אחרי הבית) בחייהם של ילדים ובתוכם הם מגבשים ערכים, נורמות ותפיסות חברתיות. התייחסות חיובית למבנים משפחתיים מגוונים הוא מסר חיוני להתפתחותם התקינה והבטוחה של ילדים בכלל וילדים למשפחות להט”ביות בפרט. לצד זה, חשובה לא פחות התייחסות חיובית ומאפשרת גם כלפי ילדים המתנהגים באופן שונה מהמצופה על פי המגדר שלהם, ללא קשר לנטייה מינית כזו או אחרת. לדוגמה: בן המדבר בלשון נקבה או מתלבש ב”בגדים של בנות” / משחק רק עם הבנות או בת המדבר בלשון זכר וכו’. ילדים אלה זקוקים ליחס חיובי ומעודד מצד כל האנשים המשמעותיים בחייהם כדי שיוכלו לחוש בנוח עם עצמם ומשפחתם”.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

מיקי גיצין חבר מועצת העיר שהוביל את החיבור מסר כי ב-2016, הצרכים של הקהילה הגאה רחבים יותר ממה שנלקחו בחשבון בעבר. “אנחנו מעריכים שבת״א-יפו יש אלפי משפחות גאות וצעירים ותיירות שמשתייכים לקהילת הלהט״ב. פעילות ההסברה שארגון חוש״ן יעביר למחנכות ומחנכים החל מגילאי היסודי חשוב גם לילדים להורים גאים וגם לנערות ונערים המתמודדים עם הזהות המינית והמגדרית שלהם. שיתוף הפעולה עם חוש״ן הוא שלב אחד וחשוב בתוך תכנית רחבה יותר שמפתחת העיריה שתפקידה לעודד ולחזק את הגיוון החברתי והתרבותי בעיר. שיתוף הפעולה עם חושן הוא דוגמא מצוינת לדרך של העיריה לשתף פעולה עם אירגוני חברה אזרחית ששותפים לערכי העיר ת”א יפו”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן