fbpx

משטרת מצרים מחפשת להט”בים בפייסבוק

לאחר שהשתמשה באפליקציות היכרויות לגייז על מנת לאתר הומואים ולעצור אותם, עוברת משטרת מצרים לאתר להט"בים דרך הפייסבוק
egypt1

גבר בן 30 נעצר על ידי המשטרה המצרית, לאחר שפרסם הודעה באינטרנט בה כתב כי הוא מחפש סקס עם גברים. לדברי מקורות מצרים הוא מוחזק במעצר כבר ארבעה ימים, ללא שניתנה לו האפשרות לבצע שיחת טלפון או להפגש עם עורך דין.

אקטיביסטים מצרים טוענים כי ייתכן מאד שמה שהוביל למעצרו של אותו אדם היה פרופיל הפייסבוק שלו. לדבריהם, מאז שכתב בפרופיל הפייסבוק שלו שהוא מעוניין בגברים, הוא הפך למטרה למעקב על ידי הרשויות, שבסופו של דבר עצרו אותו.

במהלך הזמן בו הוא מוחזק במעצר, פלשה המשטרה אל ביתו על מנת לחפש ‘ראיות’ נוספות. תחתוני נשים וצעצועי מין שנמצאו בביתו הספיקו לשלטונות המצרים כדי להאשים אותו ב’פגיעה במוסר’ ולהגיש נגדו כתב אישום.

איברהים עבדאללה, פעיל זכויות אדם מצרי מקבוצת הסולידריות עם הלהט”ב המצרים, הסביר כי המשטרה מבצעת מעקב  אחר פרופילי פייסבוק של חברי קהילת הלהט”ב, ומשתמשת באנשי הקשר שלהם, היסטורית הצ’אט, תמונות והודעות כראיות נגד ‘הפשעים’ שלהם. במידה והם מרגישים שאין להם מספיק חומר על מנת להרשיע את החשוד, הם מפתים אותו למפגש עם אחד השוטרים, וכשהוא מגיע למפגש הם מבצעים את המעצר.

מעצר מול מצלמות הטלויזיה

מעצר מול מצלמות הטלויזיה

השלטונות במצרים משתמשים בחוק המצרי נגד עובדי תעשיית המין על מנת להעמיד לדין גברים הומוסקסואלים. מאז כניסתו של עבד אל פתאח א-סיסי לתפקיד נשיא מצרים, בוצעו מעל 150 מעצרים של אנשים להט”בים.
בנוסף למעצרים, התקשורת פועלת במסע תעמולה נגד הומואים וטרנסג’נדרים, בו היא מכנה אותם “רשע מערבי”‘.

בתחילת השנה פשטו שוטרי משטרת קהיר על בית מרחץ ידוע בעיר בו נוהגים לבלות גברים זה בחברת זה. הם עיכבו לחקירה עשרות גברים ששהו במקום והובילו אותם עירומים אל ניידות המשטרה שהמתינו בחוץ. הפשיטה הועברה בשידור חי באחד מערוצי הטלוויזיה המצריים, המזוהה עם המשטר, מה שהביא לגל תגובות וגינויים ברחבי העולם. בניסיון להתמודד עם גל התגובות, הסבירו השלטונות כי המעצרים הם ניסיון לחשוף “רשת של סחר במין” ולעצור את “התפשטות האיידס בקהיר”, אך בסופו של דבר הביא גל הביקורת לשחרורם של העצורים.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן