fbpx

משטרת ישראל דורשת – כניסה למצעד הגאווה בירושלים בהצגת תעודת זהות

משטרת ישראל מבקשת להתנות את הכניסה למתחם מצעד הגאווה בירושלים בהצגת תעודה מזהה על מנת להבטיח את בטחון הצועדים. מנגד טוענים בבית הפתוח בירושלים כי צעד זה עלול למנוע מצועדים רבים מלהשתתף במצעד ומבהירים: "לא נסכים לדרישות המשטרה"
jerusalem_pride
המצעד בירושלים | רון אלמוג | CC BY 2.0

במסגרת ההערכות לאבטחת מצעד הגאווה בירושלים, מתכננת משטרת ישראל  לדרוש מהמשתתפים במצעד הגאווה  להזדהות בכניסה באמצעות תעודת זהות.

על פי הפרסום שהובא הערב לראשונה בחדשות 13, על ידי כתבת החדשות נריה קראוס, הנוכחים במצעד יידרשו להציג תעודת זהות בכניסה אליו.

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי ההחלטה היא מימוש סמכותה לשמירה על שלום הציבור. “אנו נערכים באופן סדור ומקצועי למצעד עצמו וכדי לאפשר את הקיום שלו נערכים בבידוק לכניסה של המצעד ובכלל זאת דרישה להציג תעודה מזהה כקבוע בחוק. המשטרה תפעל ותעשה את כל הפעולות הדרושות כדי להבטיח את קיומו התקין של המצעד ושלום משתתפיו”.

אף אחד לא ימנע מאיתנו לצעוד

פעילים רבים בקהילה הגאה הגיבו לפרסום וטענו כי בדיקת תעודות זהות הינה צעד חטטני, שמלבד פגיעה בפרטיותם של צועדים והצועדות, לא ישיג את מטרתו. לטענתם, הבדיקה עלולה לפגוע באלו הנמצאים בארון, וגם בחברי הקהילה הטרנסית, שתעודת הזהות שלהן אינה תואמת את מראם, ועלולה ליצור בעיה אל מול כוחות המשטרה. רבים אף הביעו דאגה מהתקדים המסוכן של בדיקת תעודות זהות במהלך מחאה, שנראה על פניו כניסיון להפחיד את המשתתפים.

מהבית הפתוח בירושלים לגאווה וסובלנות, המארגן את מצעד הגאווה בירושלים, נמסר בתגובה כי הם אינם מתכוונים להסכים לדרישות המשטרה.

“אף אחד לא יפחיד אותנו ואף אחד לא ימנע מאיתנו לצעוד”, נאמר בתגובה של הבית הפתוח, “הדרישה לתעודות זהות במצעד מעלה חשש כבד לפגיעה בפרטיות, גם אם מטרותיה טובות (טיוב הכניסות למצעד). הבית הפתוח לא קובע את הסדרי הביטחון המקיפים במצעד, אך נמשיך לעבוד עם קציני ושוטרי מחוז ירושלים למען חווית צעידה ראויה ונעימה לכולן, והמצעד בבירה ימשיך להיות מהאירועים הבטוחים והמאובטחים במדינה, כפי שחשו עשרות אלפי הצועדים שצעדו עימנו בשנים האחרונות. אנו פועלים מול המשטרה להבהרת הדברים אבל נגיד זאת כבר עכשיו בבירור: לא תימנע כניסה ללא תעודות זהות – אנחנו לא נאפשר לזה לקרות. נתראה ב-6.6 בעוד פחות שבוע וחצי במצעד הגאווה | הסובלנות | ומהפכה הגדול ביותר שנראה כאן אי פעם”.

עוד בנושא:  ברוח התקופה - מצעד הגאווה 2024 יצעד במתכונת מיוחדת

“שנים אני צועד גאה מאוד בירושלים, אבל לא גאה בתעודת הזהות שלי בה עד לפני שנה היה כתוב “נקבה” כי משרד הפנים התעקש להערים כל קושי אפשרי על שינוי סעיף המין”, כתב עופר ארז, מנכ”ל הבית הפתוח, “בעבודה מול משטרת ישראל כמנכ”ל הבית הפתוח, שמפיק את המצעד כבר בפעם ה – 18, אני חייב להודות שאני מתוסכל. מצד אחד, מאז הכישלון של משטרת ישראל ב – 2015 שהוביל לרצח של שירה ז”ל, לפציעתם של עוד שישה צועדים ולצלקת קהילתית עמוקה, למדו במשטרת ישראל שחיינו אינם הפקר ונערכים בכוחות מתוגברים ומאמצים מודיעינים חסר תקדים. רק לשם השוואה, מאז מצעד 2015 גדל מספר השוטרים העוסקים באבטחת המצעד פי 10. עם זאת, לא רק בכמות השוטרים נמדדת עבודה משטרתית. במהלך העבודה המשותפת אומנם גם נתקלתי בשוטרים מסורים שרואים חשיבות ושליחות באבטחתנו במצעד, ובכל ימות השנה, אבל גם בכאלו שלא – נתקלתי בשוטרים שהעזו בעודם לובשים מדים להגיד לי דברים בסגנון “כן, אבל אני לא מבין למה אתם צריכים לצעוד בירושלים”, במאמצים מגוחכים להסית את תוואי המצעד כך שלא נצעד במרכז העיר ועוד. התשובה שלנו לשוטרים ולכל מי שלא רוצה לראות אותנו צועדות בירושלים היא אחת – להגיע! להגיע גאות וגאים, עם המשפחות והחברים, ודגלים ושלטים או פשוט עם חיוך”.

חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) פרסמה פוסט בעמוד הפייסבוק וכתבה: “על המשטרה מוטלת אחריות כבדה להבטיח את ביטחונם האישי של הצועדים והצועדות במצעדי הגאווה בכל רחבי הארץ, ובירושלים במיוחד לאחר הרצח המתועב של שירה בנקי ז”ל בשנת 2015. עם זאת, יש חשיבות גדולה לא פחות להתאים את המענה הביטחוני הזה לרגישויות של הקהילה הגאה, במיוחד החשש מהוצאה מהארון על ידי זיהוי משתתפים כחלק מהמצעד והשימוש בתעודת הזהות עצמה למשתתפים.ות מהקהילה הטרנסית וממזרח ירושלים. אני קוראת למשטרה למצוא פתרון שייתן מענה גם ביטחוני וגם נפשי, כדי שכולן וכולם יוכלו לצעוד בשלום ובגאווה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן