fbpx

משחקי ה-world out games בוטלו שעות ספורות לפני טקס הפתיחה

מארגני תחרות הספורט הגאה העולמית הודיעו על ביטול המשחקים בשל קשיים כלכליים, והותירו אלפי ספורטאים מכל רחבי העולם המומים וזועמים. משטרת מיאמי פתחה בחקירת הונאה
sport clock | CC0
sport clockCC0

שעות ספורות לפני טקס הפתיחה הודיעו מארגני World OutGames על ביטולם של המשחקים, כשהם משאירים מאות ספורטאים מכל רחבי העולם המומים ומופתעים.

בהודעה רשמית שפרסמה מועצת המנהלים של הארוע, הוסבר כי ביטול האירוע שמקבץ ספורטאים מכל רחבי העולם נבע מקשים כלכליים.

“בשל קשיים כלכליים, World OutGames נאלצת לבטל את טקסי הפתיחה והסיום ואת תחרויות הספורט השונות, למעט כדורגל, תחרויות השחייה וחלק מתחרויות הריקוד”, נכתב בהצהרה, “כנס זכויות האדם ותוכניות התרבות ימשיכו כמתוכנן. אנו מודים לכל מי שתמך במאמץ ומתנצלים בפני מי שיושפע מההחלטה הקשה הזו”.

World OutGames היו אמורים להביא 10,000 ספורטאים להט”בים למיאמי, שאמורים היו להשתתף במשך 10 ימי המשחקים במעל 400 ארועי ספורט ותרבות. למרות שעד לחודש שעבר נרשמו רק 2000 ספורטאים לתחרויות השונות, חמישית ממה שתכננו המארגנים, הקפידו בארגון לומר כי ביטול המשחקים אינו עומד על הפרק.

שגיא קריספין, ממייסדי מועדון ספורט גאה ת”א וחבר באיגוד השחייה הלהט”בי הבינלאומי, הסביר מדוע למרות ביטול הארוע, חלק מהתחרויות, כמו תחרויות השחיה למשל, עדיין מתקיימות.

“אופן ניהול ההכנות למשחקים במיאמי היה לא ברור כבר למעלה משנה, דבר שהוביל את הנהלת איגוד השחייה הלהט”בי הבינלאומי International gay and lesbian aquatic, ליטול את ניהול האליפות השנתית מידי הועדה המארגנת את ה-World OutGames ולפקח על ההתארגנות לתחרויות השחייה, כדורמים, שחייה צורנית וקפיצה למים באופן ישיר. דבר שהוכח נכון שכן תחרויות אלו מתקיימות למרות ביטול יתר ענפי הספורט”.

למיטב ידיעתו של קריספין, אין ספורטאים ישראלים שהגיעו למיאמי והיו אמורים להשתתף בתחרויות שבוטלו. “אני אישית שוחחתי עם נשיא המשחקים במיאמי לפני כשבועיים והוא לא רמז על הביטול הצפוי אלא ניסה לעודד יציאת ספורטאים ישראלים למיאמי. אך למיטב ידיעתי אין ספורטאים ישראלים שיצאו להשתתף במשחקים”.

ידעו שיש בעיות אבל לא עשו כלום

ההפסד הכספי לעיר מיאמי ביץ’ בעקבות הביטול נאמד כרגע ב 200,000 $, כפי שדווח על ידי מיאמי ניו טיימס. אך מלבד ההפסד הכספי של המארגנים והעיר, ביטול המשחקים גרם להפסדים כספיים גם למשתתפים, שהגיעו מרחבי העולם למיאמי על מנת להשתתף בארועים.

ההודעה על ביטול המשחקים תפסה ספורטאים רבים כשהם כבר במיאמי, או בדרך למיאמי על טיסה. שחקן הטניס האוסטרלי רואן ד’וזה אמר למיאמי הראלד שהוא הוציא 3,000 דולר כדי להגיע למיאמי מאוסטרליה. לדבריו, ההתמודדות עם המארגנים של World OutGames, הייתה קשה מההתחלה. “התקשורת הייתה גרועה מההתחלה. אני חושד שהם ידעו שיש בעיות אבל לא עשו כלום”.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

וורן קאס, ספורטאי קנדי שהגיע להשתתף במשחקים, קיבל מייל על ביטול הארועים בדיוק כשירד מהמטוס במיאמי. “הזדעזעתי מההודעה”, הוא אמר, “אנשים שילמו דמי רישום. יש אנשים שמגיעים מכל רחבי העולם, שהתאמנו לרגע הזה במשך שנים … ולקחו על עצמם התחייבות כספית גדולה מאוד כדי להשתתף”.

ספורטאים רבים שהגיעו לעיר, אחרי שכבר הזמינו טיסות ומלונות, נתקעו במצב בו הם חייבים להשאר בעיר למרות ביטול המשחקים. כך למשל קבוצת ספורטאים שהגיעה ממקסיקו למיאמי, ומצאה את עצמה בעיר עם מעט מאוד משאבים. “אנחנו לא יכולים פשוט לחזור עכשיו”, אמר אחד הספורטאים, “אנחנו פשוט צריכים לבלות את כל השבוע בלי כלום. כל הנסיעה שלנו התבססה על כך”.

הפרומו הרשמי של המשחקים שלא יהיו

אחד משני ארועי הספורט הגאים הגדולים בעולם

רשת CBC טורונטו אישרה כי משטרת מיאמי ביץ’ ופרקליטות מדינת פלורידה פתחו בחקירה משותפת בחשד להונאה, מה שמעמיד בסכנה את המשך קיום המשחקים גם בשנים הבאות.

בהודעה שנמסרה ממנכ”ל העירייה הוסבר כי מארגני התחרויות חייבים כספים רבים. לדבריו, מארגני הארוע לא שילמו על היתרים רבים הדרושים עבור קיום המשחקים, ואף חייבים כספים רבים למלון שהיה אמור לארח רבים מהספורטאים.

World OutGames הוא ארוע הספורט הלהט”בי השני בגודלו בעולם. הוא התפצל מארועי Gay games לפני כעשור, אחר מחלוקת בין המארגנים על קיום התחרויות במונטריאול. תחרויות ה-World OutGames הראשונות התקיימו במונטריאול בשנת 2006.

השנה הייתה אמורה להיות הפעם הראשונה שהמשחקים מתארחים בארצות הברית, מה שהביא סוכנויות מקומיות רבות להשקיע מאות אלפי דולרים כדי לממן את המשחקים. עיריית מיאמי ביץ’ הביעו כבר בתחילת השנה חששות בנוגע למימון המשחקים, אבל פקידי World OutGames הכריזו כי גיוס כספים הולך טוב והבטיחו כי לא יבטלו את המשחקים.

בעבר, World OutGames משכו אליהם 16,000 ספורטאים מיותר מ -120 מדינות, שלקחו חלק בכ- 35 אירועים, מ כדורסל ופיתוח גוף, ועד ריקודים סלוניים ושחייה צורנית. אבל תמיד סבלו מהתחרות הצמודה עם תחרויות ה- Gay games. בשנת 2006, טקס הסיום של ה-Gay games שהתקיימו בשיקגו היה רק ​​שבעה ימים לפני טקס הפתיחה של World OutGames במונטריאול.

ארוע הספורט הגדול הבא הוא תחרויות ה-Gay games, שמתוכננות להתקיים באביב 2018 בפריז.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן