fbpx

מצעד הגאווה הרביעי באשדוד – בסימן ‘בונים קהילה’

מצעד הגאווה הרביעי באשדוד יצעד תחת הנושא "בונים קהילה" במטרה לחזק ולקדם את פעילות הקהילה הגאה בעיר | "בעיר כ"כ מגוונת תרבותית יש מקום גם לקהילה הגאה לבוא לידי ביטוי"
גאווהאשדודית2018

ביום שישי ה-6.7 יתקיים מצעד הגאווה הרביעי באשדוד, תחת הכותרת “בונים קהילה”.

המצעד יחל בשעה 10:00 ברחבת העירייה, הצמודה לתחנה המרכזית. ברחבת ההתכנסות יהיו דוכני הסברה ובמה שתונחה על ידי רומי ואילנית אברג’יל, בת ואם תושבות העיר שיצרו הדים בתקשורת עם חשיפת סיפורן המשותף. בבמה ישאו דברים תושבים גאים מהעיר.

לאחר מכן יוזנק המצעד ויצעד לכיוון הים. המצעד יסתיים במתחם ה”קשתות” שעל רצועת החוף היפיפייה של אשדוד, שם תערך מסיבה בפאב ה”זה”, שתמך במצעד גם השנה.

עוד בנושא:  לשמור ולצעוד - רשימת מצעדי הגאווה 2018

המצעד שיערך השנה יהיה המצעד הרביעי במספר, לאחר שלפניו התקיימו מצעדים שנים 2013-2014 ומצעד נוסף בשנת 2016. הוא מאורגן על ידי צוות “גאווה אשדודית”, שהוציא לפועל את שלושת המצעדים הקודמים בעיר ומורכב ממתנדבים, רובם ככולם אשדודים בעבר או בהווה. הקבוצה, שהתגבשה לאחרונה, הטרוגנית ומיוחדת מאוד, וכוללת אנשים מרקעים ומתחומי עיסוק שונים, שהמשותף להם הוא הרצון העז לגרום לשינוי.

“בשנים האחרונות הצוות חווה תקופת צמיחה מחודשת כאשר חברים חדשים הצטרפו לצוות במטרה להגשים בפעם הרביעית את פרויקט מצעד הגאווה והסובלנות בעיר”, מסביר אנדריי איתן רובין, רכז צוות גאווה אשדודית, “אני שמח להגיד,שהשנה הצלחנו לרתום צוות של צעירים וצעירות, חלקם אשדודים וחלקם אקס אשדודים שהתאחדו יחד למען העשייה המשותפת וקידום של הקהילה המקומית”.

המצעד השנה, הנושא את הכותרת “בונים קהילה”, שם לעצמו כיעד ליצור ולבסס קהילה גאה באשדוד.

“אנו מכוונים ליצירת שיתופי פעולה עם הציבור”, מסביר אנדריי, “נפגשנו עם קבוצת “איגי” האשדודית, שם הכרנו בני ובנות נוער מדהימים, שיקחו חלק פעיל במאמצים לקראת המצעד. בהמשך ניצור קשר עם תנועות נוער נוספות. לצד זה, שיתפנו פעולה וזכינו לתמיכה מבתי עסק ובילוי שונים. כמו כן, קיים שיתוף פעולה פורה עם מרכז “כיוונים”, מרכז הצעירים של העיר, שתמך בנו מאוד. בשונה מהשנים הקודמות בהן הארוע המרכזי ודי היחיד היה המצעד, השנה הצוות מרכז מאמצים ופועל גם להקמת גרעין קהילתי. בעיר כ”כ מגוונת תרבותית יש מקום גם לקהילה הגאה לבוא לידי ביטוי, כאשר השאיפה שלנו היא להקים בית לקהילה הגאה בעיר אשדוד”.

מצעד הגאווה באשדוד 2018 | ציור: אורן מגורי

על עיצוב הכרזות למצעד אחראי אורן מגורי, שבשנה שעברה יצר קמפיין כרזות מאויירות ברחבי העיר אשדוד במטרה לייצר נראות להט”בית בעיר.

“אנו מאמינים שלקיום מצעד באשדוד יש חשיבות רבה, כלפני פנים וכלפי חוץ” מסביר אורן, “כלפי חוץ – המצעד כמוהו כצעקה ברורה – אנחנו גם פה. אנו מהווים נדבך בלתי נפרד מהעיר, אוהבים אותה ורוצים לחיות בה בבטחון. כל חיינו רחצנו בחופים הנהדרים והתגלגלנו בדיונות הזהב, גדלנו והתגבשנו באשדוד. אנו נוכחים כאן ובכל מקום, ולא נסכים להיות מודרים מהמרחב בו גדלנו על מנת להיות אנו עצמנו. כלפי פנים – כאמור, המצעד השנה נושא את הכותרת “בונים קהילה”. שמנו לעצמנו כמטרה ליצור קהילה פעילה ומגובשת, כיאה לעיר. אנו מקווים לשנות את המצב המצב ששרר עד כה, בו מתקיימים מצעדים לסירוגין, ובינהם לא מתרחשת פעילות גאה לכלל הקהילה בעיר. כל להט”ב באשדוד – מבנות ובני הנוער בארון, דרך הזוגות הצעירים, המשפחות הגאות ועד לותיקים, ידעו שיש להם בית וקהילה להשען עליהם. לאחר גיבוש הקהילה, נמשיך בהנחת היסודות לבית גאה בעיר”.

בימים האלו פתחו צוות המארגנים בקמפיין האדסטארט לתמיכה במצעד האשדודי.

“בדומה לשנה שעברה, ישנה תמיכה כלכלית מהעיר, אבל לצערנו לא מדובר בתקציב גדול כ”כ, מה שלא מאפשר לנו להביא לידי ביטוי את כל מה שאנחנו היינו רוצים להעניק לצועדים באשדוד. לכן, בהתייעצות עם הצוות, החלטנו להקים את פרויקט ההאד סטארט ובשיתוף פעולה כלכלי ורוד במיוחד של חברי הקהילה ועסקים מקומיים הצלחנו לגבש תפריט תשורות מיוחד ומגוון שפונה לכל הקהלים. אנחנו מזמינים אתכן ואתכם לתת יד במאמץ המשותף ולעזור לנו בהשגת המטרה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן